nieuw kipgerecht (kip, pasta, venkel, witte wijn)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

nieuw kipgerecht (kip, pasta, venkel, witte wijn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 11:30

Gisteren gemaakt met alle restjes:

Venkel schoonmaken en in repen snijden (eerst bol halveren) en even smoren in wat boter. Daarna wat witte wijn erbij, een flinke scheut koffiemelk en ik had nog wat boursin over, dus die is er ook door gegaan.
Spekjes uitbakken, en bij de venkel doen. Kip aanbakken in het spekvet en bij de venkel doen, alles 10 minuten zachtjes laten koken. Pasta gaar koken en afgiete, wat geraspte kaas door de kip/venkel en dan pasta erdoor scheppen. Erg lekker!

Wmijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:51

Mooi he, die recepten die je kan creeren door de restjes te gebruiken! Zo heb ik eens een heerlijke groenteschotel gemaakt voor bij de forel. Jum.

Dit klinkt in ieder geval lekker, alleen heb ik altijd het probleem dat wij geen wijn drinken en ik er dus speciaal een fles voor open moet trekken Maar goed, als ik eens een feestje heb gegeven en wijn over heb gehouden, dan wie weet!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 12:00

je hebt ook wel halve flesjes, die zijn daar ideaal voor.

Ik kook graag met restjes, blijft wat creatief tenminste

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 22:27

Als ik in Oldenburg zit, kijk ik s avonds altijd naar de in duitsland populaire tv-kok Tim Mälzer. Heb jij misschien vorige week ook gekeken, want hij maakte echt bijna hetzelfde!
Hij deed het met van die extreem brede pasta (papadelle oid) en sneed dan de venkel in dezelfde structuur zeg maar.

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 20:36

Klinkt lekker Lielle. Even een domme vraag, hoe maak je venkel schoon?
Wmijn schreef:
Dit klinkt in ieder geval lekker, alleen heb ik altijd het probleem dat wij geen wijn drinken en ik er dus speciaal een fles voor open moet trekken Maar goed, als ik eens een feestje heb gegeven en wijn over heb gehouden, dan wie weet!

AH heeft van die miniflesjes en die zijn prima om mee te koken. Ik gebruik ze zelf ook vaak als ik een mooie fles wijn bij het eten neem vind ik het zonde om een gedeelte in de pan te gooien.

Wmijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:13

Goed punt, Katja. Misschien moet ik die sowieso eens in huis halen voor als er iemand graag wijn wil drinken. Die vist bij ons namelijk altijd achter het net
En venkel schoonmaken is volgens mij gewoon het kontje en de uitgedroogde uiteindjes er vanaf snijden. Of kijk even op www.venkel.nl

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 09:47

Rieja schreef:
Als ik in Oldenburg zit, kijk ik s avonds altijd naar de in duitsland populaire tv-kok Tim Mälzer. Heb jij misschien vorige week ook gekeken, want hij maakte echt bijna hetzelfde!
Hij deed het met van die extreem brede pasta (papadelle oid) en sneed dan de venkel in dezelfde structuur zeg maar.

nee, geheel toeval.

IK maak venkel altijd schoon door idd het 'kontje', de gedroogde uiteindjes eraf te halen en evt wat lelijke plekken.

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 11:00

Wow.. Dat klinkt lekker.. ik heb voor vanaaf een ovenschotel van gister.. Maar morgen klinkt dit me wel lekker in de oren..

Alleen kip... ik ben zo huiverig voor kip.. Sowieso al hoor.. Niet omdat de kippenpest nu is hoor..

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:47

Ik heb nog wat boursin in de koelkast liggen dus misschien dat ik het eind van de week maar eens ga proberen.

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 12:20

Ik heb het gemaakt.. het is een echte aanrader!! Helemaal top!! Ene schroom vooral niet omdit soort recepten te plaatsen, Lielle

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 12:22

leuk om te horen Ik heb dan wel wat meer recepten hier staan die jij lekker vindt, james100 Ik zal even zoeken voor je.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 12:50

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:02

James100 houd van lekker eten... Lekker Lielle.. heerlijk.. ik heb het allemaal ff in Word gezet en de meiden van mijn afdeling een cc tje gezonden.. Iedereen gaat uit zijn dak