Buffet voor het goede doel..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eliaan

Buffet voor het goede doel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 13:46

Vanuit school doen we een inzamelingsactie voor slachtoffers van de aardbeving in Kashmir. Nou moesten we zelf iets leuks gebedenken om geld in te zamelen, toen had ik samen met een vriendin bedacht een diner te geven. Eerst dacht ik, laten we macaroni en soep maken, makkelijk, en bijna iedereen lust het, maaaar... opzich verwachten we een aardige opkomst, en om dan al die macaroni en soep op tijd warm te krijgen is niet heel handig. Dus toen dachten we laten we een lopend buffet maken,

Nu zoek ik dus recepten voor een koud buffet.
Het liefst zo goedkoop mogelijk omdat het dus voor het goede doel is en we zo veel mogelijk winst willen maken.

Iemand een idee?

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 14:36

Wat mss toch wel leuk is, is om een pannetje soep neer te zetten op een warmhoudplaat. Verder stokbrood met kruidenboter.
Lekkere bolletjes, pistoletjes, krentebollen. Of voor ieder een stukje quiche, dat kan je de dag te voren maken.
Keuze uit diverse worstsoorten, kaas en eventueel wat vis.
Ook kun je bijv. huzaren, zalm, pasta of vleessalade maken.
tja, er is eigenlijk zo veel te verzinnen.

Iig, veel succes!

Wmijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 15:28

Je zou een aantal salades kunnen neerzetten die goed vullen Bijvoorbeeld een pastasalade (kijk in het receptenoverzicht bovenaan VT voor diverse recepten), of een courcous-salade (check de AH-site). Couscous is niet zo duur als je het bijvoorbeeld bij de turkse winkel koopt en ook makkelijk te maken.

Natuurlijk doet stokbrood het altijd goed, samen met satesaus of idd soep. Wat je kunt proberen is bij een bakker langs gaan en vragen of hij je wilt sponsoren in ruil voor een bordje: "brood verzorgd door ..." bij het stokbrood.

Tortilla's beleggen met sla, plakje ham, beetje kruiderroomkaas en die dan oprollen en in stukjes snijden ziet er heel leuk uit en hoeft niet super duur te zijn (tortilla's kun je vaak ook bij een turkse winkel kopen, zelf even de prijs vergelijken).

Succes ermee