Jodium & als je geen brood eet.

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 10:05

Eilandje, gewoon de helft of 3/4 van je brood invriezen en gedeeltelijk terug uit de vriezer halen als het vorige 1/4 van je brood op is... Zo doe ik het ook want anders is het zonde om een heel brood te halen (raakt nooit op voor het hard is anders).

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 10:13

Ik heb alleen een vriesvakje in mijn frigo, met maar twee **. Mag je niets in invriezen dus. Maar over twee jaar als we verhuizen koop ik een echte diepvriezer Haha! (nu gaat dat niet want dan moeten we een verhuislift laten komen om die tot op ons appartement te krijgen)

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:28

Geen idee of het in belgie ook verplicht is. De richtlijnen zijn zover ik weet toch wel iets anders dan in nederland.

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:10

Ik weet dat het een oud topic is, maar reageer toch even.
Kelp wordt heel erg sterk afgeraden als je schilklierproblemen hebt.
Erg veel jodium bijslikken zou ik ook niet doen. Jodium stimuleert de schilklier, als je hyper bent is dat al helemaal niet de bedoeling, als je hypo bent schijnt de schilklier er eerder mee op te houden/eerder langzamer te gaan werken als je veel jodium binnenkrijgt.
( als ik het goed onthouden heb - meer info op www.hypomaarniethappy.nl ).

Gewoon brood eten of normaal gebruik van zout met jodium maakt niets uit qua functie, ik slik zelf wel mutivitamines bij waar toevallig ook jodium in zit ( hypo en aan de thyrax )...merk daar niets van.