Al jaren liep ik rond om een stickerboek over judo te maken. Kinderen kunnen dan stickers verdienen in de lessen en opplakken in het boek en zo extra gestimuleerd worden. Daarnaast kunnen ze in het boek dingen leren over judo door te kijken en te lezen (met ouders). Ook ouders die hun kind op judo doen maar weinig over de sport weten kunnen perfect meelezen met het kind om zo de basis over het judo te leren.
Het plan bleef jaren in mijn hoofd hangen, ik kan namelijk niet tekenen en ik had ook geen budget voor het ontwerp. Twee jaar geleden vielen eindelijk dingen op hun plek en had ik 2 mensen gevonden die me wilde gaan helpen. Een illustrator (en moeder van 2 judoka's) en een vormgever (en tevens judoleraar). Ook had ik inmiddels een startbedrag om aan het boek te gaan werken. Door de unieke samenwerking met deze twee mensen is het boek mooier geworden en veel completer dan ik ooit had durven dromen. Afgelopen week is het boek dan eindelijk gedrukt en wel in handen. Ik heb een uniek exemplaar aan de scheidsrechter en de illustrator gegeven. Komende week moet ik nog een aantal mensen 1 gaan aanbieden als dank voor hun hulp. En ondertussen is ook de verkoop begonnen. Ik ben zooooo super trots.

Ik ben heel benieuwd wat jullie hier van vinden en of er toevallig hier judoka's zijn of ouders van judoka's.
Nog even voor jullie. De trainer en de scheidsrechter zijn echt nagetekend. De kinderen zijn bedacht. Op de foto hebben we kinderen gevraagd die een beetje lijken op de figuren uit het boek. Het boek is bedoeld voor trainers om er binnen hun club mee te gaan werken. Een trainer verkoopt de sickerboekjes aan zijn leden en houdt de stickers zelf. Hij kan de kinderen dan in de les stickers laten sparen. Bijvoorbeeld als ze examen hebben gedaan, of als ze een bepaalde techniek goed kunnen. Of gewoon als ze die les heel hard hun best hebben gedaan....
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!