Defect product webshop ontvangen

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amy495
Berichten: 616
Geregistreerd: 31-12-12

Defect product webshop ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 11:56

Een kleine 2 maanden terug heb ik online een schrikdraadapparaat besteld. Die kwam helaas defect aan (apparaat kon niet aan), dus gemaild en retour gestuurd 6 weken geleden. Ze zouden hem terug naar de leverancier sturen, maar daarna niks meer van gehoord.
Paar dagen geleden kreeg ik een verzendbevestiging zonder verdere informatie over de retour, dus had ik ze weer een mail gestuurd dat ik z.s.m. mijn geld terug wil. Antwoord daarop is dat dat niet mogelijk is, want dat schijnt nu te laat te zijn en dan het apparaat gemaakt is en onderweg is naar mij.

Binnenkort ontvang ik dus het gerepareerde (?) apparaat. Aangezien het al 6 weken duurde heb ik natuurlijk al een nieuwe, waardoor ik niks kan met het gerepareerde apparaat.

Klopt het dat ik echt mijn geld daarvoor niet terug kan krijgen? Gaat overigens om een apparaat van bijna €170 bij een grotere bekende webshop.

Sky_As

Berichten: 5087
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Defect product webshop ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:03


Exitium

Berichten: 7398
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Defect product webshop ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:23

Enige escape zou zijn als je bij het terugsturen destijds al aangegeven hebt dat je de koop ongedaan wilde maken / je geld terug wilde en dat nog binnen de retourtermijn van 14 dagen (of langer als de specifieke winkel langer aanbiedt, Bol.com biedt bijvoorbeeld 30 dagen aan) viel

Lolacabana

Berichten: 3362
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Re: Defect product webshop ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:00

Volgens mij kan je nog afzien van de koop als het bezorgd wordt omdat je de vorige keer niet de 14 dagen kon gebruiken om te kijken of het apparaat naar wens was. Het was immers defect toen je het ontving dus gaan die 14 dagen opnieuw in lijkt mij.

amy495
Berichten: 616
Geregistreerd: 31-12-12

Re: Defect product webshop ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 13:15

Bij retourzenden destijds gevraagd om een gepaste oplossing, dus niet specifiek geld terug. Maar dan neem ik mijn verlies en gaat hij op marktplaats.

DiantaM
Berichten: 11297
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Defect product webshop ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:19

Is dit niet gewoon koop op afstand en daardoor heb je sowieso 14 dagen bedenktijd? Heb jij in je eerste
Mail aangegeven dat je het product retour stuurt en je geld terug wilt?

daantjuhhh

Berichten: 27392
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:21

Lolacabana schreef:
Volgens mij kan je nog afzien van de koop als het bezorgd wordt omdat je de vorige keer niet de 14 dagen kon gebruiken om te kijken of het apparaat naar wens was. Het was immers defect toen je het ontving dus gaan die 14 dagen opnieuw in lijkt mij.

Dit lijkt mij ook.

Ik zou niet direct toegeven.
Aangeven dat je nergens akkoord hebt gegeven voor reparatie en weer terugzenden. En dat jouw bedenktijd voor het product pas ingaat als hij werkend geleverd is.

amy495
Berichten: 616
Geregistreerd: 31-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 15:06

Eerste mail aangegeven dat product defect is incl. uitleg wat er mis is. "Graag hoor ik van u over een gepaste oplossing" Toen nog niet retour aangemeld, niks specifiek gevraagd. Daarop wilde ze een video hebben, dus die heb ik gestuurd.
Video hebben ze doorgestuurd naar de leverancier die het onduidelijk vond, met de mededeling dat ze hem retour kunnen nemen en kunnen kijken om het op te lossen.

Op dat aanbod heb ik niet meer geantwoord, maar heb via hun website product retour aangemeld met als optie defect product. Verder niet om reparatie gevraagd, maar hun online systeem gevolgd.
Daarna nog een mail gekregen dat hij ontvangen was en naar de leverancier zou gaan, waar gekeken zou worden of het onder garantie valt. Na die mail heb ik niks meer gehoord, tot een paar dagen geleden dan dat hij weer teruggestuurd word naar mij.

Na aanleiding van mail van verzendbedrijf heb ik dus gevraagd hoe het zit en dat ik mijn geld terug wil, waarop ze zeiden geen geld terug te kunnen geven

daantjuhhh

Berichten: 27392
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Defect product webshop ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 15:11

Dan zou ik een mail terug sturen dat je daar niet akkoord meegaat.
Aangeven dat zij in gebreke zijn gebleven met informatie naar jou toe.
En dat je daarnaast ook wettelijk 14 dagen bedenktijd hebt.
Deze gaan natuurlijk pas in vanaf het moment dat een product werkend bij jou is.

pmarena

Berichten: 48916
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Defect product webshop ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 15:22

Ik vind het sowieso raar, dat als een product defect aankomt, dat de webshop dan niet gewoon direct een nieuwe stuurt en de eerste terugneemt (mits ze voorraad hebben natuurlijk).

Zou er twijfel zijn of je het apparaat verkeerd hebt aangesloten en "opgeblazen" zeg maar...?
Of kan je redelijk bewijzen dat hij het direct uit de doos al niet deed omdat je het toen al geprobeerd hebt?

Als ze denken dat je er pas achter kwam ná het aansluiten kan ik me wel voorstellen dat ze het onder garantie vinden vallen en het product niet terug willen nemen.

Exitium

Berichten: 7398
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 15:33

pmarena schreef:
Ik vind het sowieso raar, dat als een product defect aankomt, dat de webshop dan niet gewoon direct een nieuwe stuurt en de eerste terugneemt (mits ze voorraad hebben natuurlijk).

Zou er twijfel zijn of je het apparaat verkeerd hebt aangesloten en "opgeblazen" zeg maar...?
Of kan je redelijk bewijzen dat hij het direct uit de doos al niet deed omdat je het toen al geprobeerd hebt?

Als ze denken dat je er pas achter kwam ná het aansluiten kan ik me wel voorstellen dat ze het onder garantie vinden vallen en het product niet terug willen nemen.

Als dat het geval zou zijn zou het ook niet onder garantie vallen.

pmarena

Berichten: 48916
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Defect product webshop ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 15:36

Dan zou het wel onder coulance kunnen vallen ;)

amy495
Berichten: 616
Geregistreerd: 31-12-12

Re: Defect product webshop ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 17:29

Ik weet heel zeker dat hij al defect is toen hij aankwam. Heb op dit moment dezelfde namelijk en die is precies zo aangesloten als met het kapotte apparaat. Toen we dat zagen meteen gemaild natuurlijk, maar zoiets is lastig te bewijzen vanuit mijn kant

AmyJamess

Berichten: 2159
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:55

Heb je het pakket al?
Zo niet, kun je die aan de deur weigeren als ze hem komen bezorgen.
Dan word die automatisch retour gestuurd naar het bedrijf en kost het jou geen extra geld.

amy495
Berichten: 616
Geregistreerd: 31-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 19:07

AmyJamess schreef:
Heb je het pakket al?
Zo niet, kun je die aan de deur weigeren als ze hem komen bezorgen.
Dan word die automatisch retour gestuurd naar het bedrijf en kost het jou geen extra geld.


Track&trace zegt dat hij bezorgd is, maar ik ben op het werk. Denk dat hij bij de buren ligt