Ovenschotel (lijnrecept)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Ovenschotel (lijnrecept)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 22:25

Mijn creatieve bui kwam op het volgende uit: (2p)

100 g Rundergehakt extra mager
halve stronk bloemkool
1 aubergine
tijm
ui
geraspte kaas (magere variant of parmezaanse)
olijfolie

Bak de ui en het gehakt in een eetlepel olijfolie met de tijm terwijl je de bloemkool in kleine roosjes kort kookt in water met zout (8 min)
Gooi de aubergine in de blender met een scheutje magere melk erbij tot auberginepuree,
Neem een kleine ovenschaal waarin je het gehaktmengsel legt, giet de auberginepuree erover, leg de bloemkoolroosjes er bovenop en daarover gaat de kaas. In de oven, 180graden zo'n 15-20 minuten.

Geen slechte koolhydraten, toch een beetje aardappel-achtig idee, goede vetten, en je komt uit op zo'n 300 kcal pp.

Eet smakelijk!!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:24

Wordt de aubergine niet erg bitter als je hem zo door de blender gooit? Of heb je eerst de pitjes eruit gehaald?
Klinkt wel als een spannend-ik-gebruik-alles-wat-ik-in-huis-heb-recept

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 15:17

Ik eet geen aardappelen en die worden toch wel gemist bij een ovenschotel... vandaar de aubergine En nee, bitter is ie niet! met de milde smaak van de bloemkool, de wat zoutere van de kaas en de kruidige van de gehakt een goeie aanvulling.

Aubergine kan je trouwens ook goed in plakken snijden en ter vervanging van lasagnebladen gebruiken als je geen pasta wil eten maar wel trek hebt in lasagna

wreckh

Berichten: 2556
Geregistreerd: 09-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 15:19

Zo weer wat geleerd, klinkt idd heerlijk. En zo weinig Calorien. mmm lijkt me wel wat.