Ik maak mijn maaltijden altijd het liefst 100% zelf, dus met verse groente, eigen kruidenmengsels en liefst zelfs zelfgemaakte pasta, zelfgemaakte tempeh en andere vleesvervangers, zelfgemaakte sausjes en tortilla's, deeg.. Er gaat in ieder geval erg veel tijd in zitten waardoor het me niet lukt om zo vaak een uitgebreide maaltijd te koken als dat ik zou willen.
Nu lijkt het me dus ideaal om een flink aantal maaltijden van tevoren te bereiden en in te vriezen, om ze daarna maar in een pannetje, oven of desnoods in de magnetron te hoeven opwarmen of afbakken.
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit doen. En of er mensen zijn met leuke tips en ideeën.
Lekkere recepten.. maar ook bijvoorbeeld welke bakjes fijn zijn. Zijn er bakjes die in de oven kunnen, én handig zijn voor in de vriezer?
Welke maat bakje gebruiken jullie, en neem je dan een bakje per persoon of juist een groter bakje waar twee porties tegelijk in passen als je met twee personen bent?
Wat me wel erg handig lijkt is dat je gebruik kan maken van seizoensgroentes en daarmee lage prijzen. Zo heb ik vanochtend prei gehaald; 6 voor 2 euro. Dus ik ga vandaag een grote soeppan vol nasi maken.
Maar het lijkt me ook leuk om bijvoorbeeld een berg quiches te maken, of burrito's. Maar welke recepten en ingrediënten laten zich nu echt goed invriezen?
Ik deed dit eigenlijk al jaren met gewone maaltijdsoepen, maar het lijkt me leuk om op drukke dagen wat meer keus uit de vriezer te hebben!