Is airfryer friet echt lekker??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gonniee
Berichten: 510
Geregistreerd: 26-04-21

Is airfryer friet echt lekker??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 18:05

De topics over airfryers heb ik allemaal gelezen, maar voordat ik er een aan wil schaffen, heb ik nog een prangende vraag: kan airfryer friet echt opboksen tegen friet uit de frituurpan? We eten af en toe zelfgemaakte friet van eigen aardappelen en dat is pure verwennerij. :P Maar als het net zo lekker kan zonder zoveel vet, is dat natuurlijk beter. :D

Hoe zijn jullie ervaringen? Kopen jullie dan speciale airfryer friet? Kan het ook van verse aardappelen?

We hebben ook een prima heteluchtoven, dus het gaat vooral over de vervanging van de frietpan.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:06

Ik vind airfryer-friet prima te doen, máááár er gaat imo niks boven frituur friet :D

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:07

Ik doe veel met de airfryer (merk SEB) maar friet.. no way. Echt zonde van de friet dan. Ook niet lekker.
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 14-01-23 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:08

Het smaakt anders.
Maar heb je een over? Anders daar eens oven frietjes in bakken, loopt beetje gelijk qua smaak?

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:09

Ik zal niet zeggen echt opboksen haha daar blijft frituur het lekkerst voor.

Maar ik vind het lekker. Heb een zak in de vriezer en af en toe lekker in de airfryer.

Maar heel soms heeeeeel soms haal ik wel bij de snackbar want heb dan wel trek in frituur

Vind in de airfryer wel lekkerder dan in de oven. Ze worden dan toch wat knapperiger

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:09

Precies zoals baileymix :')

Wij willen elke week patat eten met het gezin maar de snackchinees is niet meer te betalen en airfryer friet is best lekker :))

Je moet wel de Aviko crunch airfryer nemen. Die wordt lekker krokant.

@twngeltje: ik vind dus een wereld van verschil zitten tussen patat uit de oven en de airfryer. Uit de over krijg ik het niet krokant.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:10

Ja die van Aviko zijn prima! Ik heb er nu geen meer, maar deed destijds vaak die dikke Vlaamse frieten uit het versvak van de AH, vond ik er ook lekker uitkomen :j

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:11

Friet uit de airfryer is heerlijk krokant. Het doet voor mij niet onder voor friet uit de frituur.

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:11

Wij hebben altijd de verse patat uit de koelkast, smaakt heerlijk in de airfryer

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:14

Ineke2 schreef:
Friet uit de airfryer is heerlijk krokant. Het doet voor mij niet onder voor friet uit de frituur.

Hier hetzelfde. Wij kochten de patat bij Lidl. Blauwe zakken. Waren laatste keer op en nu hebben we een andere. Kijken of die net zo lekker krokant wordt.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Is airfryer friet echt lekker??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:17

Wij zijn ook groot fan van friet uit onze airfryer. Het wordt echt lekker krokant, veel beter dan uit de oven. Overigens kopen wij ook altijd de supercrunch friet van Aviko voor de airfryer.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:23

Nee. :+
Niets zo lekker als uit vet. Ook niet uit olie maar uit vet.
Maar olie is gezonder. :)

Maar uit de oven of airfryer ja dat proef je.
Bij goede friet is het niet zo dat het meteen niet te pruimen is. Maar als friet liefhebber zeg ik nee.

CupCakes_

Berichten: 3322
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Is airfryer friet echt lekker??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:25

Sommige friet merken vindt ik overduidelijk lekkerder uit de airfryer dan uit de vetpan.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:26

Ik heb zo’n ouderwetse Tefal actifry, en die maakt echt de lekkerste friet! Super knapperig en helemaal rondom mooi bruin, met de kruiden lekker verspreid doordat ie ronddraait. Friet uit de friteuse vind ik al snel te vet.

Roosch

Berichten: 36657
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:27

Ja, ik vind het lekker. Inderdaad die van Aviko of AH airfryer frites.

Natuurlijk is een bord lekkere vette friet goddelijk en als ik een metabolisme en gezondheid had dat dat prima kon handelen dan was ik daar uiteraard voor gegaan maar helaas, sprookjes bestaan niet. :')

Ik ben wel van mening dat welk merk airfryer je gebruikt ook wel van belang is. Ik zweer bij de enige echte van Philips.

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:29

Nee wij eten heel veel uit de airfryer. De vaste frietdag ook.
Maar regelmatig bestellen we gewoon eens een echt frietje.

Hier gaat echt veel in de airfryer. Groente schotels, van alles aan aardappel, vlees. Gewoon als dagelijks eten. Vooral veel vlees vinden we lekkerder uit de airfryer.

Padoertje
Berichten: 1539
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:30

Hier is op verzoek van de pubers de airfryer de deur uit en de frituur terug. Zo vaak eten we geen friet, maar als we het eten dan wel lekkere friet en snacks hahaha.

Loretta
Berichten: 8768
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:30

Friet is zo of zo ongezond ook als het uit de airfryer komt. Misschien is het iets minder ongeoznd dan frituur.
Ik hanteer voor mezelf 1 stelregel. Ik eet in de regel altijd gezond. Maar als ik een keer ongezond eet dan moet het ook super lekker zijn.

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:31

Wij eten een paar keer per week friet van verse aardappel uit de airfryer bij ons stukje vlees en groenten en vinden het heerlijk.
Wel even wat olie erbij doen, dan bakken ze mooi egaal en knapperig :9

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:33

Loretta schreef:
Friet is zo of zo ongezond ook als het uit de airfryer komt. Misschien is het iets minder ongeoznd dan frituur.
Ik hanteer voor mezelf 1 stelregel. Ik eet in de regel altijd gezond. Maar als ik een keer ongezond eet dan moet het ook super lekker zijn.


Dat is niet helemaal waar. Je kunt ook verse aardappelen snijden en dan is dat sowieso niet ongezonder dan een aardappel koken/bakken. Komt geen vet bij aan te pas...

Loretta
Berichten: 8768
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:38

PSvanLot schreef:
Loretta schreef:
Friet is zo of zo ongezond ook als het uit de airfryer komt. Misschien is het iets minder ongeoznd dan frituur.
Ik hanteer voor mezelf 1 stelregel. Ik eet in de regel altijd gezond. Maar als ik een keer ongezond eet dan moet het ook super lekker zijn.


Dat is niet helemaal waar. Je kunt ook verse aardappelen snijden en dan is dat sowieso niet ongezonder dan een aardappel koken/bakken. Komt geen vet bij aan te pas...


Daar heb je inderdaad wel gelijk aan. Maar is de smaak dan ook wel een beetje de moeite waard.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 14-01-23 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:42

Beyerlander airfryer frites vind ik het lekkerst. Die wordt ook gewoon krokant.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:45

De beste friet komt nog steeds uit de frituurpan. Daar wil ik niet op toegeven. En snacks uit de frituurpan smaken ook ouderwets lekker, daar heb je ook geen airfryer voor nodig.

Ik heb de airfryer hype daarom nooit begrepen en ben er niet door gegrepen.

Met een frituurpan en een oven is mijn leven wat dat betreft compleet :D

Loretta
Berichten: 8768
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:47

Boras schreef:
Ik heb de airfryer hype daarom nooit begrepen en ben er niet door gegrepen.


Iets minder ongezond dan frituur. Maar echt gezond zijn snacks niet

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Is airfryer friet echt lekker??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:49

Wij pakken eigenlijk nooit airfryer spul. Snacks niet, friet niet, andere aardappel dingen niet. Dus dan is t wel gezonder.