Fingerfoodhack; gevulde stokbroodring met gebakken camembert

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoyCiej007

Berichten: 17423
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Fingerfoodhack; gevulde stokbroodring met gebakken camembert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 11:46

Ha allemaal, ik kwam stom toevallig dit filmpje tegen op FB, en ik vond het zo geniaal gedaan, zo gaaf eruit zien en het lijkt me echt heeeerlijk. Uiteraard kun je de ingredienten naar eigen inzicht veranderen/vervangen door iets anders.

Zo simpel eigenlijk, maar verzin het maar eens. Denk dat je hoge ogen gooit als je dit op een feestje/borrel/bbq serveert. Het staat zeker nu hoog op mijn "wil ik graag eens uitproberen"-lijstje. Vandaar wilde ik het jullie niet onthouden.

Leukste zou natuurlijk zijn als er meerdere bokkers dit gaan proberen, tips en ervaringen, foto's <3 delen.....

https://www.facebook.com/watch/?v=40014706606515

https://www.facebook.com/chefclubnewzea ... 066065154/



Edit: ik ben niet zo handig met FB en het delen van filmpjes die daarvan afkomstig zijn; hopelijk werkt 1 van de 3 linkjes hierboven. Op dit moment speelt het filmpje bij mij wel af met de player, maar zie ik alleen een wit scherm....??

Ir111

Berichten: 11979
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 12:18

Ik kan je filmpjes niet zien maar brand van verlangen naar beeldmateriaal van het stokbrood/camembert ding! :))

BloemBloemJarig

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 12:30

Ir111 schreef:
Ik kan je filmpjes niet zien maar brand van verlangen naar beeldmateriaal van het stokbrood/camembert ding! :))


:D

Ik volg ook!

Gaby
Berichten: 3403
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 12:31

Ik heb geen facebook, maar het tweede filmpje, van chefclubnewzealand, is te bekijken (sluit de pop-up door op het kruisje in de rechterbovenhoek te klikken). De ring van stokbrood is briljant, maar ik denk dat je alsnog de camembert in stukjes/puntjes moet snijden om samen met het stokbrood te kunnen eten, wat het niet echt fingerfood maakt. De camembert smelt door het korte verwarmen onvoldoende om vloeibaar en dus 'dipbaar' te worden.
De combinatie van ingrediënten lijkt me wel heel lekker! :)

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Fingerfoodhack; gevulde stokbroodring met gebakken camembert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 15:40

Camembert kap afsnijden, terug in houten doosje steken zonder het folie en ±15 minuten in de oven steken.
Focaccia erbij afbakken, deze in reepjes snijden en dan kun je de reepjes in de camembert dippen.
Supersimpel en erg lekker, je kunt uiteraard ook ander brood gebruiken hiervoor. :)

Gaby
Berichten: 3403
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 15:50

lor1_1984 schreef:
Camembert kap afsnijden, terug in houten doosje steken zonder het folie en ±15 minuten in de oven steken.
Focaccia erbij afbakken, deze in reepjes snijden en dan kun je de reepjes in de camembert dippen.
Supersimpel en erg lekker, je kunt uiteraard ook ander brood gebruiken hiervoor. :)

Hoe warm zet jij de oven? :)
(Zouden er ook kleine camembertjes worden verkocht? := Anders vreet ik dat ding in mijn eentje op denk ik ...)

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Fingerfoodhack; gevulde stokbroodring met gebakken camembert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 16:03

180°c meestal maar als je het op veilig wilt spelen kun je hem ook lager zetten.
Gaat er vnl om dat de kaas goed gesmolten is.

friezenfan2

Berichten: 2640
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 16:37

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... it-de-oven
Zo iets doe ik best regelmatig. Met wat walnoten, bosui (normale ui kan ook) honing en iets van tijm of rozemarijn. Mocht je wat groente hebben gewoon erbij op de bakplaat en daarnaast wat stokbrood ofzo iets. Heerlijk ik doe er wel 2 dagen van al zou ik het liefste alles in 1 keer op te eten.

Whizz
Berichten: 1064
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Fingerfoodhack; gevulde stokbroodring met gebakken camembert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 17:06

Heerlijk! Het lijkt me wel een gevecht als je de eerste bent die dit te lijf gaat :D leuk idee! En die hierboven ook, lekker!