Losse thee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-22 14:50

Leuk al die blikjes die voorbij komen!

Avelienvd

Berichten: 7224
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 15:01

In blikjes
Afbeelding

raket

Berichten: 4096
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 17:33

Ik koop altijd thee als we een dagje, of weekend weg zijn.
Ook op vakantie zoek ik thee winkels op.
Vaak koop ik fan iets lokaal. Hier staan ook leuke winkeltjes tussen. Kan ik er vast een paar van bezoeken.
Een kopje thee vind ik altijd zo'n gezellig moment van de dag.

MarliesV

Berichten: 15214
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 18:05

pimaude schreef:
Wij hebben bij ons in Zwolle het konkeltje en ik vind die thee echt fantastisch lekker <3 ze hebben een webshop !

Deze! Laatst ontdekt via een collega en super tip!

Charaz

Berichten: 24327
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 15:25

Wat een leuke blikjes Avelienvd

Hanneke137

Berichten: 392
Geregistreerd: 19-10-15
Woonplaats: Bakel

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 16:18

Wij hebben altijd thee van De Pelikaan! Hele lekkere thee en een groot assortiment!
https://de-pelikaan.nl/

Thee bewaar ik in een glazen potje.

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 16:58

cursebreaker wat een gave potjes !

vrouwlief drink bijna uitsluitend jasmijn en ik munt, dus wij komen toe met 2 potten van Pit&Pit. :')

Kiwiaa

Berichten: 969
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 16:59

Ik bestel elk jaar een hele voorraad bij Adagio <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41699
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 17:07

Ik heb gisteren een halve kilo van m'n favo thee besteld <3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 17:27

Wij gaan ieder jaar op vakantie naar Terschelling en dan slaan we in bij De ouwe smidte :P 3 pakjes doe ik wel een jaar mee :P


Echt dat zaakje is alleen al de moeite waard om naar Terschelling te gaan :D Fantastisch leuke eigenaar, heerlijke koffiespecialiteiten, heerlijke thee-melanges, bonbons en taartjes :D Maargoed, dat terzijde :)) Als je geen vakantie gepland hebt staan hebben ze een webshop: https://www.deouwesmidte.nl/

Ze hebben ook een theeabbonement voor 15 euro per maand. Maar dan moet je wel echt stevig doordrinken. Wel een leuke manier om smaakjes te proberen :))


Verder is Betjeman & Barton wel een begrip in den Haag e.o. maar ben er zelf een beetje op uitgebrandt (vooral door de hoge prijs ) :P .

cursebreaker

Berichten: 11515
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 17:31

Zo'n abbo ziet er in theorie wel echt fantastisch uit, maar oef wat een prijs geeft die site aan zeg :') Vind 3 zakjes van in totaal 75g samen voor €45 wel echt ontzettend duur - of ze moeten een typ fout hebben gemaakt omdat je zelf schrijft 15e hier, maar op de site staat 45. Ik ben bij de meeste thee zaken gemiddeld 5-6e kwijt voor zakjes van 75-100g per stuk, ook de luxere smaken. Het wordt als brievenbus pakket verzonden dus de verzendkosten zijn het 'm ook niet die het dan doen.

En de optie om aan te geven wat je absoluut niet lekker vind mis ik dan ook wel. Als ik rooibos gestuurd zou krijgen kan ik alles weg gaan doen, want dat drink ik bv. echt niet. Dat zou mij met zoiets dan wel echt tegenhouden. Misschien kan dat wel doorgegeven worden, maar staat er zo 1,2,3 niet bij vermeld.

Maar het concept is wel ontzettend tof ja :j <3 Zou ik bij een van m'n favo shops ook wel overwegen om dan zoiets te doen. Of een paar x per jaar een verrassingspakketje ofzo bv. lijkt me ook wel leuk.

jokari
Dankjewel, ik ben er ook erg blij mee. Dubbele deksel potjes vind ik sowieso wel handig voor losse thee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 17:41

cursebreaker schreef:
Zo'n abbo ziet er in theorie wel echt fantastisch uit, maar oef wat een prijs :') Vind 3 zakjes van in totaal 75g samen voor €45 wel echt ontzettend duur. Ik ben bij de meeste thee zaken gemiddeld 5-6e kwijt voor zakjes van 75-100g per stuk, ook de luxere smaken.

En de optie om aan te geven wat je absoluut niet lekker vind mis ik dan ook wel. Als ik rooibos gestuurd zou krijgen kan ik alles weg gaan doen, want dat drink ik bv. echt niet. Dat zou mij met zoiets dan wel echt tegenhouden. Misschien kan dat wel doorgegeven worden, maar staat er zo 1,2,3 niet bij vermeld.

Maar het concept is wel ontzettend tof ja :j <3 Zou ik bij een van m'n favo shops ook wel overwegen om dan zoiets te doen. Of een paar x per jaar een verrassingspakketje ofzo bv. lijkt me ook wel leuk.

jokari
Dankjewel, ik ben er ook erg blij mee. Dubbele deksel potjes vind ik sowieso wel handig voor losse thee.

Nee wacht! Ik vind het ook te duur voor mezelf.

Maar het is niet zo prijzig als jij noemt :)) Het is 45 euro voor 3 maanden. Dus 15 euro per maand, en dan krijg je per maand 3 zakjes. Dus 5 euro per zakje ongeveer van 25 gram. Nog steeds prijzig, maar dat snap ik wel gezien de arbeid en verzendkosten etc. Dan nog krijg ik van mijn leven geen 75 gram thee per maand op :))

Mocht ik thee genoeg drinken zou ik het echter wel een leuke optie vinden voor een keertje ! :D

cursebreaker

Berichten: 11515
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 17:55

Ohh ja ik las het dan inderdaad even verkeerd hahaha dat is al idd een stuk logischer zo. :') Dan vind ik de prijs echt heel erg meevallen idd!

Ik drink idd ook geen 75g per maand maar je kunt t wel even bewaren en dan na 3 maanden stopzetten bv.

Exitium

Berichten: 7155
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 18:01

Even voor mijn beeld (theezakjesdrinker die sinds kort overweegt om de overstap te maken), hoeveel haal je daar ongeveer uit?

JudithO

Berichten: 7066
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 18:34

Over het algemeen adviseren ze 1 theelepel (2 gram) per kopje.
Ik doe daar zelf meestal 2-4 kopjes mee.
Een zakje van 100 gram kun je met 1 theelepel per kopje dus 50 kopjes uit halen.
Ik vind het fors goedkoper dan thee in zakjes en vooral vele malen lekkerder.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 20:40

Oeh leuk topic.
Ik ben een thee verslaafde en drink regelmatig losse thee... wil eigenlijk wel standaard over maar s ochtends soms nog zo makkelijk.

Ik heb net gisteren van de Sint een nieuwe theedoos van blokker gekregen. Bamboe met 6 grote blikken erin. Daar heb ik de zakken met losse thee die er nog lagen gelijk in gedaan en ga binnenkort bij bestellen... Ik heb van 'van Bruggen' een standaard met 8 kleine blikjes. 2 lagen boven elkaar en hangt met een leren band aan de muur. Deze komt op tafel als er visite is.

Mijn favoriet is 'liefdevol zoet'. Een groene thee met o.a. rozenblaadjes een stukjes aarbei.
'Kleine knuffel' is bij de kinderen echt een favoriet.
Beide van van Bruggen

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 20:53

JustMe8484, misschien is dit ook wat voor jou, om het 's ochtends losse thee zetten makkelijker te maken.
Met een theezeef, die van twistea vind ik tot nu toe het best:
https://www.twistea.nl/collections/acce ... cts/zeefje

Daar doe ik als ik wakker wordt een schepje thee in. Met de maatlepel van twistea, maar een theelepel kan ook. De theezeef doe ik in de mok en daar schenk ik het hete water over. Daarna zet ik het zeefje op het lekbakje. En ik zet er de rest van de dag thee mee (zo'n 3 a 4 grote mokken). Voor ik ga slapen gooi ik het zeefje leeg in de prullenbak, spoel ik hem schoon en droog hem af.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41699
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 20:56

Ik heb theezakjes die je zelf kunt vullen. Maak er 's avonds wat extra, die pak ik de volgende dag bij t ontbijt en een zakje mee voor naar werk :D.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 20:57

Dat is ook een goede optie!
Ik heb standaard twee van die zakjes met mijn lievelings losse thee in mijn tas

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 21:04

Oh leuk! Ik lees mee. Heb nu alleen thee van Simon levelt, maar ga de andere suggesties eens bekijken :)

jeetje77

Berichten: 3474
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 21:05

Die losse zakjes heb ik ook, die kunnen namelijk na gebruik op de composthoop.

Marije_jiplover

Berichten: 25337
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 21:24

Ik heb voor werk of een thermosfles mee die ik thuis al gevuld heb met thee (als ik dag buitendienst heb).
En ik heb een bakje bij me in mijn laptoptas met zelf gevulde zakjes met favo thee smaken (voor een kantoor dag).

Eens in de zoveel tijd vul ik dat bakje met zelf gevulde zakjes dan weer aan, dat ik niet mis grijp.

Die zakjes mogen idd bij het GFT.

Thuis gebruik ik ook zo'n zeefje als hier boven staat in een mok.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 21:36

Thanks voor de ideeën. Ik heb zowel zo'n zeef als zakjes. Maar in de ochtend zet ik voor het hele gezin in een pot. Heb daar ook wel een zeef voor die ik daarin kan hangen. Maar wij hebben meestal niet echt tijd over en dan is een pickwick zakje ook wel snel gepakt... ik vind de zakjes om zelf te vullen niet fijn in de pot...
Maar wellicht moeten we gewoon eens geen zakjes halen en alleen losse thee. Wellicht als er geen keuze is...

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 21:39

Ik doe 's ochtends ook vaak een kant en klaar zakje uit luiheid. Maar het niet in huis hebben voorkomt dat natuurlijk wel mooi.

Ook hier heeft de theezeef de voorkeur, maar voor een pot in het weekend neem ik meestal een zakje. Gevulde zakjes mee naar het werk is ook wel een heel goed idee!

Marije_jiplover

Berichten: 25337
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 21:48

Die losse zakjes om zelf te vullen zijn ook nog in verschillende maten te koop.
Maat 3 voor een hele pot gezinsthee is dan wellicht nog te overwegen?