[FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:26

Laat ontbijt (intermittent fasting), lunchen doe ik dan klein.
Sojayoghurt met muesli, cacao nibs en gevriesdroogde frambozen (echt hemels!)
Afbeelding

Lay_D

Berichten: 3713
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:44

Bolletje met rookworst.
Afbeelding

gaucho

Berichten: 9556
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:49

Lekker even buiten *\o/* en de restjes peer met kwark :9

Afbeelding

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:53

Lay D, even een interessevraagje. Ik zie bij jou heel vaak koolhydraadarm eten voorbijkomen, maar vervolgens ook vaak een vette rookworst. Spreekt/werkt elkaar dat niet tegen? Niet verkeerd opvatten hoor, het is echt zuiver een interessevraag, ik heb echt de ballen verstand van dieten, doe er niet aan :).

Lay_D

Berichten: 3713
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:07

Yv_ schreef:
Lay D, even een interessevraagje. Ik zie bij jou heel vaak koolhydraadarm eten voorbijkomen, maar vervolgens ook vaak een vette rookworst. Spreekt/werkt elkaar dat niet tegen? Niet verkeerd opvatten hoor, het is echt zuiver een interessevraag, ik heb echt de ballen verstand van dieten, doe er niet aan :).


In rookworst zit 2.0 gr koolhydraten per 100 gr, dat is geoorloofd zeg maar.
Er is een schema waarbij je kan uitrekenen van de hoeveelheden die je per dag kan/moet aanhouden, daarin staat ook hoeveel gr eiwitten,vetten etc moet aanhouden.

Het komt er eigenlijk op neer dat je, je dag totaal moet aanhouden.

Dat witte bolletje past absoluut niet in de leef/voedingsstijl maar ik ben wat brakkig dus vandaar dat ik die wel gewoon gegeten heb.
Nou moet ik ook bekennen dat ik momenteel niet heel strikt ermee bezig ben :o

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:10

Ah, dus het maakt dan in principe niet uit hoeveel vet je dan eet? Of dat staat dan ook in een schema?
Mijn hoofd zegt namelijk "huh, wat gebeurt er: koolhydraten heb je nodig als bouwstof, vet als reserve", maar dat is bij koolhydraatarm eten dus eigenlijk niet zo belangrijk?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:15

Bij koolhydraatarm beperk je de koolhydraten zodanig dat je in ketose komt: je schakelt over van koolhydraatverbranding naar vetverbranding. Of zoveel vlees en vet verder gezond voor je zijn durf ik niet zeggen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:17

poes schreef:
Bij koolhydraatarm beperk je de koolhydraten zodanig dat je in ketose komt: je schakelt over van koolhydraatverbranding naar vetverbranding. Of zoveel vlees en vet verder gezond voor je zijn durf ik niet zeggen.

Dat doen maar heel weinig mensen hoor. De meesten eten koolhydraat beperkt.

Ik vind het zelf geen gezonde levensstijl omdat je veel vet, zout en dierlijke producten eet. Daarbij maakt het bij een gezond lijf niet uit of je 1500 kcal khd of 1500 kcal eiwitten eet wat betreft afvallen. :))

Maar het kan mensen wel helpen om af te vallen en/of op gewicht te blijven.

Lay_D

Berichten: 3713
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:17

Yv_ schreef:
Ah, dus het maakt dan in principe niet uit hoeveel vet je dan eet? Of dat staat dan ook in een schema?
Mijn hoofd zegt namelijk "huh, wat gebeurt er: koolhydraten heb je nodig als bouwstof, vet als reserve", maar dat is bij koolhydraatarm eten dus eigenlijk niet zo belangrijk?


Nou ik denk persoonlijk dat teveel ook niet goed is.
Via deze site heb ik het uitgerekend en die legt het ook duidelijker uit als ik dat kan:
https://gobento.nl/ketoapp/

Edit, ik probeer mij aan koolhydraat beperkt te houden, ik eet dus sowieso al meer koolhydraten als de koolhydraatarm volgers.
Laatst bijgewerkt door Lay_D op 23-04-21 13:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Exitium

Berichten: 7166
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:19

Bagel met avocado en gerookte zalm :)

Afbeelding

gaucho

Berichten: 9556
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:22

MarlindeRooz schreef:
poes schreef:
Bij koolhydraatarm beperk je de koolhydraten zodanig dat je in ketose komt: je schakelt over van koolhydraatverbranding naar vetverbranding. Of zoveel vlees en vet verder gezond voor je zijn durf ik niet zeggen.

Dat doen maar heel weinig mensen hoor. De meesten eten koolhydraat beperkt.

Ik vind het zelf geen gezonde levensstijl omdat je veel vet, zout en dierlijke producten eet. Daarbij maakt het bij een gezond lijf niet uit of je 1500 kcal khd of 1500 kcal eiwitten eet wat betreft afvallen. :))

Maar het kan mensen wel helpen om af te vallen en/of op gewicht te blijven.


Sluit mij erg hier bij aan.

pien_2010

Berichten: 43672
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:40

Geen mening. Ik vind het wel heel interessant dit soort gesprekjes on van te leren.
Ik eet dus weinig of geen verzadigde vetten. Normaal wel wat koolhydraten, waar ik op let dat het niet teveel wordt. Veel groente, fruit, vis en ei hoort ook ih menu(belangrijk voor de ouder wordende mens heb ik me laten uitleggen) Af en toe vlees en dan meestal kip.
Dus ik vind het zeer interessant al die zienswijzen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:46

Ik denk zelf ook dat veel groente, volkoren producten, fruit, vis en eventueel kip het beste dieet is. Echter eet ik vegetarisch (veel vegan). Dus houd ik het bij veel groente, fruit, volkoren producten. Maar ja ik ben ook gek op kaas en een diepvriespizza is heerlijk dus ja. :+

gaucho

Berichten: 9556
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:48

Ligt natuurlijk ook aan je doel. Voor afvallen is met name een calorie tekort van belang, en dat kun je ook bereiken met Keto. Bij sportvoeding heb je weer allerlei andere zaken waar je op let.

Boras
Berichten: 9964
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:49

Ik denk dat je er zelf bij bent hoeveel dierlijke vetten en zout je tot je neemt als je je koolhydraten bewust verminderd.

Edit:

ik zit nog eens te denken, maar teveel zout als gevolg van koolhydraat arm of keto, die begrijp ik niet geloof ik.

DideH
Berichten: 7012
Geregistreerd: 21-03-13

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:56

Zullen we dieet discussie naar een ander topic verplaatsen en hier weer fotos plaatsen van lekker (en soms ongezond) eten? :D

gaucho

Berichten: 9556
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:58

Daar heb je gelijk in Boras, je zou met alleen avocado's prima Keto kunnen eten, hoeft niet standaard veel verzadigde vetten en/of zout te zijn.

Ik heb vorig jaar ook redelijk koolhydraatarm gegeten, en dat helpt zeker bij het beperken van kcal inname.

Edit - eens met DideH, ook al vind ik het een interessant onderwerp - back on topic.

Boras
Berichten: 9964
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:31

De foto ben ik vergeten te maken. Ik at voor de lunch een halve gerookte makreel. Zo een die je zelf nog moet schoonmaken en van graden ontdoen. Heel lekker vind ik dat :9

Maar echt genieten kan ik niet. Haha, je moet het me zien eten: héééél voorzichtig, muizenhapjes. Ben stiekem een beetje bang voor achtergebleven graatjes :o

Ik moet namelijk altijd terugdenken aan dit liedje uit mijn kindertijd: "Advocaatje ging op reis, tiereliereliere. Advocaatje ging op reis, tierelierelom". Advocaatje legde het loodje, het graatje van stokvis werd hem fataal. De dokter kwam te laat :n

Een jeugdtrauma door een kinderliedje dus. Zo'n 45 jaar geleden :D

pien_2010

Berichten: 43672
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:46

_O- dat liedje heeft mij als kind ook dwarsgezeten. Ik vind het leuk het foto topic en ik leer er heel veel van. Dat laatste niet alleen door de verschillend gerechten, maar ook door af en toe de kleine uitstapjes. Er wordt door niemand geoordeeld want vette worst, patat, mayo en nog heeeeeel erg veel meer is onwijs lekker _O- . En allemaal zondigen we. Mijn zonde is het glaasje (en ook wel eens 2) witte bio wijn elke dag bij het eten. En zo hebben we allemaal wat.
Dus af en toe uitstapjes zou ik graag erin willen houden zonder tever van het topic te gaan. Voeding is gewoon zo lekker en interessant. Net Al's al die verschillende keukens.

gaucho

Berichten: 9556
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:51

De makreel is herkenbaar, zelf zonder liedje een trauma terwijl ik het wel erg lekker vind.
Makreelfilet lukt ook niet altijd zonder graten :(

gaucho

Berichten: 9556
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:40

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik mijn stoom-heteluchtoven echt niet meer zou kunnen missen, vandaag komt ook bijna alles wat ik gegeten heb uit deze oven. Boekweitpap, gestoofde peren en nu net gegrilde broccoli en paprika. Die smaakten heerlijk in deze volkoren pasta met tonijn:

Afbeelding

Afbeelding

DieL_Zor

Berichten: 3887
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:48

Je gaat me niet vertellen dat je die pasta van dat bord kunt eten zonder te morsen toch?! >;) :') O:)

gaucho

Berichten: 9556
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:54

DieL_Zor schreef:
Je gaat me niet vertellen dat je die pasta van dat bord kunt eten zonder te morsen toch?! >;) :') O:)


Met wat beleid uiteindelijk wel :') Maar het was een goed gevuld bordje.

Roodvos

Berichten: 6708
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 18:18

Ik had nog een bakje macaroni zonder saus. En een bakje saus zonder macaroni.
Afbeelding

deksel

Berichten: 3797
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 18:19

Lekker een ongezonde, vette pizza gegeten van de Turkse pizzabakker. Wel met extra groentes i.p.v. vlees, dus dat is dan weer gezond :+.

Afbeelding
Zo lekker, vooral in combinatie met de saus die ze er altijd bij doen <3.