Ninja Creami

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 12:14

Afbeelding
Eerste portie is gemaakt, ging niet zonder slag of stoot. Het mes kwam er niet goed uit (?) of ik had te weinig geduld en was bang dat het mis ging. Uitgezet, het mesje opnieuw erin gedaan en toen kwam die naar beneden! Erg succes was het zeker, voor vanavond een andere smaak en dan stoppen we even. Eerst maar eens bepaalde basis ingrediënten bestellen volgende week :)

pjerJarig
Berichten: 1578
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 13:12

Ik ben wel benieuwd waar jullie je recepte of smaakideeen vandaan halen.
Ik vind het altijd zo lastig als je een amerikaans recept gebruikt dat er dan zeer specifieke poedertjes/puddinkjes/etc genoemd worden om een bepaalde smaak te krijgen.
Ik zoek dan toch liever nederlandse recepten.

Ik ga deze week eens roze koeken ijs maken deels naar een voorbeeld wat ik op youtube zag (ga alleen de vla vervangen voor een custard poeder)
Verder zijn onze favorieten nog steeds 'optimel kwark met een smaakje-ijs' , appeltaartijs, chocoladeijs, espressoijs, perziksorbet.
Laatst toch maar extra bakjes gekocht (neppers via amazon) dus nu kan ik wat meer smaakjes op voorraad hebben :)

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 13:17

De paar keer dat ik nu iets heb gemaakt deed ik dat vooral gewoon met melk/slagroom/yoghurt. Ik had van mijn vriend een Creami receptenboek erbij gekregen maar was nogal teleurgesteld over de hoeveelheid roomkaas en andere rare dingen om er doorheen te gooien. Ook veel wat je van te voren moet verhitten met ei erin bijvoorbeeld. Daar had ik allemaal totaal geen behoefte aan dus ik ben gewoon zelf gaan experimenteren.

Een zuivelproduct met fruit erbij en eventueel wat vanille exact, zoetstof of wat suiker geeft al best een leuk effect.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 14:37

Ik ben het helemaal met je eens Celebi. Zo doe ik het ook. Wij combineren meestal joghurt met fruit en melk/room met chocolade, caramel, koffie en dat soort smaken. Zoeten met honing of suiker en klaar.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 21:54

Wij hadden gisteren bezoek en hebben de ninja weer aan het werk gezet. De favorieten waren frambozen-joghurt en banaan-ananas. :~

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 22:02

De kinderen hier willen er ook heel graag een! Ze hebben tegen papa al een paar keer gezegd dat het een geweldig moederdagcadeau is haha

xRoossie95

Berichten: 1374
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:22

Ik heb m net toch ook besteld :') Mooi op tijd voor het lekker weer wordt.
Ga dit topic maar eens doorspitten met jullie goede ideeën.

Ik zat zelf te denken aan bv optimel. Heb nu nog niet alles gelezen hier, maar zou je ook de kwark gewoon kunnen bevriezen en dan daarna met wat gewone melk aanmaken?

pjerJarig
Berichten: 1578
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:35

ja hoor optimel kwark is prima in te vriezen en aanmaken met melk is niet nodig. misschien moet je wel 2 a 3x respin doen als je vriezer erg koud is, maar het maakt prima ijs.

xRoossie95

Berichten: 1374
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 17:24

Oeh klinkt goed :D

Naomi_Jortje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Budel-Schoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 08:57

Justme_Lisaa schreef:
Ik heb zojuist de ninja creami deluxe versie gekocht, ben heeeeeeel benieuwd! :D


Hoe bevalt deze? Ik denk erover om 'm ook aan te schaffen voor in onze nieuwe keuken.

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 12:55

Naomi_Jortje schreef:
Justme_Lisaa schreef:
Ik heb zojuist de ninja creami deluxe versie gekocht, ben heeeeeeel benieuwd! :D


Hoe bevalt deze? Ik denk erover om 'm ook aan te schaffen voor in onze nieuwe keuken.


Voor alsnog bevalt hij zeker, heb nog niet alle standen geprobeerd, maar als je de optie hebt, zou ik hem zeker kopen! :)

xRoossie95

Berichten: 1374
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 16:37

Afbeelding
Voor het eerste ijsje even simpel alleen optimel drink ingevroren. Structuur is ook echt heel fijn!

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 21:36

Gaat dat goed ja? Ik had de yoghurtdrink vd lidl geprobeerd en dat werd helemaal niks...

xRoossie95

Berichten: 1374
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 14:08

Ja ging prima, de smaak was alleen niet heel sterk aanwezig, maar dat vond ik sowieso met deze drink (die tijdelijke koffiesmaak). Dus dat lag niet aan het invriezen maar we hadden even niks anders haha.

Heb m nu nog een keer ingevroren maar dan met 2 espresso's erbij. Benieuwd of het dan lekkerder is

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 14:19

Sinds vorige week heb ik er ook een! Ik zat er vorig jaar al op te azen, maar de hype was toen te groot. Ik heb meteen de optimel in de diepvries gegooid, dat ziet er lekker uit!

Tot nu toe heb ik perzikken en amandelmelk geprobeerd. Dat was een succes! Ik doe m op ijs zetten, daarna een beetje water erbij en respinnen, dan wordt ie extra creamy.
Ik heb ook chocomel, amandelmelk en proteinepoeder gemaakt, die ga ik zo proeven, maar de structuur ziet er heel erg lekker uit.

Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 16:21

Ik doe liefst eiwitpoeder (banaan of chocoladesmaak) met amandelmelk en iets van fruit (diepvriesaardbei, frambozen of blauwe bes, of banaan). De smaak is idd minder zoet na het invriezen, dus een beetje suiker of stevia mag er ook bij

xRoossie95

Berichten: 1374
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 21:10

Afbeelding
Poging 2 met espresso. Wel wat bitter

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 21:29

Ik had dit topic niet moeten aanklikken. Nu wil ik er ook een :o

lieke2
Berichten: 2131
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 22:37

Tribunals schreef:
Ik had dit topic niet moeten aanklikken. Nu wil ik er ook een :o


Hier idem :o .

Moet je altijd de hele bak ijs leegeten? Of kun je er een paar bolletjes uithalen en dan weer terug in de vriezer zetten?

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 23:04

Als je de bovenkant glad maakt kan het terug. Volgende ronde opnieuw door de machine en klaar

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 23:16

Wat leuk dat jullie nog ijsjes maken :D

Haha @lieke2, je kan ze recyclen :))
Wat secricible zegt klopt inderdaad. Je kan opnieuw in de vriezer doen en spinnen :j

Wendy_Komen

Berichten: 6300
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 00:36

Hier komt onze morgen binnen!!

Wat zijn jullie lievelings recepten?
En welke zijn probleemloos en makkelijk te maken?

Ben zelf erg benieuwd, maar mijn 2 tieners dochters nog meer _O-

lieke2
Berichten: 2131
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 08:23

Kak -O- dat je ze opnieuw in de vriezer kunt zetten maakt hem nog wat aantrekkelijker :+ :D

Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 12:20

lieke2 schreef:
Tribunals schreef:
Ik had dit topic niet moeten aanklikken. Nu wil ik er ook een :o


Hier idem :o .

Moet je altijd de hele bak ijs leegeten? Of kun je er een paar bolletjes uithalen en dan weer terug in de vriezer zetten?


Ik eet met plezier de hele bak leeg :D , maar dat hoeft niet. Je kan ook terug invriezen (daarna moet je wel opnieuw spinnen)

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ninja Creami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:30

Hier is de banaan yoghurt combinatie het beste bevallen tot nu toe.

3 overrijpe bananen, vanille yoghurt, scheutje melk en wat extra vanille extract. Suiker/zoetstof naar smaak toevoegen en het werd een heerlijk romig en best gezond ijsje.