De Aldi-test is begonnen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 23:02

Komt vanzelf als je er regelmatig komt.
Doos met de lamsschnitzels is bruin met groen. Gewoon goed in het vriesvak kijken.

Volgens mij hadden alle ALDI's toch hetzelfde assortiment?

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 01:41

Mijn moeder gaat meestal naar de konmar of de AH, maar soms gaat ze voor ons ijsthee bij de aldi halen die is zooo lekker daar! en een chocoladereep die je verder nergens kan halen hier, hazelnoot, die is zo lekker

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 10:49

Lidl en Aldi verschillen wel iets van assortiment Knipoog kan het weten want wij rijden een hoop van de spullen vanuit duitsland naar Nederland en een goede vriend van mij die rijdt de spullen vanuit Frankrijk naar Nederland.
Maar de spullen worden bij aanname strenger gecontroleerd als bij de AH of andere 'nederlandse' supermarkten.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:34

Ik kom zelf uit Baarn maar ga altijd naar Bunschoten want daar is de winkel netter en minder druk (en het personeel is er normaal. In Baarn zitten een paar geschifte wijven achter de kassa). En ze hebben er sinds kort scankassa's. Kipfilets van Sprehe zijn erg goed, het gehakt ook. Eigenlijk is er weinig wat niet goed is trouwens en je hebt voor €100,- een hele kar vol ipv het bodempje wat je bij een andere supermarkt hebt. Af en toe ga ik ook naar de Lidl want die zit voor mij toch dichterbij maar die zijn op de tijden dat ik er kom altijd uitverkocht (gehakt, tonijnpizza's Vork, American Pizza's Vork De pizza's van Lidl zijn sowieso lekkerder dan die van de Aldi maar verder wint de Aldi met verve. Kipspiezen van Aldi zijn ook zeer goed. Ik vind het wel jammer dat ze eigenlijk niet meer gewoon echt vlees verkopen, zoals in België de Colruyt; daar kun je alle soorten vlees kopen, ingevroren per kilo (lamsboutschijven, tournedos en entrecote zijn bij ons echt favoriet). Veel vleessoorten van de Aldi zijn met marinades of paneerkorstjes, dat vind ik op zich jammer. Potten yoghurt van Aldi en Lidl zijn beide goed maar dan moet je wel de gewone potten met witte yoghurt hebben. Erg fijn bij je muesli of met chocoladesnipper erdoor .

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 15:35

mijn moeder gaat al jaren naar Aldi, in het begin 'pesten' ze me daar altijd mee. Nu niet meer, de meeste gaan nu naar Aldi, nu het wat slechter gaat. Ik vind de chips daar altijd echt heel lekker en bijvoorbeeld de appelmoes is niets mis mee, waarom zou je dat dan bij AH kopen?! heb ik nooit gesnapt... het enige wat ik niet zo lekker vind daar is de cola, de prik is er wel heel snel uit, voor de rest alleen maar goed!! OK dan! ik kan niet anders zeggen!!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 15:37

Ik vind de chocola van de Aldi ook super lekker! Vingers aflikken
(in een geel met blauwe verpakking)

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:14

De witte chocolade met rijst is ook lekker. Verder kopen wij daar altijd het kattenvoer en de blikken met vlees voor de hond. Wij kopen er praktisch alles. Goede kwaliteit en niet duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:09

Ik ben ooit een keer bij de Aldi geweest nadat iedereen vertelde dat het zo goedkoop was. Dat was gelijk de laatste keer. Een winkel vol zwervers, het zag er vies uit, en een heel klein assortiment. Ik vond het echt afschuwelijk!

Ik blijf gewoon Albert Heijnklant.

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:15

ik ben vandaag geweest
en de witte chocola met rijst verkopen ze niet meer! Huilen

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:17

Hier bij ons nog wel. Vingers aflikken

Charaz

Berichten: 24296
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:53

Dees schreef:
Aldi aardbeien yoghurt: zo goed vind je het nergens!


die is inderdaad erg lekker Kwijl en ook niet erg duur

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:57

Leuke topic. Lachen
Soepen: aspergesoep is lekker, tomaten creme idem, gewone tomaat vind ik minder, de balletjes zijn niet zo, verder heb we er altijd nog eentje, maar ik weet niet meer welke.
Zalm en forel zijn goed, krabsalade ook. (kip-kerrie salade is overigens ooit als beste uit de test gekomen ivm johma en dat soort merken).
Argentijnse biefstukjes zijn ook goed, alleen raar geportioneerd.
Kattenvoer kuipjes Lucky Cat; goedgekeurd door de kat, behalve wild.
Vloeibaar wasmiddel; wast schoon.
Pizza broodjes: met ham heerlijk, met salami stukken minder.

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:26

Vanaf mijn studententijd kom ik bij de Aldi en dat is sindsdien niet veranderd en dat heeft niks met het inkomen te maken maar gewoon met de kwaliteit van produkten (behalve bepaalde groenten en fruit; er zitten nogal eens restanten landbouwgif op). Het is een winkel zonder pretenties en dat weet je van te voren. Veel produkten zijn door de Nederlandse en Duitse consumentenbond als 'goed' uit de bus gekomen. Een keer in de 2-3 weken ga ik naar de Aldi aan laad daar een winkelwagen tot de nok toe vol.
Mijn lijstje van produkten die ik lekker of goed vind en vergelijkend met de AH stukken goedkoper: carpaccio, ijsthee,salami aan stuk, pindakaas, jam, diverse wijnen, hammetje aan stuk, struisvogelbief, camembert, brie, wasmiddel, hondenkoekjes, katten blikvoer, wc- papier, magic milk yogurt en de potten ijs van de Aldi zijn ook heel lekker en zo kan ik nog wel even doorgaan (goeie reclamemaker ben ik voor de Aldi hè, kijken of hierdoor korting krijg Haha! )
Grappig vind ik altijd dat rond kerst als er speciale produkten zijn (oa lekkere sekten) er regelmatig Jaguars, Bentleys ed voor de deur staan. Jaja, we letten allemaal op de kleintjes Geld, geld!

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:05

lekkere sekten
wat zijn dat?

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:11

Aldi ice tea is echt heerlijk, en die hot katjang nootjes Vingers aflikken

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 02:32

Meervoud van sekt. (witte bubbeltjes wijn Haha! )

Kitty

Berichten: 7699
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 11:35

Het ligt er wel aan naar welke Aldi je gaat, vind ik.
Ik ga dus nooit naar de Aldi in Assen, maar wel naar de Aldi in de wat duurdere buitendorpen. Het soort mensen dat daar komt is nogal anders en het is er minder druk en fijner parkeren.

Ik neem er meerdere soorten vlees mee vandaan, de jus d'orange is er prima en ook de aardbeienyoghurt. Af en toe gaat er een doos roomsoesjes mee en ook de kip-kerriesalade is er prima te eten.
Frisdrank koop ik nooit bij de Aldi en groente eigenlijk ook niet.
Alleen die broccoli in roomsaus (in de diepvries) is wel erg lekker.
Oh ja, de nep-Red Bull neem ik af en toe mee en ook de Multivitaminedrankjes.

Maar ik merk trouwens dat we tegenwoordig ook minder geld kwijt zijn bij Super De Boer, dus gaan we minder vaak naar de Aldi.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 11:43

ik ben ook vaste aldi klant
de reden dat ik wel vaak naar de edah ga, is omdat de aldi altijd stervensdruk is, en ' kassa bij alsjeblieft' zul je daar niet horen. en aangezien ik heeeeel weinig tijd heb voor boodsappies, ga ik dus vaak naar edah
maar bij aldi hebben ze : lekkere appelsap, vruchtensap, heerlijke garnalen, prima salades, heel goedkoop kattevoer. lekkere chocola en chips
krentenbollen zijn lekker..... op een paar dingen na is alles net zo lekker als elders!!!! en stukken goedkoper !!!!
alleen idd die t*rken en dat goedkope volk.... dat zie je er wel veel ja, al valt dat in heesch wel mee. in oss is het gewoon smerig om in de aldi te komen ....Scheve mond
AH kom ik NOOIT veels te duur, en altijd die stomme dure auto's ervoor geparkeerd..... waarom zou precies hetzelfde vlees (van DUMECO ) bij de ah lekkerder zijn als bij de edah??? duurder is het zowiezo bij de ah, maar het komt van precies dezelfde varkens af!!
aldi krijgt wel ander vlees, die heeft geen dumeco.....dus daarvan is de kwaliteit niet gegarandeerd, omdat dumeco veel hogere eisen aan zijn vlees stelt als andere (bij aldi, buitenlandse-) slachterijen.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 11:48

Ik koop uit principe geen vlees en melkproducten bij de Aldi (en ook niet in zakjes van Dirk) omdat ik alles biologisch, of iig niet op z'n Oostbloks geproduceerd wil hebben Knipoog

Maar voor broodbeleg, groente, chocola enz is de Aldi echt helemaal super!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 11:56

ehm, batje, vlees wat bij edah, c1000, dirk, ah etc ligt, is van dumeco, en ook niet biologisch hoor

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 11:59

Ik koop ook veel bij de Aldi (ook bij de Lidl)
Ik heb twee kinderen en daarvoor koop ik er altijd toetjes en pakjes drinken om mee naar school te nemen. En koekjes.
Snoep en chocolade is daar ook supergoedkoop en natuurlijk wasmiddelen en wasverzachter.
Echt goed spul en veel goedkoper dan bij bv de AH of C1000.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 12:12

crossmonster schreef:
ehm, batje, vlees wat bij edah, c1000, dirk, ah etc ligt, is van dumeco, en ook niet biologisch hoor

Nee, dat weet ik Lachen Ik haal het dus meestal bij de Biologische slager, maar als het echt niet kan de supermarkt.
Het is vast voornamelijk mijn gevoel, maar ik hou gewoon niet van goedkoop vlees.. is nml minder geld voor de boeren, dus nog dieronvriendelijker.
Nou weet ik ook wel dat de winst van de boeren niet naar het welzijn van de dieren gaat, maar het voelt wel een beetje zo.
Sorry voor het offtopic gaan

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:28

het materiaal van de aldi komt uit duitsland, en daar zijner veel strengere normen dan hier
oh, en bij onze aldi is er een beenhouwer van renmns bij, dus voor vers vlees kun je naar daar gaan Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 14:42

batje, bij de c1000 hebben ze ,bij ons tenminste, ook biologisch vlees...die boeren krijgen wat meer subsidie en het vlees is dus wat duurder in de winkel..
maar (varkens) boeren die winstpakken, dat bestaat gewoon niet
de meeste varkensboeren spelen net quitte, ze kunnen er net zelf van eten en drinken, en dus de varkens onderhouden, maar meer ook niet
de meeste (varkens) boeren hebben het echt heel erg slecht op het moment... ik hoop dat de prijzen nu echt gauw gaan stijgen !

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 14:50

Het nadeel van de Aldi is dat je altijd met veel te veel thuiskomt......