Wat Albert Heijn kan, kan ik ook: smoothies maken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:04

maak t ook al tijden....maar dan vaak zonder de yoghurt...gewoon jus d'orange en dan banaan aardbeien kiwi blabla erdoor net wat we hebbe ligge!
smoothies maakte me moeder vroeger wel es maar dat deed ze er ook ijsklontjes door, die dan ook in de blender...jammie, is die gelijk ijskoud!!

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:31

wat denk je van fruit in stukkies snijden in de vriezer gooien ... daarna laten invriezen ... eruit halen dan doe je dat ik de keukenmachine doe je dr een scheut melk bij .. klutsen en klaaaar lekkere milkshake

tijger
Berichten: 1445
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:29

smoothies zijn egt lekker.
wij maken het altijd met fruit dat we zelf in huis hebben (wat je zelf lekker vind dus en een beetje normaal bij elkaar past)
en dan als het heel warm is met roomijs Vingers aflikken

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 11:18


    IJsklontjes
    Kokossap of sinaasappelsap, niet te veel
    Bananen
    Ander fruit (naar eigen keuze)
    Yogurt
    en....... Mixen maar Afbeelding

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:22

Natasja91 schreef:
Sorry dat ik dit topic omhoog schop, maar ik had ff een vraagje: Kun je ook vanilleijs met banaan en gesmolten chocola in de blender gooien, om daarna in te vriezen??

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:01

geen idee....

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Wat Albert Heijn kan, kan ik ook: smoothies maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:04

Hmmm met magere kwark is het ook héérlijk!!! Gister nog een voorraadje gemaakt met aardbeien, kwark en banaan Vingers aflikken
Je kan het ook invriezen en dan een beetje laten ontdooien, en dan opnieuw mixen, dan heb je een soort ijs dat je met een lepel kan eten.. of je kan het in die ijsvormpjes doen.. echt geweldig, smoothies!! *droomt van een wereld waarin iedereen alleen maar smoothies eet Tong uitsteken *

Soraya92

Berichten: 2421
Geregistreerd: 15-11-04
Woonplaats: Zwaag,Noord-Holland

Re: Wat Albert Heijn kan, kan ik ook: smoothies maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:02

ik ga blenden vanmiddag *LOL*

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: Wat Albert Heijn kan, kan ik ook: smoothies maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:09

Natasja: ik ben bang dat dat een zootje wordt. Als de chocola weer hard wordt, denk ik niet dat je je blender het echt leuk vind. Misschien kan je de chocola er later met de hand doorroeren?

Oh edit:

Wat ook lekker is:
- sinaasappelsap + banaan + mango
- Sinaasappelsap + banaan + perzik uit blik (of gewone perzik, maar dat is in de winter niet te betalen)

Wat ik trouwens ook écht lekker vind is de aardbei variant, maar dan in plaats van yoghurt vanilleijs er bijdoen Lachen Wel gelijk een stuk minder gezond natuurlijk.

Heeft er iemand ooit iets met meloen geprobeerd dat lekker geworden is? Ik hou ontzettend van meloen, maar de combinaties die ik tot nu toe geprobeerd heb (meloen/mango, meloen/banaan/sinaasappel) zijn niet echt geslaagd

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Wat Albert Heijn kan, kan ik ook: smoothies maken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 09:36

Sinds net heb ik nog een tip: gebruik géén oude bananen.... dat wordt dus echt niet lekker

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: Wat Albert Heijn kan, kan ik ook: smoothies maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:00

Elles schreef:
Sinds net heb ik nog een tip: gebruik géén oude bananen.... dat wordt dus echt niet lekker


*LOL*

Oke, zal het proberen Ellende, bedankt voor de tip Lachen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: Wat Albert Heijn kan, kan ik ook: smoothies maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:09

Elles: ik moet zeggen dat ik iets rijpere bananen eigenlijk veel lekkerder vind dan de hele verse.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Wat Albert Heijn kan, kan ik ook: smoothies maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 12:13

Ik maak ze regelmatig zelf met ijskoude melk, dan pureer ik een banaan, kiwi en dan doe ik er wat zelfgemaakte bramenbrij bij en smullen maar!!!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat Albert Heijn kan, kan ik ook: smoothies maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:20

Wat nog lekkerder is: eentje die voor je gemaakt wordt! Die luxe had ik gister (verjaardags-cadeautje Cool ). Lekker van verse sinasappelsap, kiwi, aardbei en banaan. Zonder yoghurt, trouwens. Ik hou van het pure sap.

Ovigens, voor diegene die mandarijn wilde proberen. Is errug lekker! Ook gewoon uitpersen en er doorheen doen. Vooral als je sinapappels een beetje zuur zijn is mandarijn erg lekker omdat die vaak zoeter zijn.

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Wat Albert Heijn kan, kan ik ook: smoothies maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 23:42

Kopen jullie eigenlijk fruit uit de supermarkt of van de markt? In de supermarkt vind ik het niet te betalen! Ik koop op zaterdag heel veel fruit op de markt hier, alleen mijn probleem is dat ik dan alles al op heb binnen 3 dagen, dus nu heb ik alles op en moet ik wachten tot zaterdag.. kan ik wel weer nieuwe smoothie varianten maken Sigaar

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Re: Wat Albert Heijn kan, kan ik ook: smoothies maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 22:43

Ik probeer af en toe op zaterdag op de markt fruit te halen, maar dat lukt lang niet altijd. Is inderdaad wel een stuk goedkoper Ja . En oom bij mij is het altijd al op voor ik er erg in heb Vingers aflikken !

Smoothies van wat oudere bananen vind ik ook juist lekkerder dan die met hele verse banaan! Overigens kreeg ik laatst nog een ander receptje waarvoor ik eerst mijn neus ophaalde, maar wat heel lekker bleek te zijn:

Banaan
Magere Yoghurt
Flinke lepel pindakaas

Vaak doe ik er ook nog magere kwark bij en maar een beetje yoghurt, en citroensap. En als het te zuur is een beetje natrena vloeibaar.

Smakelijk! Vork

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: Wat Albert Heijn kan, kan ik ook: smoothies maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 23:00

Ik koop zoveel mogelijk op de markt, gister ingeslagen

- 1 mango
- 1 ananas
- trosje bananen
- pond aardbeien
- kiwis

Dus ik kan er wel weer even tegenaan Lachen Supermarktfruit is inderdaad vaak niet te betalen. Doordeweeks haal ik soms nog wat bananen, en soms perzik uit blik.

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Wat Albert Heijn kan, kan ik ook: smoothies maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:11

Ik loop al een tijdje met het idee in mijn hoofd om die smoothies zelf te maken. Ik koop ze altijd bij de AH op het station als ik onderweg ga naar huis. Heerlijk zijn die dingen.
Maar het bevalt dus goed zo te zien. Van het weekend ga ik er maar meteen aan beginnen! Mjam. Vingers aflikken