Wat voor airfryer? Ervaringen gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Wat voor airfryer? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:47

Hoi beste mensen,

In juni heb ik voor mijn verjaardag een airfryer van Philips gekregen. Hartstikke blij mee maar al na een paar maand (niet intensief gebruik) begon hij kuren te geven. Toen m'n patat en snacks er echt koud uit kwamen toch maar eens contact opgenomen met Coolblue ivm garantie.

Opgestuurd voor reparatie, en 2 week later terug gekregen. Zogenaamd gerepareerd, achteraf bleek er niks gerepareerd want ja hoor, weer koud eten, ook na veel langer er in te hebben gelaten.
Weer gebeld en weer opgestuurd.
Nu kreeg ik afgelopen week ineens bericht dat ik mijn geld terug kon krijgen, eerst maar even achteraan gegaan wat er nou mis is. En er is zoveel mis mee dat ze hem niet repareren.

Ik kan dus een nieuwe krijgen, of mijn geld terug. Inmiddels besloten dat ik voor mijn geld terug ga.
Alleen nu begin ik mijn airfryer toch wel te missen, niet omdat ik zo dol ben op patat maar ik maakte ook andere dingen er in.
Dus nu begint de eindeloze zoektocht naar een nieuwe airfryer.

De één heeft het over merken zijn beter, de ander raad me één van de Blokker aan. Ik weet niet waar ik moet beginnen.
Nu krijg ik hier natuurlijk ook verschillende mensen dus verschillende meningen, maar toch hoop ik wijzer te worden uit jullie ervaringen zodat het kiezen voor een nieuwe airfryer iets makkelijker word :+



Even wat side info, ik deed van alles met de airfryer, groente grillen, vlees/vis, aardappel op allerlei manieren en natuurlijk ook voor patat (die ik graag krokant eet) en snacks.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-01-23 20:26, in het totaal 2 keer bewerkt

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Wat voor airfryer? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:58

Hier al sinds 2016 een Philips xl en tevreden mee . Vroeger gebruikte ik hem wel veel meer maar ben erg nog blij mee. Een keer een ander merk erbij gehad maar dingen werden daar toch minder lekker in en die werkte toch niet zo fijn als de Philips. Mocht deze het begeven komt er weer een Philips .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:02

viphorse schreef:
Hier al sinds 2016 een Philips xl en tevreden mee . Vroeger gebruikte ik hem wel veel meer maar ben erg nog blij mee. Een keer een ander merk erbij gehad maar dingen werden daar toch minder lekker in en die werkte toch niet zo fijn als de Philips. Mocht deze het begeven komt er weer een Philips .


Dankjewel dat je jou ervaring deelt!
Ik had dus ook een Philips, ook een xl maar het was een vrij lange naam. Het was echt wel een luxere versie ook. Mijn ervaring met Philips is over het algemeen wel goed maar toch denk ik dat ik na deze ervaring niet opnieuw voor een Philips zal kiezen. Niet dat ik geloof dat ze allemaal slecht zijn hoor maar toch een beetje een nare nasmaak door ofzo.

Sansevieria
Berichten: 4200
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:02

Wij hebben sinds een jaar voor het eerst in ons leven een airfryer, van een kadobon die ik gekregen had.
Ze hadden op die site niet veel zinvolle kado's om uit te kiezen, dan toch maar een airfryer :+

Een Ninja XL met dubbele bak, moet zeggen, heel tevreden van, we doen daar inderdaad best veel mee, snel even een broodje afbakken, eitje koken, stukje vlees of vis grillen, en heel af en toe friet of aardappelkroketjes.
Verbazingwekkend wat daar aan vet uitkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:12

Sansevieria schreef:
Wij hebben sinds een jaar voor het eerst in ons leven een airfryer, van een kadobon die ik gekregen had.
Ze hadden op die site niet veel zinvolle kado's om uit te kiezen, dan toch maar een airfryer :+

Een Ninja XL met dubbele bak, moet zeggen, heel tevreden van, we doen daar inderdaad best veel mee, snel even een broodje afbakken, eitje koken, stukje vlees of vis grillen, en heel af en toe friet of aardappelkroketjes.
Verbazingwekkend wat daar aan vet uitkomt.


Haha nou best een leuk cadeau vind ik, al zeg ik het zelf :P als ze maar wel goed werken.
Die kende ik nog niet, ga ik even opzoeken!
Maar wacht even, een eitje koken in de airfryer? Hoe dan? Die kende ik nog niet :o?

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:18

Annet_Dottie schreef:
Maar wacht even, een eitje koken in de airfryer? Hoe dan? Die kende ik nog niet :o?

Ja hoor, is hetzelfde als eieren "koken" in de oven.
150 graden 8-10 minuten.

Sansevieria
Berichten: 4200
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:19

Gekregen van mijn baas, naast nog leuk een bedrag in contanten, voor mijn 20 jarig jublieum bij deze werkgever.
Ik had anders nooit een airfryer gekocht denk ik, laat staan een dure :D

En ja, wij eten in het weekeind graag een keer een zachtgekookt eitje, maar in een pannetje water mislukken die altijd, te zacht, te hard gekookt.
9 minuten op 150 graden, zijn ze precies goed :o

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:24

Hier al 5 jaar of meer een Philips XL. Neem hem nog mee m’n graf in zo vaak gebruik ik hem. Echt een top ding!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:25

Ze hebben er nu 1 voor 30 euro bij de lidl in de aanbieding, daar kun je ook geen buil aan vallen :D

Wij hebben er nu al 5 jaar 1 van inventum. Die had ook lyrische reviews toendertijd :)) Daarvoor 1 van philips gehad en merk geen kwaliteitsverschil.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Wat voor airfryer? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:30

Hier begonnen met een Philips, toen die stuk ging (net buiten de garantie) een merk buiten de deur gekocht. Daar bakte het toch veel minder goed in, vaak een deel van de friet/aardappelen niet goed gaar. Nu weer een Philips, de verkoper vertelde dat Philips een patent heeft op de bodem waardoor de lucht beter rondgaat en het beter gaart. Vanavond heerlijke perfect gare aardappelpartjes gegeten!

Niqui

Berichten: 2172
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:31

Wij hebben een aantal jaren geleden de airfryer van de Action gekocht (n.a.v. een artikel in de Consumentenbondgids). Echt een prima apparaat! Als het formaat geschikt voor je is, dan kan ik je deze aanraden.

Edit: review https://www.huisvlijt.com/airfryer-action/
Citaat:
Airfryer Action conclusie
Op basis van de tests van de Consumentenbond kun je dus prima kiezen voor de Smartfryer XL van de Action! Hij scoort maar 0,2 punten lager dan de, als best geteste, Philips airfryers.

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Wat voor airfryer? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:37

Wij hebben er nu eentje van tristar met dubbele bak die je kan syncen waardoor je snacks en friet tegelijk klaar zijn. Vind dat echt ideaal.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:40

Begonnen met de Philips XL, tevreden over en jaren dagelijks gebruikt.
Nu vervangen door de NinjaXL en daar ook erg tevreden over, qua formaat amper groter (en oogt toch minder lomp) en de twee aparte mandjes zijn erg gemakkelijk.

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:47

Hier ook jaren plezier gehad vd action airfryer voor afbakbroodjes/ snacks en kleine porties friet.

Sinds kort over naar philips xxl en die is beter voor hele gerechten als quiches en grotere porties friet. Net ff beter en verschilmerk ik wel.

Maar voor het geld van de action tov prhilips heb ik ruimschoots heel veel plezier van gehad!

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Re: Wat voor airfryer? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:52

Wij hebben een heel grote van Tefal, denk de XXL.
Was heel pakgoedkoper dan de Philips XL, maar wel groter (2 volwassenen en 2 tieners).
Super ding.
Mijn man heeft er vorige week een volledige kip in klaargemaakt ipv in de oven.
Deze week proberen we eens brocoli te maken erin.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:54

Hier al sinds die dingen bestaan (jaar of 10?) Een Philips airfryer.
Ooit begonnen met de XL en nu al járen de XXL.
Zeer tevreden en nog nooit wat er mee gehad.
Ik denk toch echt dat jij een maandagmorgen model had.
Maar ben het er mee eens, ze zijn wel prijzig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:00

ClaudiaHS schreef:
Hier al sinds die dingen bestaan (jaar of 10?) Een Philips airfryer.
Ooit begonnen met de XL en nu al járen de XXL.
Zeer tevreden en nog nooit wat er mee gehad.
Ik denk toch echt dat jij een maandagmorgen model had.
Maar ben het er mee eens, ze zijn wel prijzig.


Die van mij was zo'n €180,- dus wel het goede type van Philips ook, en zelfs een nieuwer type.. Eerst deed ie het ook top maar na een half jaar zulke kuren is natuurlijk niet helemaal de bedoeling. Nu geloof ik er ook heilig in dat er ook zeker goede/dure apparaten bestaan waar toch een foutje in zit. Als ze hadden gezegd je krijgt een nieuwe had ik ook gezegd is goed, het is niet dat ik het helemaal niet meer aan durf met Philips maar toch een beetje typisch dat een vriendin één van nog geen €100,- heeft van Blokker eigen merk die het goed doet en ook nog eens veel gebruikt word, en dat mijn dure nieuwe dus zo tegenvalt. Vandaar dat ik erg twijfel nu en dus benieuwd ben naar ervaringen van jullie. Wellicht dat ik dan toch uiteindelijk weer voor een Philips kies hoor dat zou zeker kunnen!

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:13

Sansevieria schreef:
Wij hebben sinds een jaar voor het eerst in ons leven een airfryer, van een kadobon die ik gekregen had.
Ze hadden op die site niet veel zinvolle kado's om uit te kiezen, dan toch maar een airfryer :+

Een Ninja XL met dubbele bak, moet zeggen, heel tevreden van, we doen daar inderdaad best veel mee, snel even een broodje afbakken, eitje koken, stukje vlees of vis grillen, en heel af en toe friet of aardappelkroketjes.
Verbazingwekkend wat daar aan vet uitkomt.



Deze heb ik ook ideaal. Ben er zo blij mee, groot, snel klaar, veel functies

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:29

Hier een Philips XL, fijn ding.
Wij maken er wel alleen patat mee en soms broodjes.
Maar dat komt omdat wij een hele fijne stoomoven hebben waarin vleesgerechten en andere baksels veel lekkerder worden dan uit de airfryer.

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:34

Ik kreeg vorig jaar de princes xl airfryer voor kerst, super blij mee ding gebruiken we bijna dagelijks. Heb dr al cake in gebakken, appeltaart, diverse soorten vlees, broodjes en aardappels. Naast natuurlijk frietjes en diverse soorten snacks. Zeker nu ik niet meer op gas kook maar een 2 pits inductie plaatje heb is het echt fijn om er een te hebben.

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:40

Wij hebben sinds een week of 2 de airfryer van Kitchenbrothers. M'n man wilde er nooit aan, en nu toch maar wel geprobeerd. En ik vind het echt ideaal!

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 22:01

Wij hadden een oudere Philips maar waren echt toe aan een upgrade. Ik wilde graag eentje wat ook roosters erin kan tegelijkertijd met een bak onderin en kwam toen bij eentje van TriStar uit die erg goede beoordelingen krijgt overal, met deze prijs/kwaliteit verhouding - we hadden geen mega budget ervoor. Hebben ‘m pas een paar weken dus nog niet goed kunnen testen - hopelijk snel.

Afbeelding

Mocht iemand nog lekkere receptjes hebben, ze zijn welkom - ben ook Fb groepen aan’t afstruinen en recepten boeken tips zijn ook welkom.

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Wat voor airfryer? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 22:05

Heb sinds 2 jaar een Ninja airfryer/grill-combi. Geweldig ding. Ik gebruik hem heel erg veel, ook voor ovenschotels en broodjes. Frites en kroketten worden echt perfect. Hij was destijds bijna € 200,- maar als ik hem vergelijk met andere (die familie en vrienden hebben) zou ik echt geen andere kiezen.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 18:49

Boheme schreef:
Sansevieria schreef:
Wij hebben sinds een jaar voor het eerst in ons leven een airfryer, van een kadobon die ik gekregen had.
Ze hadden op die site niet veel zinvolle kado's om uit te kiezen, dan toch maar een airfryer :+

Een Ninja XL met dubbele bak, moet zeggen, heel tevreden van, we doen daar inderdaad best veel mee, snel even een broodje afbakken, eitje koken, stukje vlees of vis grillen, en heel af en toe friet of aardappelkroketjes.
Verbazingwekkend wat daar aan vet uitkomt.




Deze heb ik ook ideaal. Ben er zo blij mee, groot, snel klaar, veel functies


Hebben jullie de grootste of de kleinere? Ik twijfel enorm ... we zijn maar samen maar hebben wel geregeld de kinderen of andere mensen die mee eten.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 04-01-23 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Wat voor airfryer? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 19:13

Wij hebben een inventum die heeft een vierkante bak.
Erg blij mee.