Zoetzure saus niet pikant (koud)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Zoetzure saus niet pikant (koud)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 02:59

Misschien een gekke vraag maar ik verdraag geen pikant. Echt niks. Maar ik houd wel heel erg van zoetzure saus. Nu heeft de Aldi er in potten bedoelt om op te warmen (zitten ook wat groenten in dus die in een knijpfles doen gaat niet handig zijn.) maar ik vroeg me af of er ook zoetzure saus is zónder chilli pepertjes die dus in een gewone knijpfles zit... bedoelt om dus koud te eten...
Ik vind online de sweet chilli saus maar die is dus al te pikant volgens mijn verteringssysteem helaas.

Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 03:08


Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Zoetzure saus niet pikant (koud)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 06:55

En misschien een gekke opmerking, maar het zelf maken?
Zoetzure saus is niet extreem lastig :) dan kun je zelf de smaak aanpassen.

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Zoetzure saus niet pikant (koud)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 07:51

Ik moet gelijk denken aan de zoetzure saus van de McDonald's, die je bij de kipnuggets kan kiezen. Heerlijk! Maar hoe je die in een grootverpakking moet krijgen...
Die zou wel echt standaard in m'n koelkast komen te staan

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 10:03

Ayasha schreef:
Misschien een gekke vraag maar ik verdraag geen pikant. Echt niks. Maar ik houd wel heel erg van zoetzure saus. Nu heeft de Aldi er in potten bedoelt om op te warmen (zitten ook wat groenten in dus die in een knijpfles doen gaat niet handig zijn.) maar ik vroeg me af of er ook zoetzure saus is zónder chilli pepertjes die dus in een gewone knijpfles zit... bedoelt om dus koud te eten...
Ik vind online de sweet chilli saus maar die is dus al te pikant volgens mijn verteringssysteem helaas.

Als je die lekker vindt van smaak, groenten eruit zeven en in knijpfles doen?

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Zoetzure saus niet pikant (koud)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 12:22

Lidl heeft een grote fles Sweet chili, die is echt niet scherp. die heb ik standaard in huis haha

Afbeelding

Ibbel

Berichten: 49157
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Zoetzure saus niet pikant (koud)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 12:29

Je zou meer in de richting van "sweet and sour" moeten zoeken, of saus op basis van mango-chutney oid. Dat zijn zoete sauzen uit de Chinese (sweet and sour) en Indiase (chutney) keukens.
Ook de Indonesische keuken kent zoete sauzen die niet scherp zijn.

Hetwaszoiets
Berichten: 96
Geregistreerd: 05-08-19

Re: Zoetzure saus niet pikant (koud)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 12:39


Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 12:51

De zoetzure saus van een gemiddeld Chinees restaurant is niet pittig (die je bij de babi pangang krijgt zeg maar). Kun je daar niet gewoon een bakje saus bestellen?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 13:24

Brainless schreef:
https://www.inproba.nl/oriental/product ... our-sauce/
Deze is volgens mij ook te koop bij de AH (en vast ook wel bij de Jumbo enz).

edit:
De jumbo heeft hem :D
https://www.jumbo.com/producten/inproba ... -520232FLS

ah dan gaan we een tripje Jumbo doen. Hebben de belgische en NL Jumbo's dezelfde producten of moeten we de grens over denk je?


Muurp schreef:
En misschien een gekke opmerking, maar het zelf maken?
Zoetzure saus is niet extreem lastig :) dan kun je zelf de smaak aanpassen.

in theorie zou ik zeggen ja, maar we hebben door verbouwing niet echt een keuken waardoor ik vaak op zie tegen zulke dingen zelf maken. :o


Duhelo schreef:
Ayasha schreef:
Misschien een gekke vraag maar ik verdraag geen pikant. Echt niks. Maar ik houd wel heel erg van zoetzure saus. Nu heeft de Aldi er in potten bedoelt om op te warmen (zitten ook wat groenten in dus die in een knijpfles doen gaat niet handig zijn.) maar ik vroeg me af of er ook zoetzure saus is zónder chilli pepertjes die dus in een gewone knijpfles zit... bedoelt om dus koud te eten...
Ik vind online de sweet chilli saus maar die is dus al te pikant volgens mijn verteringssysteem helaas.

Als je die lekker vindt van smaak, groenten eruit zeven en in knijpfles doen?

Het overwegen waard! Ik zou eens moeten kijken hoe dik die precies is als ze koud is. Ze wordt nl dun als je ze op warmt maar is dat volgens mij niet als ze nog koud is.


Eleionomae schreef:
Lidl heeft een grote fles Sweet chili, die is echt niet scherp. die heb ik standaard in huis haha

[ Afbeelding ]

wij ook, maar voor mij dus te scherp. :)


Hetwaszoiets schreef:
Ik weet niet of je een keukenprinses bent maar deze staat bij mij altijd in de koelkast. Heel simpel recept en erg lekker. Misschien wat voor jou?

https://ohmyfoodness.nl/zelfgemaakte-zoetzure-saus/

Wel voor op te slaan als we hier eenmaal weer een echte keuken hebben. _O-
Voor nu ga ik eens bij de jumbo kijken denk ik. :j

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Zoetzure saus niet pikant (koud)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:29

Ik vind alleen die van go-tan lekker in balans qua smaken. Bij ah en Jumbo's wel te krijgen. Super mild maar kan zijn dat je gevoeliger bent. Afbeelding

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 13:33

Ibbel schreef:
Je zou meer in de richting van "sweet and sour" moeten zoeken, of saus op basis van mango-chutney oid. Dat zijn zoete sauzen uit de Chinese (sweet and sour) en Indiase (chutney) keukens.
Ook de Indonesische keuken kent zoete sauzen die niet scherp zijn.

Oh en hier overheen gelezen, of ja had het wel gelezen maar hij ging verloren in het quoten., dat was ik gisteren nacht aan het doen idd, denk dat ik moet voorkomen dat er "sweet chilli" op staat of pepertjes in zitten. :=
Lag misschien aan het uur dat ik dat niet zo snel vond. :')

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:44


Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:49


Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 13:53

Die heb ik eigenlijk nog nooit gegeten. :o ik kan op zich de smaak van de zoetzure saus dat ze bij hun vlees doen wel eten. Die is heel miniem pikant. (mijn man proeft het niet eens maar hij is lichtjes pikant. Doordat ik het slecht verdraag ben ik er waarschijnlijk ook over gevoelig voor kwa proeven). Maar ik niet elk chinees restaurant heeft dezelfde saus gok ik? :=

Jouw saus is zelfs in onze keuken nog wel haalbaar zie ik. Wat is 1 theelepel lieve schat? :=

Brainless: ja! Mijn ouders hun schuld, die hebben me hier geboren laten worden. _O-

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Zoetzure saus niet pikant (koud)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:57

Hahaha ik zag de lieve schat ook staan :D bedoelen de dat met koken met liefde? Eronder staat it's met honing dus ik gok dat het honing moet zijn. De prijs zout niet te vergeten! Er zinn vast gelijkaardige recepten te vinden, appelsap met tomatenpuree is in order geval een bekender snel trucje.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8312
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Zoetzure saus niet pikant (koud)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 16:58

Ik lees even mee, ik had ooit een merk saus die dit had maar die hebben helaas de samenstelling veranderd zodat het wel pittig is :(
Nu wil ik ook direct weer kipnugets _O-

Als er in Nederland iets te vinden is wat België niet heeft wil ik het ook wel voor je opsturen? Dat is de moeite niet :D

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:09

https://drive.carrefour.be/nl/Wereldkeu ... _ref=D0615

Deze al geprobeert? Denk dat deze overeen komt met de verse zoetzuur en gember sauzen van de chinees qua pittigheid en wellicht nog minder.
Maar voor mij is het niet waarneembaar. Beetje zoals de zoetzure saus van de mcDonalds.

Bevat ook geen peper oid.