Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95
axel_1997 schreef:Ik heb bij het koken nog nooit gemerkt dat amandelmelk zich anders gedroeg dan gewone melk. En een Amandel kan je roosteren. Dus hete olie zal ook wel goed gaan.
Maar... probeer je nou gezonde oliebollen te maken?
Oskarrino schreef:balance schreef:de bedoeling is inderdaad om ze lactosevrij te maken. Nou ja, anders probeer ik het maar gewoon. Lukt het niet is er nog niks aan de hand. Als ik ze maar op tijd af heb om uit te delen.
Of met lactosevrije melk? Doen wij altijd
Tink89 schreef:In oliebollen hoeft helemaal geen melk, doet de oliebollenkraam ook niet (ben alleen ooit bij een bakkerij oliebollen tegengekomen waar melk in zat).
Brainless schreef:Tink89 schreef:In oliebollen hoeft helemaal geen melk, doet de oliebollenkraam ook niet (ben alleen ooit bij een bakkerij oliebollen tegengekomen waar melk in zat).
Dat verschilt per kraam. Veel kramen gebruiken een complete oliebollenmix waar al melkpoeder in zit waardoor zij er alleen nog maar water aan toe hoeven te voegen.
Degene die hoger eindigen op de oliebollentest hebben meestal wel melk in hun recept (waardoor de bollen lekkerder smaken).
Tink89 schreef:Dan heb ik geluk gehad tot nu toe. Ik vraag het altijd en ben in 33 jaar nog nooit een oliebollenkraam met melk tegengekomen...
speurneusc schreef:is oliebollen van buffelmelk niet iets? zie https://www.destoerderij.nl buffelboerderij die buffels heeft voor melk en vlees en dit jaar weer oliebollen heeft.
Brainless schreef:Tink89 schreef:Dan heb ik geluk gehad tot nu toe. Ik vraag het altijd en ben in 33 jaar nog nooit een oliebollenkraam met melk tegengekomen...
Nou ja.. dat weet je niet. Ze zeggen heel snel van dat ze geen melk gebruiken, maar in de meeste (alle?) kant-en-klaar-mixen zit nu eenmaal melkpoeder.
axel_1997 schreef:Maar... probeer je nou gezonde oliebollen te maken?
speurneusc schreef:dit verteld de stoerderij over de voordelen van buffelmelk: Buffelmelk heeft een unieke samenstelling in vergelijk met de andere melksoorten van koeien, geiten, schapen, paarden en kamelen. De melk van een waterbuffel is erg romig met een vetpercentage van 8 tot 10 procent. Koemelk bevat gemiddeld slechts 4,2 procent vet. Ook het eiwit en calciumgehalte is hoger bij buffelmelk. Buffelmelk is daarmee erg voedzame melk. Vanwege de hoge gehaltes vet en eiwit zijn de producten gemaakt van buffelmelk ook écht anders dan van de andere melksoorten. De meeste mensen met een koemelkallergie en/of lactose-intollerantie kunnen buffelmelk wél verdragen. Onze buffelmelk wordt verwerkt tot buffelmozzarella, yoghurt, roomijs en paneer. . Onze buffelmelk wordt verwerkt tot buffelmozzarella, yoghurt, roomijs en paneer.
speurneusc schreef:dit verteld de stoerderij over de voordelen van buffelmelk: Buffelmelk heeft een unieke samenstelling in vergelijk met de andere melksoorten van koeien, geiten, schapen, paarden en kamelen. De melk van een waterbuffel is erg romig met een vetpercentage van 8 tot 10 procent. Koemelk bevat gemiddeld slechts 4,2 procent vet. Ook het eiwit en calciumgehalte is hoger bij buffelmelk. Buffelmelk is daarmee erg voedzame melk. Vanwege de hoge gehaltes vet en eiwit zijn de producten gemaakt van buffelmelk ook écht anders dan van de andere melksoorten. De meeste mensen met een koemelkallergie en/of lactose-intollerantie kunnen buffelmelk wél verdragen. Onze buffelmelk wordt verwerkt tot buffelmozzarella, yoghurt, roomijs en paneer. . Onze buffelmelk wordt verwerkt tot buffelmozzarella, yoghurt, roomijs en paneer.
Gebruikers op dit forum: Bytespider, DoretteK en 2 bezoekers