-
Gianti
-

Aangezien we nu vlakbij een mooi park wonen...
Wat zijn jullie favo recepten voor een picknick
-
Thats_Me
-

Heerlijk om zo dichtbij een park te wonen. De ideale picknickrecepten voor mij zijn vooral recepten die niet te erg knoeien. Wel vind ik het leuk om er een klein feestje van te maken dus ook echt wat meerdere dingen mee te nemen en het als een soort tapas te eten.
Denk aan wraps
- roomkaas met zalm en komkommer
- heksenkaas met kipfilet en komkommer/augurk
- hummus met reepjes paprika
Lekkere gazpacho (koude soep). Zorg dan wel voor een goed afgesloten fles of bakjes.
Snackkomkommers, tomaatjes, wortels met een lekkere dip.
Croissantjes (wij eten ze eigenlijk altijd zonder beleg).
Ik neem ook vaak (afbak)broodjes en van die standaard smeerseltjes van de supermarkt en wat lekkere kaas mee. Ik zorg dan wel dat de hoeveelheid die meegaat ook zeer waarschijnlijk op gaat. Wij nemen dan gewoon bestek van thuis mee. Ook hiervoor zorgen we voor een zakje waar ze na gebruik in kunnen zodat de tas niet vies wordt.
Verder zijn zakjes chips of koekjes etc. ook lekker. Het ligt een beetje aan hoe laat je gaat picknicken.
Sapjes en drinken in kleine flesjes, of grotere flessen en dan bekers mee (zorg dan wel voor een zakje waar ze na afloop in kunnen zodat de tas niet vies wordt).
All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen
-
xJolijn
-

Ohh heerlijk, picknicken! Staan al goede dingen hierboven.
Nog een tip: “pannenkoekenspiesjes”. Dikkere pannenkoekjes bakken, besmeren met wat (pure) chocoladepasta, oprollen en in smallere ringen snijden. Daar drie van op een satéprikker rijgen met aardbeien ertussen
.
Fruitsalade gaat hier ook vaak mee, anders tenminste een bak druiven, meloen of aardbeien oid.
Een quiche is makkelijk voor te bereiden en prima koud te eten.
Een salade doet het ook altijd goed, denk aan een pastasalade, couscous, of juist een frisse salade met watermeloen/feta/munt bijvoorbeeld.
Standaard kies ik meerdere dingen uit onderstaand lijstje, ik eet vegetarisch:
- (stok)brood
- croissants
- hartig brood/bladerdeeg, bijv börek, focaccia
- crackertjes of toastjes
- (nacho)chips
- dipgroenten; komkommer, paprika, wortel, cherrytomaat
- dips; aioli, heksenkaas, hummus naturel, hummus met smaakje, roomkaas, pesto, fetadip, baba ganoush, muhammara.
- salade; couscous, pastasalade
- hapjes zoals wraps, quiche, hartige muffins
- koekjes, brownie of zoete muffins
- chocolade (afhankelijk van temperatuur)
- noten
- fruitsalade of los fruit
- jus d’orange
- (fruit)sap, ice tea, evt frisdrank
- water
https://www.instagram.com/brunosbelevenissen/