Echt goed vullend ontbijt gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Echt goed vullend ontbijt gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 21:46

English breakfast: Eieren, tomaten, bacon, witte bonen, toast, koffie en thee(porridge and kidney eet ik niet)

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 21:59

Cayenne schreef:
Voor de mensen met een English breakfast: Wat verstaan jullie daar onder?
Ik zie jullie al helemaal zitten met sausages, baked beans, bacon, fried eggs etc? :=


Mijn kerel kan dat dus echt 's ochtends eten. Ik snap er geen zak van. Als ik er champignons bij bak is 't de gelukkigste persoon op aarde. :')

Maar als ik 'm op hetzelfde tijdstip zelfgemaakte wafels of pannenkoeken probeer te geven dan vindt hij mij weer gek. :')

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 22:10

Voor mij het meest vullende: bananen pannenkoek met eiwitpoeder erdoor. Wil je het nog meer vullend dan zou ik er ook nog havermout doorheen doen en bijvoorbeeld lijnzaad/chiazaad.

Kan je van te voren maken, dus dat is wel handig. :D

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 22:17

Cayenne schreef:
Voor de mensen met een English breakfast: Wat verstaan jullie daar onder?
Ik zie jullie al helemaal zitten met sausages, baked beans, bacon, fried eggs etc? :=

Spiegeleitjes (ik vind roerei daarbij minder), bacon, worstjes, black en/of white pudding, tomaten, champignons, witte bonen in tomatensaus, eventueel een hash brown, met thee en eventueel jus d'orange. Ik skip zelf de toast meestal, de rest voedt genoeg :')

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 22:57

Soep! Lekker met een warm buikje aan de gang.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 23:00

Ik ontbijt graag met nasi of noodles 8-) . Dan zit ik ook lang vol.

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 23:02

Palmera schreef:
Soep! Lekker met een warm buikje aan de gang.

Da's ook alleen maar omdat je het zo koud vindt daar op je eilandje :')

Celebi
Berichten: 3662
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Echt goed vullend ontbijt gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 23:08

Dit topic doet me denken aan de informatie die ik heb verzameld voor mijn afstudeer opdracht. Het blijkt namelijk dat milkshakes van de Macdonald's een heel populair ontbijt zijn. :+

Dat scheen de perfecte voedsel te zijn om in de auto naar werk naar binnen te werken wat ook daadwerkelijk genoeg vulde om niet snel weer honger te krijgen. Zal het nooit vergeten haha.

Maar zonder dollen: brood met ei (en eventueel spek) vult bij mij altijd wel goed. En waar ik altijd mijn hongergevoel goed mee kan uitstellen is een bak yoghurt met cruesli.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 23:09

Ik ontbijt met yoghurt en Cruesli met noten, ik ben geen broodfan :+

Escada

Berichten: 3848
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 23:23

Voor mij is Yfood echt een uitvinding. Niks klaarmaken. Gewoon opdrinken en je zit 3 tot 5 uur vol. Ideaal :D

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 23:26

Ik moet echt genoeg eiwitten nemen anders heb ik direct weer honger.
Ik eet nu regelmatig:
Smoothie met mango, melk, Griekse yoghurt, chiazaad en schep eiwitpoeder met vanillesmaak.
Of chiapudding met halve banaan, melk, griekse yoghurt, eiwitpoeder.
Of 2 gebakken eieren op brood.

ikke

Berichten: 37560
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 23:38

Morganlefay schreef:
English breakfast: Eieren, tomaten, bacon, witte bonen, toast, koffie en thee(porridge and kidney eet ik niet)

Hee, je vergeet de Black Pudding!
of de Haggis als je in Schotland bent.

:D :D

Maarre, TS, je werkgever MOET je koffiepauze geven, dat is gewoon wettelijk geregeld!
Was het mijn werkgever, liep ie een behoorlijk risico op melding bij de inspectie.
Hij is botweg in overtreding en feitelijk strafbaar (al wordt dat in de praktijk zelden door gezet).

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Echt goed vullend ontbijt gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 00:12

Ik eet iedere ochtend een smoothie met veel Griekse yoghurt en havermout. Daar kan ik echt heel lang op.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 00:15

Je havermout verrijken met noten, pitten, zaden en fruit :j

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 00:18

Femia schreef:
full english breakfast. Werkt geweldig


:j :D Riep ik ook meteen na het zien van de topictitel.
Jaren geleden op motorvakantie met mijn vader in Engeland, ontbeten we daar idd ook mee. Ik als meiske dat nog niet eens een hele pizza op kon en niks van ontbijten moest hebben, en al misselijk werd bij het idee van worstjes en witte bonen als ontbijt, heb daar toch echt best wel van gesmuld!
Je bent natuurlijk hele dagen buiten.

Maar echt, als je iets wil wat écht goed en lang vult, dan moet je zeker full English gaan!

Exitium schreef:
Cayenne schreef:
Voor de mensen met een English breakfast: Wat verstaan jullie daar onder?
Ik zie jullie al helemaal zitten met sausages, baked beans, bacon, fried eggs etc? :=

Spiegeleitjes (ik vind roerei daarbij minder), bacon, worstjes, black en/of white pudding, tomaten, champignons, witte bonen in tomatensaus, eventueel een hash brown, met thee en eventueel jus d'orange. Ik skip zelf de toast meestal, de rest voedt genoeg :')


Precies, dit dus. Maar (zoals met alles) niet te vettig klaargemaakt, wees dus zuinig met olie/boter/vet.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 03-02-23 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Django_Mette

Berichten: 1374
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 00:21

Ik kan redelijk lang teren op een gevulde smoothie: Yoghurt, fruit, muesli, suiker of honing erdoorheen en in de blender. Kan je ook heel leuk mee variëren als je verschillende soorten fruit in huis hebt. Of bevroren fruit van de Appie. Dat werkt ook :')

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 00:27

Ik doe soms 3 eitjes en hoef dan tot 5 uur niks meer verder dus vult goed. :+ eiwitten in het algemeen vullen top en groente natuurlijk.

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Echt goed vullend ontbijt gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 00:29

Mijn favorieten zijn een mugcake met yoghurt;
3 lepels havermout, 1 banaan, 1 ei en kruiden naar keuze (ik doe cacao maar kan ook speculaaskruiden). Dit in een mok of bakje en 4 minuten in de magnetron. Dit dan samen met yoghurt en ik zit uren vol!

Of havermoutwafels (havermout, ei, yoghurt, honing, bakpoeder, melk) en deze beleggen met banaan of ander fruit.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 00:30

Overnight oats met evt proteïne erbij, kaneel honing banaan blauwe bessen en beetje aftoppen met muesli gegarandeerd geen honger

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 00:37

JoyCiej007 schreef:
Femia schreef:
full english breakfast. Werkt geweldig


:j :D Riep ik ook meteen na het zien van de topictitel.
Jaren geleden op motorvakantie met mijn vader in Engeland, ontbeten we daar idd ook mee. Ik als meiske dat nog niet eens een hele pizza op kon en niks van ontbijten moest hebben, en al misselijk werd bij het idee van worstjes en witte bonen als ontbijt, heb daar toch echt best wel van gesmuld!
Je bent natuurlijk hele dagen buiten.

Maar echt, als je iets wil wat écht goed en lang vult, dan moet je zeker full English gaan!

Exitium schreef:
Spiegeleitjes (ik vind roerei daarbij minder), bacon, worstjes, black en/of white pudding, tomaten, champignons, witte bonen in tomatensaus, eventueel een hash brown, met thee en eventueel jus d'orange. Ik skip zelf de toast meestal, de rest voedt genoeg :')


Precies, dit dus. Maar (zoals met alles) niet te vettig klaargemaakt, wees dus zuinig met olie/boter/vet.

Ik ontbijt normaal ook zelden, als ik het al doe met een paar beschuitjes. Uitzondering is één week vrijwilligerswerk, dan ontbijten we in de tent en is het vaak eieren met spek. Full English doe ik thuis nog weleens als lunch, maar in Ierland was het wekker op half negen, negen uur, en half tien aan het ontbijt. Dat was echt heerlijk, maar lunchen hoefde ik vervolgens niet :D

Inderdaad liefst niet te vet, maar je hebt wel wat boter of olie (voor de tomaten) nodig. Boter met name voor de champignons en de hash, voor de rest heb je maar een heel klein beetje nodig. Ik maak het ook nog weleens in de oven klaar, dat scheelt ook behoorlijk :)

Fly_high

Berichten: 3302
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 01:05

Eet gewoon een hele pizza op, een aanrader :D of lekker klimmersontbijt, halve brood met 3/4 pot pindakaas, paar eitjes en wat avocado, en als toetje een blikje gecondenseerde melk erbij :Y)

Nu ff serieus, ik weet niet wat voor werk je doet maar als enigszins actief en/of buiten is, dan is de truc om gewoon veel te eten en vooral veel complexe koolhydraten en vezels + vet, en dan veel meer vet dan je nodig zou denken te hebben :) Het kan van alles zijn, havermout + volle melk en noten, English breakfast, boterhammen met kaas en boter (en dan niet zuinig zijn op boter). 0% zuivel is kansloos, ongeacht hoeveel proteïne ze erin proppen, idem alles wat in verhouding teveel eenvoudige koolhydraten bevat (witte bollen, pannenkoeken, fruit oid). Het kan een drempel zijn, 800 of 1000kcal meteen als vroeg ontbijt zitten bunkeren, maar als je in de loop van de dag heel actief bent met geen realistische kans om te eten is het uiteindelijk beter dan een "gezonder" 400kcal ontbijt en continu honger en aan 200kcal tussendoortjes blijven snacken.

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 01:14

Appeltje bakken in water+kaneel, havermout er door. Door kwark roeren, beetje gesmolten speculoos er over & wat schuddebuikjes :9

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 01:34

Ik maak regelmatig yoghurt met zelfgemaakte granola en voor onze pauze tussendoor (of al in de auto onderweg) vullende ontbijtmuffins met havermout en fruit/groente. Zeer vullend en makkelijk mee te nemen.

prugelpiet

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Echt goed vullend ontbijt gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 01:45

Iets van een goede breakfast burrito?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Echt goed vullend ontbijt gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 03:08

Wauw, de mensen die met een full English breakfast ontbijten. Respect!
Ik zou het op dat tijdstip nooit weg kunnen krijgen _O-