Spaghetti... Ideetjes gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Spaghetti... Ideetjes gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:28

Hallooo iedereen... gezien vorige week (of twee week terug, weet niet meer) de spaghetti in de aanbieding was heb ik het dus gekocht. Drie pakken van een goed merk, wel lekker dus. Maar nu zit ik dus aan spaghetti maken vast Haha! Ik zoek een beetje variatietips, heb de recepten er hier in het overzicht al op nageslagen, maar het is of te duur (paddestoelen en andere bijzondere spulletjes, of met veel "groentezooi" wat hier niet zo gewaardeerd wordt... Bloos

Normaal maak ik het zo:
Spaghetti koken met wat zout.
Gehakt rul bakken, uitje mee fruiten. Soms wel eens van die voorgesneden groentemix van de C1000 (prei, paarse ui en een rode peper geloof ik). Daarna zo'n kant en klaar mix erover heen, en lekker laten pruttelen. Daarna gaat er nog een klein scheutje sherry erin. Ik ga lekker tekeer met de peper en zoutpot, daarnaast ook wat gedroogde peterselie, oregano of hollandse tuinkruiden (die potjes staan er niet voor niks, dus mieter er maar wat in).

Dat doe ik dus als ik het druk heb, want het is lekker snel klaar.

Mocht ik wat meer tijd maken, dan doe ik het zonder kant en klaar mix. Met wat tomaten die ik effe verhit, pel en dan in prutje maak, tevens een prei in ringetjes, met gehakt en ui enzo. Ook nog weer de gewone kruiden en wat tomatenpuree uit blikje, met wat sherry. Ook wel eens een knoflookteentje in stukjes.

Wat voor tips hebben jullie nog ter afwisseling? Ik zag nog wel een recept van Mayo met geen tomatensaus, maar met pijnboompitten, en knoflook en nog wat enzo, wordt dat niet te eenvoudig van smaak? Ik moet het aan in totaal 3 (waaronder ikzelf ook) eters voorschotelen. Zonder alteveel groentezooi en graag een mooie volle smaakvolle saus.

Lyonesse

Re: Spaghetti... Ideetjes gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:41

Ik vind het het lekkerst zoals wat jij beschrijft, maar dan als saus, saus voor macaroni stroganoff. Vingers aflikken

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:49

Ik vind het volgende sausje ook erg lekker bij welke pastasoort dan ook...

in een wok/hapjespan spekreepjes bakken met champignons en ui... sour cream er bij... cherrytomaatjes en reepjes zongedroogde tomaat er bij... even in laten koken, scheutje wijn (of sherry) er bij... weer even in laten koken en op het laatste moment wat bieslook of lenteui er over heen gooien en opscheppen. Lachen Ik doe er ook vaak stukjes kipfilet door... en soms een beetje kruidenkaas (paturain oid).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:53

Ik kreeg gisteren van een vriendin nog de suggestie om er een kerriesaus of champignonnensaus doen ofzo. Toen kwam ik zelf op het idee voor zo'n pot van Chicken Tonight (staan ook nog in de kast wegens andere aanbieding Haha! ) te gebruiken. Heeft iemand dát al eens geprobeerd? Nagelbijten / Gniffelen

Vikki, jouw sausje klinkt ook best lekker, alleen... die zongedroogde reepjes tomaat en cherrytomaat, hoe belangrijk vind je die voor de smaak? Is nl redelijk duur... en we zijn maar een arm studentenhuisje Knipoog

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:58

Maya schreef:
Ik kreeg gisteren van een vriendin nog de suggestie om er een kerriesaus of champignonnensaus doen ofzo. Toen kwam ik zelf op het idee voor zo'n pot van Chicken Tonight (staan ook nog in de kast wegens andere aanbieding Haha! ) te gebruiken. Heeft iemand dát al eens geprobeerd? Nagelbijten / Gniffelen

Vikki, jouw sausje klinkt ook best lekker, alleen... die zongedroogde reepjes tomaat en cherrytomaat, hoe belangrijk vind je die voor de smaak? Is nl redelijk duur... en we zijn maar een arm studentenhuisje Knipoog

Je kan er ook partjes gewone tomaat in doen... ik ben overigens ook verplicht tot dubbeltjes draaien hoor... (onderhoud 2 mensen en 2 paarden en betaal alle rekeningen van 1 inkomen).. maar als je goed op de aanbiedingen let kan je ook dat soort producten heel goed kopen. Zongedroogde tomaten wil ik zelf altijd in huis hebben, vind ik een hele fijne smaak toevoeging en ze hoeven niet zo gek duur te zijn... ik gebruik dan ook altijd de olie waar ze evt. in zitten, ik laat echt niks verloren gaan Haha! . Ik sla trouwens altijd spekreepjes in bij de Lidl, heel erg goedkoop (82 cent ofzo oor een duopak) en erg lekker... en goed te gebruiken bij verchillende gerechten.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:04

Deze eten wij regelmatig:

Per persoon:

75 gram spaghetti
100 gram kipfilet in blokjes
1/2 paprika
1/2 prei
1/2 blikje maïs
1/2 ui
1/2 bakje champignons
knoflook naar smaak
1 theelepel maïzena
1 eetlepel sojasaus
1 eetlepel gembersiroop
1 eetlepel crème fraîche

Meng de maïzena en de sojasaus tot een glad mengsel en meng het met de kip. Laat dit even staan. Snij de prei, ui, paprika en champigons.

Zet een wok op het vuur doe hier wat boter/olie/margarine in, bak het uitje (en de knoflook) en voeg de het kipmengsel hier aan toe. Bak de kipfilet lichtbruin en gooi dan de prei, paprika, maïs en champignons toe. Bak deze een paar minuten mee en voeg dan de crème fraîche en de gembersiroop toe. Laat de saus een minuut of vijf "indikken".

Voeg hierna de (ondertussen gekookte) spaghetti toe, meng het door elkaar en eet smakelijk Vingers aflikken .

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:21

Een sausje maken van o.a. spinazie uit potje of blikje, wat cashewnootjes erdoor, wat rulgebakken gehakt of stukjes kipfilet, een potje creme fraiche of een pakje mon chou.
En dit over de spaghetti.

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 20:54

Wij eten thuis vaak spaghetti met een andere saus.
Wat hier ingaat weet ik zo niet uit m'n hoofd maar ik zal de ingrediënten die ik weet ff opschrijven.

Appel
Runderlapjes (draadjesvlees)
Ontbijtkoek
1 Flesje bier

Het is erg lekker, het smaakt een beetje zoet.
Mocht je het hele recept willen weten dan moet je dat ff laten weten dan zoek ik het voor je op Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:58

Ik beken... ik ben een watje. Ik zou aan de ene kant graag dat recept met spekjes van Vikki gebruiken, of met die kipdingetjes van Ziolette. Maar ik zit blijkbaar zo in mijn hoofd gebakken dat bij spaghetti alleen gehakt kan... Clown

Enfin, van een vriendin heb ik gehoord dat ze wel eens wat Ketjap manis bij het bakken van het gehakt doet, dus dat ga ik proberen. Verder heb ik boodschapjes gedaan, en wordt het een volle saus maken, met gehakt ( Bloos ). Erbij komt dan nog een gele paprika, een ui, wat knoflook, en een bakje champignons, drie vleestomaten die ik ga fijnkoken en prakken, en tot slot nog wat tomatenpuree met sherry. En het geijkte peper, zout, oregano, hollandse tuinkruiden en peterselie...

mastenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 00:28

wat heel lekker is bij de spaghetti is een citroen kaas saus.
je neemt 3 verschillende soorten pastakazen uit zo'n zakje, een bekertje slagroom en citroensap. dit meng je door elkaar en je hebt een heerlijk frisse saus. Bij de citroensap moeyt je zelf bepalen hoeveel je lekker vind. maar ik houd zelf wel van lekker zuur Haha!

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 14:16

Met gepelde tomaat en oregano. Eventueel beetje knoflook erdoor, maar die twee ingredienten daar kan ik al van genieten.

Of gepelde tomaat, basilicum, extra vergine olijfolie en mozzarella (in stukjes gescheurd).

Ik heb ook nog wel het recept van een originele italiaanse tomatensaus (met selderie, wortel etc.) Mocht je die willen, dan zoek ik hem voor je op.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 14:44

Maya schreef:
Ik beken... ik ben een watje. Ik zou aan de ene kant graag dat recept met spekjes van Vikki gebruiken, of met die kipdingetjes van Ziolette. Maar ik zit blijkbaar zo in mijn hoofd gebakken dat bij spaghetti alleen gehakt kan... Clown

Enfin, van een vriendin heb ik gehoord dat ze wel eens wat Ketjap manis bij het bakken van het gehakt doet, dus dat ga ik proberen. Verder heb ik boodschapjes gedaan, en wordt het een volle saus maken, met gehakt ( Bloos ). Erbij komt dan nog een gele paprika, een ui, wat knoflook, en een bakje champignons, drie vleestomaten die ik ga fijnkoken en prakken, en tot slot nog wat tomatenpuree met sherry. En het geijkte peper, zout, oregano, hollandse tuinkruiden en peterselie...

Waar woon je Maya? Haha! Want je mag gerust een keertje komen eten als je het zelf niet aan durft om spaghetti te combineren met iets anders dan gehakt hoor... Knipoog Maar eh... spaghetti is toch echt gewoon pasta in lange slierten vorm... en mijn sausje is echt niet vreemd met pasta geloof ik... wat kan het jou schelen welke vorm de pasta heeft... doe eens gek Knipoog . Ik maak trouwens ook wel een bolognesesaus met gehakt of blokjes smac ipv gehakt... Lachen Maar sinds ik de saus met spekjes e.d. heb 'ontdekt' gaat mijn voorkeur daar naar uit... Ik denk dat ik eerdaags ook maar een spaghetti ga proberen met zalm, kruidenkaas (tot sausje verbouwd), spinazie en pijnboompitten oid. Variatie van spijs doet eten zeggen ze niet waar... Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 22:12

Als je toch zalm door je pasta gaat gooien zijn dit ook nog twee lekkerer Vikki.
Zalm met een suasje van blauwe kaas en kerstomaatjes. Gewoon zo'n flesje blueband culinesse in een pan gooien en ongeveer 100gr blauwe kaas erdoor. Als het opgelost is kerstomaatjes zacht laten worden en dan blokjes zalm erdoor. Betje peper erover malen (geen zout of heel voorzichtig ligt aan de kaas)

Er lekker en makkelijk.

De andere is met zalm en zeekraal gewoon een neutrale basissaus nemen en dan de zeekraal en de zalm erdoor.

Nog makkelijker en ook erg lekker.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 15:12

doe in plaats van gehakt tonijn erdoor heen , das super lekker.
en ipv saus, gesneden tomaten wokken, met pijnboompitten, veeeel knoflook, kruiden, uien (rode of sjalot is het lekkerst).

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 10:12

Mijn moeder maakt wel eens het volgende:

- spaghetti aan de kook brengen zoals dat op het pak staat
- smelt een roomkaasje (monchoe, maar wat pittiger/zouter kan ook)
- roer dit alles door met een klein beetje zout erbij en ev. knoflook
- laat de kaas een beetje dik/waterigachtig worden.
- Snij een ui en roer deze door de kaas
- open een blikje zalm, snij de zalm fijn en gooi deze bij de pan

blijven roeren, niet laten aanbranden natuurlijk Clown

- gooi de spaghetti in de pan en roer het door elkaar.
Je kunt eventueel nog parmazaanse kaas erbij gooien, of wat champignons o.i.d.

Heerlijk, alleen lust ik de zalm erin niet Clown
(kan natuurlijk ook met gehakt bedenk ik me nu)

boo_sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 15:02

Ik heb gister macaroni gemaakt ( samen met me vader Clown )
Zet binnenkort wel het recept neer Knipoog
Weet het nu ff niet uit me hoofd.. Bloos
Alles wat er staat klinkt trouwens wel lekker..
Alleen de appel, draadjesvlees, ontbijtkoek en bier klinkt niet zoo..

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 23:58

Wat ook lekker is, is brocolie erdoorheen met boursin en dat allemaal husselen met stukjes kip. Hmm, klinkt niet erg variabel vergeleken bij de bovenstaande ideetjes maar ik ben ook niet zo handig met koken. Dit vind ik heel lekker.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 00:11

Huisvrouw schreef:
Wat ook lekker is, is brocolie erdoorheen met boursin en dat allemaal husselen met stukjes kip. Hmm, klinkt niet erg variabel vergeleken bij de bovenstaande ideetjes maar ik ben ook niet zo handig met koken. Dit vind ik heel lekker.

Zoiets maak ik vaak met spirelli tri colore. Boursin, koksroom, broccoli, cherrytomaatjes, verse knoflook en wat kruiden.

Spaghetti maak ik meestal gewoon met wat rode saus (uit een potje of zelf gemaakt met tomaten, uien, knoflook, kruiden) en kaas erover natuurlijk Haha! .

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:59

Ik heb toevallig net een beetje geexperimenteerd met een sausje en het was lekker, makkelijk en niet heel duur Knipoog

Voor2/3 personen:
Een klein potje heinz pastasaus Hot
Campina kookroom (light)
Gehakt
basilicum (vers of uit potje)

Gehakt rullen in de pan, potje saus erbij, lekkere scheut kookroom en basilicum erbij en dan even een minuutje doorkoken.

Ik eet er dan zelf rauwkost bij, maar dat moet je zelf weten Knipoog
Champignons zouden er zeker lekker bij zijn geweest, en een paprikaatje ook, das misschien een idee voor de variatie Knipoog

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 16:50

voor een lekker saus Ja

eerst boulion koken.. en als dat kookt moetje boter smelten in een pannetje 50 gram ongeveer... daarna doe je daar meel in.. en snel roeren.. beetje boulion durbij.. en dan nog een potje tomaten puree.. en smullen maar Vingers aflikken

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:37

Ik maak spaghetti of met gehakt of met tonijn uit blik.
Als ik het met tonijn maak gooi ik er het volgende bij:
tomaten
knoflook
uitjes
paprika
(soms een paar eetlepels erwtjes)
oregano
basilicum
thijm
peper
beetje zout
eventueel wat peterselie

en dan afhankelijk van waar we zin in hebben komt er nog een klein blikje tomatenpuree bij en wat sambal.

Eigenlijk is het meestal een samenraapseltje van wat ik op dat moment er in wil hebben.

Mijn mannetje heeft het gisteren bijvoorbeeld nog gemaakt met mexicaanse kruiden.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 16:02

Ik heb al een boel vis voorbij zien komen, alleen de variant die ik in Turkije at staat er nog niet tussen.
Helaas was dat in een restaurant, dus heb ik het recept niet.

Maar misschien iets om uit te vinden voor de wat creatievere koks hier aanwezig?
Spaghetti met een lichte (van smaak dan) tomaten-room saus met garnalen erdoor. Echt erg goed.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 05:09

Van het net geplukt Knipoog :

(géén gehakt en redelijk goedkoop)

Spaghetti met broccoli

Laat 400 g spaghetti gaar worden volgens de aanwijzingen
op de verpakking.

Roerbak 2 fijngesnipperde uien in 3 el. (olijf)olie.
Was en snijd 1 stronk broccoli en roerbak deze.
Voeg 2 blikjes (à 125 g) sardines in olie toe.
Voeg naar smaak tomatenketchup, peper en zout toe.
Roer het groentemengsel door de spaghetti.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 07:37

LeNtE UiTjUh fRuItEn, $tUkJuH$ H4m eRd00R. B4kJuH P4TuR4In eRd00R $mElTeN, eVt wAt k0fFiEmElK ErBiJ En W4t gEr4$PtE K44$. Vl4k v00R Ut EtEn W4t fIjNgE$NeDeN B4$iLi©uM ErD00r.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 09:42

Lielle schreef:
LeNtE UiTjUh fRuItEn, $tUkJuH$ H4m eRd00R. B4kJuH P4TuR4In eRd00R $mElTeN, eVt wAt k0fFiEmElK ErBiJ En W4t gEr4$PtE K44$. Vl4k v00R Ut EtEn W4t fIjNgE$NeDeN B4$iLi©uM ErD00r.

Sorry voor het off topic gaan, maar... Halleluja!!! Is jouw computer soms in de war of ben jij msn taal typend pennymeisje aan het spelen? Haha! Dit soort dingen kan ik dus echt niet lezen (om de simpele reden dat ik er niet aan begin, doet pijn aan mijn oogjes)... wil iemand even 'vertalen' ?