Echt goed vullend ontbijt gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21383
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Echt goed vullend ontbijt gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 03:10

Hier ook een cracker met een gebakken ei en twee grote plakken bacon (niet van die dunne lange) echt heerlijk! :9 Maar ik hou niet van koud eten dus 3x per dag warm. :D

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 03:20

Cayenne schreef:
Wauw, de mensen die met een full English breakfast ontbijten. Respect!
Ik zou het op dat tijdstip nooit weg kunnen krijgen _O-

Dat dacht ik ook.....
Mijn vader wilde het..... Ach, het was tenslotte een vakantie om z'n 50e verjaardag te vieren....
Hij keek er maanden naar uit, vooral dus full English breakfast. :') rest was bijzaak. En, fish and chips, maar dan moest het wel perse "zoals het hoort" in een krant geserveerd worden. (Bleek, tot zijn grote teleurstelling) achteraf vrijwel nergens meer zo geserveerd te worden ivm hygiëne en inkt die in het eten kon komen...)

Dus oké, dan probeer ik het wel....

En ja, hoeft van mij niet iedere dag, maar ik heb het me echt goed laten smaken! :D :o

Wie had het over roerei/scrambled eggs?

Hier een tip; zo eet ik het t liefste; (dus niet van die droge meuk die je vaak bij ontbijtbuffetten in die rechauds vind).
A la Gordon Ramsay:


Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 07:59

Ik ontbijt elke ochtend en houdt het met dit eten ongeveer vol tot 11u/11u30. Dan begin ik de minuten wel af te tellen tot 12u of pak wat tussendoor.

Omelet met 2 eieren, halve komkommer, 50/60gr feta

scrambled eggs met avocado en chorizo of spekblokjes

Omelet met paprikareepjes gebakken en dan cheddar of feta erbij

Regelmatig als ik tomaten heb snij ik ook een tomaat in schijfjes en eet die erbij met peper, zout en olijfolie

1 bakje volle 10% griekse joghurt met een hele banaan, appel of peer, noten en rozijnen

Misschien dat ik er in de toekomst weer een keer havermout aan toe ga voegen maar daar liep ik ondanks grote porties om 10u al te rammelen.

Suzanne F.

Berichten: 49230
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 08:12

Zijn jullie zo actief dat jullie zoveel eten? Ik eet helemaal niks tot een uur of 12 en dan eet ik 2 boterhammen en dan rond 18 uur avondeten. Moet ik wel zeggen dat ik meer at toen ik nog paarden had, toen was ik veel buiten en actiever. Maar eigenlijk nooit ‘s ochtends. Ik ben geen ontbijter. Alleen een kop koffie en eten pas vanaf 12 uur.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 08:26

Overnight oats.
Dan zet je havermout met melk/ yoghurt de avond van te voren klaat.
Vaak met fruit en/ of noten erdoor.


Zelf vind ik appeltaart havermout erg lekker.
Havermout, melk, appel en eventueel rozijnen. Beetje kaneel erover.
Opwarmen en smullen maar.

DuoPenotti

Berichten: 29533
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 09:25

ikke schreef:
Morganlefay schreef:
English breakfast: Eieren, tomaten, bacon, witte bonen, toast, koffie en thee(porridge and kidney eet ik niet)

Hee, je vergeet de Black Pudding!
of de Haggis als je in Schotland bent.

:D :D

Maarre, TS, je werkgever MOET je koffiepauze geven, dat is gewoon wettelijk geregeld!
Was het mijn werkgever, liep ie een behoorlijk risico op melding bij de inspectie.
Hij is botweg in overtreding en feitelijk strafbaar (al wordt dat in de praktijk zelden door gezet).


Als het kan anders niet.
In de beveiliging hadden wij geen enkel vast moment om te eten.
Je mocht dat inplannen wanneer je wilde. Maar als dat dan niet uitkwam dan schoof je het maar op.
Wat soms lang kon duren.
Maar de verpleegkundige ging dan ook geen brammetje tussendoor doen.
We kregen ook alle uren betaald. Niet bijvoorbeeld een half uur pauze aftrek.

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Echt goed vullend ontbijt gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 09:28

Het klopt ook niet. Je hebt recht op een half uur pauze als je meer dan 5,5 uur werkt, en die zal meestal ingezet worden als lunchpauze. Het kan zijn dat in specifieke CAO's anders afgesproken is, maar dat hangt dus volledig af van de CAO waar je eventueel onder valt.

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Echt goed vullend ontbijt gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 09:44

Minder koolhydraten en meer eiwitten en vetten toevoegen. Snelle koolhydraten zorgen voor een glucosepiek en als die weer naar beneden gaat krijg je honger. Door minder koolhydraat rijk te eten voorkom je die piek en komt dat dal dus ook niet.

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Echt goed vullend ontbijt gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 09:59

Heb ook wel eens bij gebrek aan beters(bij een verhuizing) een restant Nasi Rames als ontbijt naar binnen gewerkt.

Sylver

Berichten: 213
Geregistreerd: 21-02-17

Re: Echt goed vullend ontbijt gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 10:47

40gr havermout in een pannetje met 250ml (plantaardige) melk of water. Schep vanille eiwitpoeder erdoor, appel in stukjes erdoor en wat rozijnen erdoor. Klein snufje zout en snuf kaneel. Aftoppen met een lepel pindakaas of noten.

Of 40 gr havermout met 250 ml (plantaardige) melk. Halve banaan geprakt er doorheen, schep eiwitpoeder (chocola of vanille), theelepel cacao erdoorheen. Aftoppen met de andere helft van de banaan en pindakaas of noten en evt cacaonibs.

Zo heb je een goede verhouding van koolhydraten, eiwitten en vetten en veel vezels. En zit je dus lekker lang vol.

Als je het minder zoet wil kan je ook smaakloze eiwitpoeder nemen. Ik vind zelf vegan eiwitpoeder het fijnst want dit neemt ook veel vocht op, daardoor kan je meer water of melk toevoegen en krijg je dus een groter volume.

elineAbby123

Berichten: 125
Geregistreerd: 28-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 10:51

Met vier zachte bolletjes zou ik in een kwartier al weer honger hebben . Denk dat daar je antwoord al hebt.

Dikke havermout maken met noten en bessen en banaan ga je wel even op vooruit. Of inderdaad zoals hierboven een goeie groentekaasomelet op volkoren boterhammen

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Echt goed vullend ontbijt gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 10:55

griekse yoghurt vult goed. Je kunt er eventueel nog wat eiwitpoeder doordoen, dan vult t nog beter. En ik eet er dan nog een handje noten bij.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 11:25

Exitium schreef:
Palmera schreef:
Soep! Lekker met een warm buikje aan de gang.

Da's ook alleen maar omdat je het zo koud vindt daar op je eilandje :')

Klopt! :+
Maar idd, als ik de berg op moet voor werk en het is nauwelijks +2°, dan is die warme buik heerlijk!

In de zomer: iedere ochtend verse groente/fruit sap waar ik nog 3 eetlepels quinoa doorheen doe.

Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Echt goed vullend ontbijt gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 11:47

Ik eet al jaren havermout zo rond half 8, krijg rond half elf weer wat honger en dan eet ik een banaan. Daar red ik het prima mee tot lunchtijd

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 11:58

Ander soort brood kan heel veel schelen. Iets met zaden en pitten.

Ik maak wel eens boekwijt pap met melk. Dat vult behoorlijk goed.
https://www.koopmans.com/recept/boekweitgrutten/

Ik gebruik hele boekwijt en die moet wel 15 minuten pruttelen voor het echt zacht is. Er zijn overigens ook veel (bijna alleen maar) 'vega' varianten te vinden van dit recept.

Je kunt prima een grotere portie maken en die in delen later koud of opnieuw opgewarmd eten.
Ik vul hem aan met lijnzaad, pompoenpitten of een hande havermout er op zijn laatst doorheen gekookt (of alles tegelijk)

Fly_high

Berichten: 3302
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 12:10

Suzanne F. schreef:
Zijn jullie zo actief dat jullie zoveel eten? Ik eet helemaal niks tot een uur of 12 en dan eet ik 2 boterhammen en dan rond 18 uur avondeten. Moet ik wel zeggen dat ik meer at toen ik nog paarden had, toen was ik veel buiten en actiever. Maar eigenlijk nooit ‘s ochtends. Ik ben geen ontbijter. Alleen een kop koffie en eten pas vanaf 12 uur.


Op kantoordagen zit ik soms ook tot 12u zonder ontbijt hoor, vandaag ook nog niets gehad behalve koffie. Want op je reet naar een scherm zitten te kijken kost inderdaad niet zo spannend veel energie ;)

Maar toen ik fysiek werk deed ging er echt heel veel in :j en dan bedoel ik VEEL, daadwerkelijk die hele pizza, boter in dikke plakken op je brood leggen, pot pindakaas in 1x leegmaken en noem maar op. Idem als ik nu actieve dagen heb. Maar dat is verder ook net hoe je persoonlijke eetpatroon in elkaar zit, het maakt ook enorm veel verschil of je liever 3x goed eet en verder niets of toch kleinere porties en wat tussendoortjes erbij. 6u niet-kantoorwerk is iig heel lastig vol te houden op 3 eitjes of een crackertje oid, ongeacht hoe goed je macro's zijn en of je een beetje extra eiwitpoeder eroverheen strooit. Uiteindelijk komt het grotendeels neer op energie in - energie uit.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Echt goed vullend ontbijt gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 12:46

Precies. OP kantoor dagen kan ik best met iets minder toe (maar echt niet zonder, daar draait mijn spijsvertering veel te snel voor).
Maar op de dagen dag ik eerst de paarden doe en er vervolgens 2 ga rijden, doe ik er verstandig aan om tussen paard 1 en 2 even iets te eten/ een glas karnemelk te drinken. Anders merk ik dat echt tegen 12.00.

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Echt goed vullend ontbijt gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 20:46

Ik doe ook een fysiek uitdagende job, meerdere uren na elkaar actief bewegen, op drukke dagen rustig 35 000 stappen dusja, dan kom je niet ver met 2 sneetjes en een plakje kaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 20:53

Het zal vast ook al genoemd zijn maar ik ontbijt regelmatig met Brinta, zeker als ik s ochtends echt dingen moet/wil doen. Op een kommetje Brinta kan ik de hele ochtend wel teren, nu ben ik totaal geen grote eter en zou ik s ochtends never nooit 4 bolletjes weg krijgen dus misschien ben ik niet het juiste vergelijkingsmateriaal maar Brinta vult wel goed. Volkoren beschuit vind ik ook fijn en vult ook best wel, of volkoren crackers.

Celebi
Berichten: 3660
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Echt goed vullend ontbijt gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 21:22

Grappig, ik heb juist enorme honger op kantoor dagen waarbij ik computer werk doe, maar een hele dag op stal kan ik vertoeven op een banaan. Zolang ik bezig ben heb ik meestal niet zo'n honger.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 21:35

Celebi schreef:
Grappig, ik heb juist enorme honger op kantoor dagen waarbij ik computer werk doe, maar een hele dag op stal kan ik vertoeven op een banaan. Zolang ik bezig ben heb ik meestal niet zo'n honger.


Heb ik ook.
Op kantoor zit ik vaak in overleg, moet veel mijn kop gebruiken, snel schakelen, knopen doorhakken etc. Heb dan veel eerder honger dan na een staldienst.

Gaabje
Berichten: 933
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Echt goed vullend ontbijt gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 21:42

Waar ik altijd goed vol van zat waren overnight oats (al vaker voorbij gekomen) met havermelk, chiazaad en wat honing. ‘S ochtends deed ik daar dan pindakaas, banaan en gehakte stukjes hele pure chocola doorheen.

goldyc

Berichten: 754
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Echt goed vullend ontbijt gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 22:41

Ik deed granola (ongebroken haver, tarwezemelen, zonnebloempitten, en dan wat kokos en honing) met melk/yoghurt en kwam daar dan 4-5 uur op toe terwijl ik de hele dag buiten in de weer was (1 uur rijden en verder paarden op-en afzadelen aan de lopende band)

Voor brood moet je kijken naar vast volkorenbrood, met pitten en zaden inderdaad. Van wit brood of zoete bolletjes blijf ik ook eten, dat vult gewoon niet. Zaden-en wittebrood bestaat ook en vult echt heel goed. Desembrood vult ook beter dan gewoon brood.

Prairy
Berichten: 9079
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Echt goed vullend ontbijt gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:17

Ik eet graag het stevig (spelt) brood van AH. Dat vult tenminste. Al het andere brood is voor mij allemaal net lucht.

Voor als je toch eens brood wil eten.

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:29

Laurahh schreef:
Mijn favorieten zijn een mugcake met yoghurt;
3 lepels havermout, 1 banaan, 1 ei en kruiden naar keuze (ik doe cacao maar kan ook speculaaskruiden). Dit in een mok of bakje en 4 minuten in de magnetron. Dit dan samen met yoghurt en ik zit uren vol!

Of havermoutwafels (havermout, ei, yoghurt, honing, bakpoeder, melk) en deze beleggen met banaan of ander fruit.

Is dat echt zo makkelijk als het eruit ziet? Alles mengen, in de magnetron en dan Ping klaar? Dat kan ik ook wel eens proberen. Hoe groot is je mok dan?
En de wafels? Heb je dan de havermout gemalen? Of gebruik je gewoon de vlokken?
Klinkt beide wel heel goed en is glutenvrij. Ook wel fijn

KSHancox schreef:
Banaanpannenkoekjes (kan je evt ook havermout door gooien :D ) of ontbijtmuffins?

Heb je een goed recept voor de muffins? Dat kan ook wel eens makkelijk zijn om mee te nemen.