Vasten, kun je dat zonder begeleiding doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Vasten, kun je dat zonder begeleiding doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 15:36

Zat net in een lentebijlage van Tubantia een stuk te lezen over vasten. Een soort van interne schoonmaakbeurt van je lichaam..
Kun je dat ook zelf doen, dus zonder dat je 1000 Euro en een berg vrije dagen kwijt bent?

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 17:56

Volgens mij kan je dat goed genoeg zelf doen...
Je hebt toch verschillende sapkuren, je kan een fruitdag inlassen e.d.
Je moet er alleen rekening mee houden dat je het best kan doen op dag/en dat je niet moet werken of zware inspanningen doen.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:33

Natalie schreef:
Je moet er alleen rekening mee houden dat je het best kan doen op dag/en dat je niet moet werken of zware inspanningen doen.
Klopt... Ik ben eens zo handig geweest om een sapdag te doen op een werkdag. Nou had ik toen niet zo'n veeleisende baan hoor, maar toen rond een uur of drie een collega nietsvermoedend een hele eenvoudige vraag stelde, kon ik d'r ogen wel uitkrabben! Scheve mond Ik kon het nog net inslikken, maar ik kende mezelf niet meer terug. Dus meteen naar het keukentje, mezelf volgestopt met van die vette roomboter-en-veel-suiker koekjes... Scheve mond Goed, op mij had dit dus kennelijk een vreemde uitwerking, ik reageerde er nogal heftig op. Ik doe het dus nooit meer. Misschien wel eens een heel weekend in zo'n instituut of zo, maar nooit meer op eigen houtje

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:19

Zoiets mag toch maar 1x in de week????? Krijg je dan al afkickverschijnselen elles??? Knipoog

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 22:28

orionneke schreef:
Zoiets mag toch maar 1x in de week????? Krijg je dan al afkickverschijnselen elles??? Knipoog
Haha, geen idee Haha! Maar op mij had dit kennelijk een hele rare uitwerking. Maar inderdaad, je zou toch rustig een dag zonder eten moeten kunnen? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 21:27

Nee ik bedoel echt een kuur van een week, waarin je je hele lichaam zuivert. Dus je schrapt rustig aan steeds meer van het menu, in een paar dagen tijd, en dan drink je een paar dagen alleen nog vruchten- en groentensap en mineraalwater.
Echt een ontslakkingskuur dus zeg maar.

Niemand ervaring mee/kennis van?

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 02:20

Vast wel ..

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 10:19

Lijkt me goed voor de lijn.
Geen ervaring mee helaas.
Alleen vasten is de hele dag van zonopkomst tot ondergang niets eten.
Zou verder niet weten hoe t wel heet..

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:55

ontslakkings kuur! Je schijnt ontzettend uit je mond te meuren daarna. er heeft een paar maanden geleden een groot artikel in de Viva gestaan. Ik ben geen lid, ik weet geen nummer of jaartal, maar het is een maand of 6 geleden gok ik.
Misschien kun je Viva bellen om te vragen of ze oude nummers toesturen. Het was een uitgebreid artikel, en eerlijk, voor en nadelen werden verteld. De journaliste deed geloof ik een week in een groep, met klysma's en al Nagelbijten / Gniffelen

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 13:40

Ja, mijn schoonzusje doet dan eens in het jaar of eens in het half jaar(?). Ze leeft dan een week op sappen, wel eerst je eetpatroon afbouwen idd. Ik zou wel zorgen dat je het die week niet te druk hebt, want je ehbt natuurlijk veel minder energie etc. Ze ziet er wel altijd gewoon goed uit in die week hoor, wel een stuk afgevallen, maar als ze weer normaal begint te eten (ook weer rustig opbouwen, neem ik aan), dan is alles er zo weer aan Knipoog Geen afslankkuur dus.
Je gaat er wel ontzettend van stinken.....Tong uitsteken:D;)

*edit* ze doet het idd ook zelfstandig, niet onder begeleiding