Leuk ontbijt in de auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Leuk ontbijt in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 22:00

Aankomend weekend ga ik met mijn date/vriend/whatever naar Vlieland toe. We moeten om 08.30 in Harlingen zijn, wat betekent dat we om 06.30 weg moeten rijden uit Utrecht.

Ik wil voor in de auto een ontbijtje meenemen. Gewoonlijk ontbijten we graag uitgebreid samen, en eigenlijk wil ik dat graag in de auto voortzetten. Maar ja; om nou om 06.00 broodjes af te gaan staan bakken en smeren vind ik ook zo wat, en yoghurt leent zich ook niet echt voor een autorit.

Ik hoop eigenlijk op creatieve ideeën voor dingen die we mee kunnen nemen de auto in en die tijdens het rijden te eten zijn.

Help?

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Leuk ontbijt in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:03

Verse zelfgemaakte smoothie?

Eet (Anja, drink) ik elke ochtend als ontbijt in de auto. Ideaal.

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Leuk ontbijt in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:06

Iets met wraps
Of je kunt pannenkoeken bakken de avond ervoor.

Nickeltje

Berichten: 28244
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Leuk ontbijt in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:13

Bij een lange auto rit in de ochtend horen bij ons standaard van die plakkerige, totaal niet gezonde donuts. Verder twee goede grote thermo mokken vol koffie. Eventueel nog een lekker sapje en wraps die je de avond er voor klaar maakt.

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:16

Nickeltje schreef:
Bij een lange auto rit in de ochtend horen bij ons standaard van die plakkerige, totaal niet gezonde donuts. Verder twee goede grote thermo mokken vol koffie. Eventueel nog een lekker sapje en wraps die je de avond er voor klaar maakt.

Ja koffie is hier ook mega belangrijk
Ik start niet op zonder koffie :')

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Leuk ontbijt in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 23:14

Pannenkoekjes mee, ontbijtmuffins of gevulde wraps. Smoothie. Appelpartjes. Afgebakken Croissantjes met of zonder cocktailworstjes erin gerold.
Muffins gemaakt van plakje spek in de vorm en daarop geklutst ei met wat paprika en kaas afgebakken.
Rijstwafels voorbereiden met zuivelproducten en kipfilet.
Breaker mee in de auto.
Smoothie.

Avond ervoor allemaal ad te bakken, snijden, preparen wat je wilt. Of ontbijtje halen onderweg.

Avond ervoor bolletjes smeren en mee of krentenbollen, vers croissantje kan ook prima als je niet de vooravond er wat tijd voor over hebt.

pinto_1

Berichten: 2557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:16

Ik hou het altijd op zachte bolletjes met diverse soorten beleg (meest hartig, dus kaas of vleesbeleg).

Knoeit of vlekt ook niet. :D

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Leuk ontbijt in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:26

Owwww, lekkere gebakken eitjes maken avond tevoren, die op witte bolletjes met beetje boter en tube mayo mee! Is bij ons standaard bij een lange trip.

Thermoskan met thee of koffie...

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:29

ik heb ook altijd de associatie met bolletjes met gebakken ei op dit soort trips :j

Muffin is ook lekker en makkelijk.

Zelf eet ik ook graag wat kwark met diepvriesfruit.

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:32

2 uur in de auto, lange trip? :)) Serieus? :)) Grinnikt in het Drents

Gewoon een lekker, niet kruimelend bolletje, of wraps/pannenkoeken. Koffie en thee mee. Eventueel een smoothie uit de blender. Eigenlijk simpel: Niet te groot, en niet dat je later de boel moet gaan stofzuigen.

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:36

Lekker broodje maken en als je aankom gezellig gaan lunchen.

Ik zorg altijd dat we broodjes hebben en koffie... veel koffie en zo niet dan stoppen we onderweg bij de benzinepomp.

Wat een gedoe voor 2 uurtjes in de auto _O-

Benzz
Berichten: 2887
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:38

De meeste benzinepompen langs de snelwegen hebben goede broodjes, verse jus, verse smoothies. Gewoon stoppen bij een pomp :D

Lijsken
Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:39

Ik zou iets eerder vertrekken en in Harlingen ontbijten in plaats van onderweg, 08:30 lijkt me een prima tijd voor ontbijt :)

Als je toch onderweg wilt eten; Muffins kan je prima van te voren klaarmaken. Yoghurt heb je evt ook in van die zakjes voor onderweg. Lekker sapje en koffie/thee en klaar ben je.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:40

Ik zou ook stoppen bij een pomp met versafdeling. Vaak hebben ze ook van die ontbijtdeals....

Als dat geen optie is, zou ik witte bolletjes met iets wat jullie lekker vinden beleggen en de dag van te voren gewoon pakjes/flesjes drinken halen met wat je lekker vindt.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:40

overnight oats?

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:41

mystery1980 schreef:
overnight oats?


en jij krijgt dit netjes in een rijdende auto opgegeten :D
Bij mij zou de havermout echt overal aan vastgeplakt zitten na een autorit...
een lepel en een bakje tijdens het autorijden zou voor mij niet werken, maar wellicht zijn andere mensen een stuk minder onhandig dan dat ik ben }>

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:42

Lekkere wraps bv met zalm die kruimelen ook niet.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:45

Winged schreef:
2 uur in de auto, lange trip? :)) Serieus? :)) Grinnikt in het Drents

Gewoon een lekker, niet kruimelend bolletje, of wraps/pannenkoeken. Koffie en thee mee. Eventueel een smoothie uit de blender. Eigenlijk simpel: Niet te groot, en niet dat je later de boel moet gaan stofzuigen.

Als je je bedenkt dat ik na +/- 30 minuten vaak al moet plassen, vind ik 2 uur een behoorlijke rit hoor. :')
Dat is van de ene naar de andere kant van het land. ( In de breedte)


Wij halen meestal de dag ervoor lekkere broodjes om onderweg op te eten.
eventueel koffie en thee of iets anders te drinken mee.
(wij hebben achter de bestuurdersstoel altijd een tas met flesjes drinken staan. Cola, ijsthee, water. Dus bijna altijd wel iets drinkbaars bij ons als we op pad zijn)

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Leuk ontbijt in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 13:25

Zoek een starbucks op onderweg, lekkere koffie, koude dranken en prima broodjes om te eten.

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Leuk ontbijt in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 13:39

Ik moet bij dit soort dingen altijd standaard aan mijn afstudeer zitting denken waarbij een deel van mijn presentatie ging over een onderzoek van de McDonalds waaruit bleek dat milkshakes heel populair waren 's ochtends. Scheen een 'ideaal ontbijt' te zijn voor in de auto. Dronk makkelijk weg in de auto en het vulde voldoende om het tot de lunch mee vol te houden. Doe er je voordeel mee. :+

Even zonder gekkigheid. Ik zou het simpel houden. Iets hartigs en iets zoets bijvoorbeeld. Een bolletje met ei is altijd makkelijk, eventueel nog een plakje spek of ham ertussen. Druiven vind ik ook altijd lekker onderweg. Zoet en fris. Dat hield me altijd scherp met lange ritten (richting Zuid Frankrijk bedoel ik dan wel). Wel zonder pitten. :')

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 13:47

Voor de bestuurder is alles een ramp, dus ik zou er helemaal geen moeite insteken.
Ff die twee uurtjes doorrijden en dan een heerlijke brunch in Harlingen doen.
Toch veel makkelijker dan de hele auto bevuilen.