Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonsparkle schreef:Ik heb dat probleem juist met bananen, ik koop ze groen en in 2 dagen zijn ze bruin of melig. Het helpt soms om ze in de koelkast te bewaren, maar volgens mij verliezen bijvoorbeeld nectarines wel wat van hun smaak
goldenarrow schreef:moonsparkle schreef:Ik heb dat probleem juist met bananen, ik koop ze groen en in 2 dagen zijn ze bruin of melig. Het helpt soms om ze in de koelkast te bewaren, maar volgens mij verliezen bijvoorbeeld nectarines wel wat van hun smaak
Je moet bananen ook niet in de koelkast bewaren
Je kan ook eea invriezen. Zo had ik van de week een ananas gekocht, die je heb ik in stukjes gesneden en het deel dat ik niet direct nodig had heb ik ingevroren. Dat kan je bijvoorbeeld ook prima met mango of rood fruit doen.
8nnemiek schreef:Ik leg fruit meestal in de fruitschaal totdat het rijp is, dan gaat het de koelkast in waar het nog vrij lang goed blijft. Behalve bananen en citrusfruit, die blijven gewoon op de fruitschaal liggen en controleer ik geregeld op schimmelplekjes. Als er een plekje zacht wordt eet ik dat stuk fruit meteen op.