Afgelopen weekend heb ik voor het eerst in jaren weer eens cupcakes gemaakt, met botercreme voor er bovenop.
Ik gebruik al jaren hetzelfde recept voor botercreme maar krijg op de één of andere manier altijd wat klontjes er in, dus nu dacht ik ik ga eens googelen en kijken of er ook een andere manier is om botercreme te maken, en tot mijn verbazing kom ik echt nergens ook maar een recept tegen die op het recept lijkt die ik altijd gebruik (https://www.laurasbakery.nl/basisrecept-vanillecreme/ deze voor de duidelijkheid), hier in staat namelijk dat ik eerst de bloem en melk moet verwarmen tot het dik word, dan laten afkoelen en dan later samen met de boter en poedersuiker mengen.
In andere recepten zie ik het zo simpel als het word volgens mij met vooral alleen boter en poedersuiker.
Echter staat het op elke site weer anders..
Komend weekend kan ik het nog eens uitproberen maar volgende week ga ik bakken voor een bijzonder evenement en dan moet het dus echt goed zijn, dus nu loop ik even vast op wat nou een goed recept is voor lekkere botercreme voor zowel op cupcakes als om een taart mee te vullen en besmeren.
Ik zal vast niet de enige hobby bakker op bokt zijn dus wellicht kan iemand hier mij helpen