Mijn eerste judoboek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zephyr

Mijn eerste judoboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-20 23:11

Zelf ben ik fanatiek judotrainer. Ik geef kinderen les vanaf 3 jaar en geef lessen judo in de zorg, voor kinderen die om welke reden dan ook meer aandacht/hulp nodig hebben of een andere wijze van les.
Al jaren liep ik rond om een stickerboek over judo te maken. Kinderen kunnen dan stickers verdienen in de lessen en opplakken in het boek en zo extra gestimuleerd worden. Daarnaast kunnen ze in het boek dingen leren over judo door te kijken en te lezen (met ouders). Ook ouders die hun kind op judo doen maar weinig over de sport weten kunnen perfect meelezen met het kind om zo de basis over het judo te leren.

Het plan bleef jaren in mijn hoofd hangen, ik kan namelijk niet tekenen en ik had ook geen budget voor het ontwerp. Twee jaar geleden vielen eindelijk dingen op hun plek en had ik 2 mensen gevonden die me wilde gaan helpen. Een illustrator (en moeder van 2 judoka's) en een vormgever (en tevens judoleraar). Ook had ik inmiddels een startbedrag om aan het boek te gaan werken. Door de unieke samenwerking met deze twee mensen is het boek mooier geworden en veel completer dan ik ooit had durven dromen. Afgelopen week is het boek dan eindelijk gedrukt en wel in handen. Ik heb een uniek exemplaar aan de scheidsrechter en de illustrator gegeven. Komende week moet ik nog een aantal mensen 1 gaan aanbieden als dank voor hun hulp. En ondertussen is ook de verkoop begonnen. Ik ben zooooo super trots.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben heel benieuwd wat jullie hier van vinden en of er toevallig hier judoka's zijn of ouders van judoka's.

Nog even voor jullie. De trainer en de scheidsrechter zijn echt nagetekend. De kinderen zijn bedacht. Op de foto hebben we kinderen gevraagd die een beetje lijken op de figuren uit het boek. Het boek is bedoeld voor trainers om er binnen hun club mee te gaan werken. Een trainer verkoopt de sickerboekjes aan zijn leden en houdt de stickers zelf. Hij kan de kinderen dan in de les stickers laten sparen. Bijvoorbeeld als ze examen hebben gedaan, of als ze een bepaalde techniek goed kunnen. Of gewoon als ze die les heel hard hun best hebben gedaan....

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

_Liv

Re: Mijn eerste judoboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 23:44

Ik heb geen verstand van judo, maar wat een leuk idee. Ik snap dat je trots bent op de uitwerking, enorm goed gelukt zo te zien!

Hopelijk wordt het snel door veel mensen gezien en gebruikt :D

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 03:02

Superleuk! Hier geven we ook judolessen, wat zijn de kosten van het boek?

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 06:32

Super leuk idee! En wat leuk dat Wim je heeft geholpen.
Hij lijkt er best op!

Ben zelf jaren scheidsrechter geweest, maar ben 6 jaar geleden gestopt nadat ik een paard heb gekocht. Toen kon en wilde ik het niet meer combineren. 14 jaar heb ik bijna elk weekend wel ergens op de mat gestaan

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 08:17

Het erg gaaf gedaan en terecht dat je hier enorm trots op bent!!

Je titel doet vermoeden dat er misschien een tweede komt?

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 08:38

Het is heel erg gaaf geworden! Met recht dat je trots bent! *D
Ik hoop snel een boekje in mijn handen te hebben :)

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 08:58

Ontzettend gaaf gedaan!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:12

Wat een goed idee en wat ontzettend goed gelukt.

Mijn kinderen hebben jaren gejudood en dit had zeker een leuk stimulerend boek geweest.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-20 10:01

kimmetje26 schreef:
Super leuk idee! En wat leuk dat Wim je heeft geholpen.
Hij lijkt er best op!

Ben zelf jaren scheidsrechter geweest, maar ben 6 jaar geleden gestopt nadat ik een paard heb gekocht. Toen kon en wilde ik het niet meer combineren. 14 jaar heb ik bijna elk weekend wel ergens op de mat gestaan

Wat leuk! Wim vond het geweldig om model te staan en is nu ook trots op het boek. Hij heeft het boek in een unieke verpakking gekregen.

Nickeltje schreef:

Ja misschien wel.... eerst eens kijken hoe dit gaat lopen!

Bedankt voor alle leuke reacties :o
Laatst bijgewerkt door Mondy op 12-07-20 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-20 23:21

RTM schreef:
Superleuk! Hier geven we ook judolessen, wat zijn de kosten van het boek?

Hoi! Dit is het eerste topic dat ik zelf maak. Ik mag blijkbaar niets over prijzen zeggen in een topic. Kijk anders op de site van het boek. Daar kan je ook het boekje inkijken, echt heel leuk om een paar pagina's te zien. Voor meer info www.judoboek.nl of stuur me even een pb.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 06:47

Mooi resultaat.
Je eerste eigen boek.

Hoe mooi is dat, om een idee uit je hoofd na jaren echt in je handen te hebben.

Succes

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:05

Wat super gaaf zeg! Gefeliciteerd!

Wij zijn ook naar judo aan het kijken voor onze 5 jarige met een uitdaging

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:10

Gefeliciteerd! Wat een ontzettend gaaf idee! Wellicht een idee om voor meerdere sporten uit te brengen? In samenwerking met trainers van andere sporten een soort reeks op te zetten?

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 09:48

Marije112 schreef:
Gefeliciteerd! Wat een ontzettend gaaf idee! Wellicht een idee om voor meerdere sporten uit te brengen? In samenwerking met trainers van andere sporten een soort reeks op te zetten?

Wat een leuk idee! We zijn wel aan het nadenken over wat we verder willen en daar hebben we wel wat ideeën over.... Dit zou ook wel erg gaaf zijn! Geen idee hoe ik dat moet gaan aanpakken maar ik ga hier nog eens over denken ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 09:50

Nickeltje schreef:

:D super Zephyr, ziet er zo gaaf uit!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:27

Heel leuk, maar ik zou wel nog eens kritisch naar je website kijken. Alleen op de homepage kom ik al spelfouten tegen. Heb je een redacteur/corrector de teksten in je boek laten nakijken? Als ouder zou ik afhaken als er spelfouten in een boek staan.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 11:50

Tink89 schreef:
Heel leuk, maar ik zou wel nog eens kritisch naar je website kijken. Alleen op de homepage kom ik al spelfouten tegen. Heb je een redacteur/corrector de teksten in je boek laten nakijken? Als ouder zou ik afhaken als er spelfouten in een boek staan.

Het hele boek is op Japanse en Nederlandse taal nagekeken. Dat heb ik bij de site inderdaad nog niet gedaan. Maar ik wilde hem deze week al wel in de lucht hebben... Ga ik nog aan werken ;)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:34

Zephyr schreef:
Tink89 schreef:

Het hele boek is op Japanse en Nederlandse taal nagekeken. Dat heb ik bij de site inderdaad nog niet gedaan. Maar ik wilde hem deze week al wel in de lucht hebben... Ga ik nog aan werken ;)

Helemaal goed! Vind het altijd zo zonde als een goed product minder wordt door taalfouten. Dat is zo jammer dan.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 14:51

Tink89 schreef:

Het hele boek is op Japanse en Nederlandse taal nagekeken. Dat heb ik bij de site inderdaad nog niet gedaan. Maar ik wilde hem deze week al wel in de lucht hebben... Ga ik nog aan werken ;)[/quote]

Helemaal goed! Vind het altijd zo zonde als een goed product minder wordt door taalfouten. Dat is zo jammer dan.[/quote]

Ja dat snap ik helemaal! Ik ken zelf mijn beperkingen, dus ik heb er in alle rust 2 jaar over gedaan om dit te maken en elke keer de juiste mensen om mij heen gezocht. Zo is er een Neerlandicus die het heeft nagekeken. Maar ook een Japanse vrouw die alle Japanse dingen heeft gecontroleerd. Wat leuk is om te weten is dat de stempel die we gebruikt hebben echt in Japan is gemaakt. En de Kanji die erin getekend staat is gemaakt door een trainer uit Portugal. Hij hoorde van het idee en heeft speciaal voor ons een nieuwe ontworpen om dat zijn oude Kanji niet perfect was.
Het boek is door verschillende lezers op verschillende onderdelen gecontroleerd.

Het maken van het boek was voor mij echt een avontuur en een grote leerweg. Zo gaaf! En ook nu kom ik weer in een nieuwe fase en leer ik weer nieuwe dingen. Daarom vond ik het zo leuk om mijn verhaal te delen hier op bokt.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 17:48

Wat superleuk!!
Ik heb vroeger wel veel aan judo gedaan, tot ik de paarden leuker begon te vinden :) wel kijk ik nog erg graag naar Judo op tv omdat ik het nog steeds een hele mooie en leuke sport vind.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 13:11

Van de week heb ik het boek overhandigd aan Mark Huizinga! Hij heeft het voorwoord geschreven. Erg gaaf om te zien dat zo iemand het ook mooi vind. Het boek is en blijft een groot avontuur voor mezelf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:16

Echt super stoer!!!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:16

Wat ontzettend gaaf zeg!!! Écht de kers op de taart!

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:54

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*