Hoe maak jij botercreme?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 16:40

maria500 schreef:
Heel leuk! Toefjes maken vind ik ook nog steeds lastig, daardoor kies ik er altijd voor om een roosje te maken, dat is zo simpel.

[ [url=m/2SRoNH.png]Afbeelding[/url] ]


Mooi! Zoiets heb ik vorige week ook gemaakt. Nu was de botercrème al zo zacht dat ik er niet echt meer iets leuks van kon maken dus heb maar wat gedaan en gelukkig heeft het redelijk goed uitgepakt :P

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Hoe maak jij botercreme?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 19:28

Oh heel goed gelukt!

Ik had voor dit weekend ook een botercrème taart in bestelling <3
Afgesmeerd met botercrème, alleen Bumba, de ballonnen, naam banner en de regenbogen zijn van fondant

Afbeelding

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 10:11

AyDeeDee schreef:
Voor wie het leuk vind, het is allemaal gelukt. Geen klontjes of stukjes in de botercrème en na lang klooien is de kleur ook gelukt.

Ik heb dus een taart in blauw thema gemaakt met fondant en alles (voor het eerst). En cupcakes met een blauwe toef wat ik ook nog maar 1 keer eerder heb gedaan (een toef maken, is lastiger dan het lijkt vind ik :+ ). Dus het was weer heel leerzaam voor mij en degene voor wie het was was er dolblij mee!

[ [url=m/rtkgDB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OAkbVw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk geworden. Lief kleurtje blauw ook zo.

maria500 schreef:
Heel leuk! Toefjes maken vind ik ook nog steeds lastig, daardoor kies ik er altijd voor om een roosje te maken, dat is zo simpel.

[ [url=m/2SRoNH.png]Afbeelding[/url] ]


Deze zijn ook mooi. Welke spuitmond heb je hiervoor gebruikt?

De bumbataart is ook super leuk zeg. Maar vanuit het baktopic zag ik al dat jij altijd van die mega (mooie) creaties maakt. Knap!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Hoe maak jij botercreme?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 10:26

Roosjes zijn idd makkelijk, geloof mondje van wilton 1M als ik dezelfde gebruik als maria500

Thnx EedihcrO, er is nog genoeg te oefenen hoor! Soms gaat het ook NIET naar wens
Andere taart van dit weekend is uiteindelijk helemaal goed gekomen, maar ik kreeg ik het fondant er op een of andere manier niet goed op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 10:32

Joanne1987 schreef:
Oh heel goed gelukt!

Ik had voor dit weekend ook een botercrème taart in bestelling <3
Afgesmeerd met botercrème, alleen Bumba, de ballonnen, naam banner en de regenbogen zijn van fondant

[ [url=m/doEsLU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dankje! Ohh heel leuk :D ik maak zelf geen taarten in opdracht of bestelling, mijn zusje is zwanger zij maakt altijd de mooiste taarten ook met fondant enz, en ik hou ook erg van bakken maar heb nog nooit met fondant gewerkt dus zodoende wou ik voor haar babyshower graag een mooie taart voor haar maken :D


EedihcrO schreef:
AyDeeDee schreef:
Voor wie het leuk vind, het is allemaal gelukt. Geen klontjes of stukjes in de botercrème en na lang klooien is de kleur ook gelukt.

Ik heb dus een taart in blauw thema gemaakt met fondant en alles (voor het eerst). En cupcakes met een blauwe toef wat ik ook nog maar 1 keer eerder heb gedaan (een toef maken, is lastiger dan het lijkt vind ik :+ ). Dus het was weer heel leerzaam voor mij en degene voor wie het was was er dolblij mee!

[ [url=m/rtkgDB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OAkbVw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk geworden. Lief kleurtje blauw ook zo.

maria500 schreef:
Heel leuk! Toefjes maken vind ik ook nog steeds lastig, daardoor kies ik er altijd voor om een roosje te maken, dat is zo simpel.

[ [url=m/2SRoNH.png]Afbeelding[/url] ]


Deze zijn ook mooi. Welke spuitmond heb je hiervoor gebruikt?

De bumbataart is ook super leuk zeg. Maar vanuit het baktopic zag ik al dat jij altijd van die mega (mooie) creaties maakt. Knap!


Bedankt! Babyblauw idd :)

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 11:00

Ts ik hoop dat je het niet erg vindt als ik even met mijn vraag in jouw topic kom.

Zijn er bokkers die wel eens 'botercreme' met mascarpone als basis gebruikt hebben? Ik zag er laatst een recept van staan en die leek mij wel lekker, wat minder zwaar. Ook kun je die perfect gebruiken als vulling natuurlijk.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Hoe maak jij botercreme?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 11:58

Ik denk dat dat zeker wel kan, alleen zal hij koud niet zo opstijven als een botercrème op boter basis
Ik zou hem daarom alleen als vulling gebruiken, en niet om toeven en decoratie mee te sluiten, vooral niet nu het warmere weer er aan komt

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Re: Hoe maak jij botercreme?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 21:09

Mijn foto kwam van internet, maar ik kan nagenoeg dezelfde maken. Ik gebruik het spuitmondje gekocht van Laura's Bakery, maar die is eigenlijk hetzelfde als de Wilton 1M inderdaad!