De Aldi-test is begonnen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:40

die tampons is een goede tip!
ik vind die van de drogisterijen ook helemaal niets die zijn knoert en knoert hard, zelfs na gebruik Tong uitsteken

ik heb altijd OB maar ik zal die van de aldi eens een x proberen en als ze niet bevallen , dan verloot ik ze onder degene die ze wel fijn vind Haha!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 01:17

orionneke schreef:
Nou ik vond de varkenshaas niet echt lekker. Die koop ik niet meer. Wie heeft dit nog meer???

De snitzels vind ik echt jammie en de kip is ook perfect. De biefstuk wat minder maar goed te eten, maar ja mijn moeder koopt altijd ossehaas hahaha.

Verder ga ik de volgende keer denk ik voor de struisvogelbiefstukjes ofzo. Maar ik moet nog even dooreten om het op te krijgen ahahha. De varkenshaas voer ik dnek ik op aan de hond hahaha, ff grillen zonder tjap erop en hoppa.


Het vlees direct de schuld geven is natuurlijk wel heel erg makkelijk ! Meestal is de kok de zwakste schakel toch ?
Goede testcase zijn die struisdingen ... die zijn gewoon goed! Smaken ze niet dan heeft de kok iets niet goed gedaan.
Lastig is wel dat ze nogal veschillend van formaat zijn en te lang in de pan funest is. Dat verschilt dus per exemplaar. Mijn ervaring is dat 9 van de 10 keer het vlees te lang in de pan vertoeft en daarom als minder/slecht wordt ervaren.
Alleen met peper en zout, en oefenen maar Lachen

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 08:25

Uh, varkenshaas moet goed doorbakken zijn daarbij heb ik het klaar gemaakt op de grill zoals altijd, lijkt me niet dat er dan wat fout kan gaan.....

Verder als je het over de biefstuk hebt, ik weet wel hoe ik een biefstuk klaar moet maken, en er zit wel degelijk een verschil tussen biefstukken voor 6 euro bij de aldi of 15 bij de keurslager lijkt me. De biefstuk was goed mals enzo opzich niks mis mee alleen de smaak is niet die van een dure.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 13:14

dat zouden ze eens moeten testen bij de smaakpolitie. Van mezelf weet ik dat ik merk koop, puur omdat het tussen m'n oren zit. Belachelijk eigenlijk he?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 13:32

oh en die smikkelmix, zon bak met dropjes/kersenwinegums/colasleutels/ mmmmmm
en kaasstengels!
en de cocoladekoekjes!
en die nieuwe opdrukijsjes Tong uitsteken

Lovers

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:52

JA,ik zit ook al een paar avonden te smikkelen van de mix.Lekker met je kiezen aan mekaar Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 23:31

crossmonster schreef:
die tampons is een goede tip!
ik vind die van de drogisterijen ook helemaal niets die zijn knoert en knoert hard, zelfs na gebruik Tong uitsteken

ik heb altijd OB maar ik zal die van de aldi eens een x proberen en als ze niet bevallen , dan verloot ik ze onder degene die ze wel fijn vind Haha!

Ze zijn goedkoop, maar als je een gevoelige schraal "geval"heb (Zoals ik ik heb candida) is het geen succes.
Pijnlijk zelfs maar de tampon op zich is niks mis mee als je geen klachten hebt, en lekker goedkoop.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 23:40

Kan zijn dat ik erover gelezen heb, maar heeft nog niemand de pasta van de Aldi getest? Ik proef geen verschil tegenover bijvoorbeeld pasta van Soubri, en voor 24 cent heb je een halve kilo!

Van niet-etenswaren ben ik erg tevreden over het keukenpapier, papieren zakdoekjes (zowel in een doos als in meeneempakjes), aluminiumfolie en diepvrieszakjes (die laatste zijn echt superstevig en dik!).

Ik haal er ook wel eens sinaasappelsap, cola en limonade (met pulp). "wel eens" omdat ik het gewoon niet vaak drink, maar het Aldi spul daarvan is best lekker (zo jammer dat ze nog geen colaversie met citroen hebben!!!)

De voorgesneden soepgroentes haal ik wel eens om gewoon te stoven, handig, snel klaar en lekker! (of in stamppot)
De voorgekookte aardappeltjes haal ik ook af en toe, die bak ik dan wel op, ook lekker.
Ook de kaas en yoghurt (natuur, en de kleine potjes roomyoghurt met vruchten) vind ik lekker.
De meeste koekjes zijn ook supernjammie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 23:45

Heb n.a.v dit topic de stracciatella yoghurt gekocht en heb thuis met stomme verbazing de ingredienten bekeken.
yoghurt mild 5% Bloos!
18% stracciatella
pasta's met aroma's Verward
room
suiker
Volgende keer haal ik wel weer yoghurt in m'n "eigen" supermarkt, heb ik meer vertrouwen in dan in "pasta met aroma's".
Merknaam zegt al genoeg "Magic Milk Yoghurt"
Idd Magic met maar 5% yoghurt Scheve mond

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 00:07

Hé Leentje als je naar de Aldi gaat in Belgie, daar zijn de produkten niet altijd gelijk met die van Nederland. Bijv. de limonades en de kazen, de yogurts, de koekjes: ik noem alleeen even op wat jij genoemd hebt.
Ik ga soms naar de Aldi in Maaseik en ik vind dat je daar meer keuze hebt als in de Nederlandse Aldi. Bijv. een ander koekjes assortiment , maar wel lekkerder, ze hebben meer kaassoorten etc. Helaas ga ik er niet zo vaak naar toe omdat je er niet met een Nederlandse bankpas kan pinnen.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 00:31

Ilindra schreef:
Heb n.a.v dit topic de stracciatella yoghurt gekocht en heb thuis met stomme verbazing de ingredienten bekeken.
yoghurt mild 5% Bloos!
18% stracciatella
pasta's met aroma's Verward
room
suiker
Volgende keer haal ik wel weer yoghurt in m'n "eigen" supermarkt, heb ik meer vertrouwen in dan in "pasta met aroma's".
Merknaam zegt al genoeg "Magic Milk Yoghurt"
Idd Magic met maar 5% yoghurt Scheve mond


Tja... wat is nu helemaal yoghurt ....
Hamvraag 1 is natuurlijk: "was het lekker ??"
Hamvraag 2: wat zijn de ingredienten dan bij die eigen supermarkt ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 00:34

orionneke schreef:
Uh, varkenshaas moet goed doorbakken zijn daarbij heb ik het klaar gemaakt op de grill zoals altijd, lijkt me niet dat er dan wat fout kan gaan.....

.



Varkenshaas goed doorbakken is funest!!!!!

Varkenshaas moet je hetzelfde klaar maken als biefstukjes. Even linksom en rechtsof bakken op niet te hoog vuur! Iets laten "schrikken" in de olie of boter daarna rustig aanbakken. Het moet nog wat rozig van binnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 00:40

Pipo"]
[quote="orionneke schreef:
Uh, varkenshaas moet goed doorbakken zijn daarbij heb ik het klaar gemaakt op de grill zoals altijd, lijkt me niet dat er dan wat fout kan gaan.....

.



Varkenshaas goed doorbakken is funest!!!!!

Varkenshaas moet je hetzelfde klaar maken als biefstukjes. Even linksom en rechtsof bakken op niet te hoog vuur! Iets laten "schrikken" in de olie of boter daarna rustig aanbakken. Het moet nog wat rozig van binnen zijn.
[/quote]

Nee t is varkensvlees en moet doorbakken worden ivm de bacterien, mááááár er is een verscil tussen goed doorbakken en doorbraden.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 09:44

ik lees weer eens niet goed, daarom reactie verwijderd Knipoog

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:27

bij de aldi haal ik altijd standaard t volgende;
melk
yoghi
jus en appelsap
sukker
zout
tonijn (in blik)
rommboter
olijfolie (echt n aanrader)
plantjes
koekjes
curry
en verder neus ik altijd tussen de aanbiedinge,
vers spul haal ik bij de C1000.

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:14

Ik ben nu al een poos niet bij de Aldi geweest, maar wat ik er altijd erg lekker vond, waren de afbak-broodjes van 6 voor 22 cent. En het afbakstokbrood kruidenboter is er ook erg lekker. De eenpersoons-yoghurt toetjes met banaa zijn er ook werkelijk waar zalig. En ik loop op een paar sloffen van 1,5 euro, ook van de Aldi.
Ik moet eigenlijk maar weer eens gaan, al was het alleen maar omdat ik dan ook in de buurt van Dirk vd Broek kom en ze daar merkproducten verkopen, die ook goedkoper zijn dan bij Appie os Super de Boer. Wel ben ik nog steeds erg blij met de prijzenoorlog, want het scheelt wel geld!
Verder kijk ik goed naar de reclames, want dat scheelt ook nogal eens!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:17

Bij onze aldi staat altijd een onwijze rij op woensdagochtend half uur voor ie opengaat ofzo... Dat is echt een verschrikkelijke winkel, maar in het 'buurdorp' valt het wel weer mee. Ik vind dat ze een paar heel erg lekkere dingen hebben bij de aldi (multivruchtensap en ijsthee) maar heb weleens gehoord dat ze het daar niet zo nauw nemen met de hygiëne dus das weer minder...
Honden- en kattenvoer zou ik er persoonlijk niet kopen, supermarktvoer is sowieso kwalitatief gezien niet zo goed, en volgens mij stelt het dan bij de aldi helemaal niks voor... (qua voedingsstoffen dan he, kan best dat je dier het super lekker vind..)

Tampons vertrouw ik (helaas) alleen van een 'echt' merk.
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 09-03-04 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:22

Misser"]
Ik vind dat ze een paar heel erg lekkere dingen hebben bij de aldi (multivruchtensap en ijsthee) maar heb weleens gehoord dat ze het daar niet zo nauw nemen met de hygiëne dus das weer minder...
[/quote]
Kan ik me niet zo druk om maken, de meeste dingen zitten gewoon in een normale verpakking en nog in de dood, niks geen ahnden aan gezeten dus; alleen vindje soms wel eens beschimmelde spullen, die laten ze dan ook gewoon liggen dat vind ik wel goor.

[quote="Misser schreef:
Honden- en kattenvoer zou ik er persoonlijk niet kopen, supermarkt voor is sowieso kwalitatief gezien niet zo goed, en volgens mij stelt het dan bij de aldi helemaal niks voor... (qua voedingsstoffen dan he, kan best dat je dier het super lekker vind..)


Klopt *LOL* daar heb ik een kat aan verloren, nieren werkten niet meer door de veel ste zoute voeding van de aldi... Boos!

Ik geef nu alleen nog maar premium voer.

Imre

Berichten: 14208
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:23

Ik ben vrijdag jarig en ga dus een heleboel dingen bij de Aldi halen. Ik woon er heelmaal niet zo ver vanaf, maar ga puur uit gemak meestal naar AH. Ik ben van plan mn moeder te strikken om even met de auto heen en weer te rijden, dan kan ik wat meer meenemen! Lachen

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:27

Chiqa"]
[quote="Misser schreef:
Ik vind dat ze een paar heel erg lekkere dingen hebben bij de aldi (multivruchtensap en ijsthee) maar heb weleens gehoord dat ze het daar niet zo nauw nemen met de hygiëne dus das weer minder...

Kan ik me niet zo druk om maken, de meeste dingen zitten gewoon in een normale verpakking en nog in de dood, niks geen ahnden aan gezeten dus; alleen vindje soms wel eens beschimmelde spullen, die laten ze dan ook gewoon liggen dat vind ik wel goor.

[/quote]

Ik bedoel eigenlijk ook meer in de fabriek dan in de winkel.

gentlelover

Berichten: 142
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Ergens in Noord Holland ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:00

Tsja wie gaat er op woensdag jij Tong uitsteken eigenlijk zou je meoten binne komen rennen en zeggen spoetgeval spoetgeval en dan alles pakken en naar de kassa rennen Tong uitsteken

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:11

Ik koop ook een heleboel bij de aldi, zo ongeveer alles!
Even een lijstje:
toiletpapier, keukenrollen, vuilniszakken, kattevoer(droogvoer alleen), tandpasta, douchegel, brood, groente en fruit, sperziebonen in pot, mexico mix in blik, olijven in pot, melk, kaas, kruidenkaas, geraspte kaas, smeerkaas, afbak broodjes, croissantjes, olijfolie, suiker, koffiemelk, chocolade melk, nep-redbull, multivruchtendrank, ice-t, 7-up, uien, aardappelen, eieren, aardappeltjes in roomsaus, rijst, pasta, mix v macaroni, kaassaus, pasta saus, mayo ketchup enz, chips (ribbel), nootjes, zoutjes, kaasstengels, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Schijnheilig
We hebben ook altijd een overvolle kar, en daar betalen we dan zo'n 40-50 euro voor!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:57

leentje schreef:

Ik haal er ook wel eens sinaasappelsap, cola en limonade (met pulp). "wel eens" omdat ik het gewoon niet vaak drink, maar het Aldi spul daarvan is best lekker (zo jammer dat ze nog geen colaversie met citroen hebben!!!)



Blikjes Haha!

Volgens mij is het wel de lightversie, ik vond ze niet te pruimen, maar ik ben sowieso al geen colafanaat.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:49

gentlelover schreef:
Tsja wie gaat er op woensdag jij Tong uitsteken eigenlijk zou je meoten binne komen rennen en zeggen spoetgeval spoetgeval en dan alles pakken en naar de kassa rennen Tong uitsteken


ik niet hoor... fietste vroeger altijd langs de aldi als ik naar school ging, daarom weet ik het Cool

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 22:19

Belsje"]
[quote="leentje schreef:

Ik haal er ook wel eens sinaasappelsap, cola en limonade (met pulp). "wel eens" omdat ik het gewoon niet vaak drink, maar het Aldi spul daarvan is best lekker (zo jammer dat ze nog geen colaversie met citroen hebben!!!)



Blikjes Haha!

Volgens mij is het wel de lightversie, ik vond ze niet te pruimen, maar ik ben sowieso al geen colafanaat.
[/quote]

hier dus echt nog niet gezien in de aldi Huilen