Mijn vriend eet bij zo goed als elke maaltijd mayonaise. Op basis van ei, echt nevernooit met citroen. Bij bepaalde dingen eet hij ook curryketchup (nooit tomatenketchup, dat vind hij niet lekker

Ik zal zelden naar de fles mayonaise grijpen. Sowieso nooit bij een standaard aardappel-groenten-vlees-maaltijd, daar eet ik nooit een sausje bij.
Als er worst aan te pas komt, en iets van een puree, maak ik wel gemakkelijk een warme saus; bruine saus of champignons. Als er fishsticks aan te pas komen, wil ik perse tartaar. Bij bloemkool en worst moét bruine én witte saus

Bij de BBQ eet ik burgersaus (heel vergelijkbaar met de saus die ze op een Giant gooien bij Quick!) of mijn zelfgemaakte looksaus. Die looksaus, mmm. Daar hebben we beide echt een zwak voor haha, heel de pot gaat leeg op 1 maaltijd

Bij een slaatje wil ik dressing met bieslook. De andere dressings vind ik niet zo lekker. Bij koude aardappelen horen dan weer mayonaise. Bij een croque monsieur wil ik tomaten- of curryketchup. Bij vleesjes uit de frietpot burgersaus.
Op mijn boterhammen of broodjes neem ik af en toe wel mayonaise, vooral bij kaas of kippenwit. Als er geen groentjes tussen zitten, neem ik bij de kaas ook wel eens tomatenketchup, of mosterd natuurlijk.
Curry! Ook zoiets haha. Ik lust zowel warme als koude curry, maar de kleur van de curry is cruciaal. Warme curry hoort donker te zijn, koude curry moet licht van kleur zijn. Oeh, pindasaus! Altijd lekker bij rijst en kip (en de enige manier om mijn vriend rijst te laten eten - want hij lust geen curry of zoetzure saus

Dit zijn ze wel ongeveer, denk ik, mijn sausjes-gewoontes. Hoe gaat het er op jullie borden aan toe? Zijn er sausjes die je altijd wel lust, of sausjes die je helemaal niet eet? Sausjes die bij een bepaalde maaltijd horen en bij andere dan weer absoluut niet? Bepaalde merken die je perse wel of niet wil?
Ik doe over het algemeen nooit moeilijk over merken - behalve bij curry en mosterd, die moeten echt van Manna zijn haha. En de looksaus uit de winkel vind ik zowat altijd te zoet, dus maak ik deze gewoon zelf