Gezond eten voor luie mensen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Gezond eten voor luie mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 14:41

Nu in coronatijd is het extra duidelijk geworden: ik ben gewoon te lui om dingen klaar te maken. Ik kan het wel, maar grijp aldoor naar het makkelijke. Ik gaf eerst mijn gebrek aan tijd de schuld, maar dat kan nu niet meer, dus moet ik het maar toegeven: ik hou gewoon totaal niet van koken en zelfs YouTube-filmpjes over Justin Bieber die fans verrast hebben voorrang op even een salade in elkaar flansen :')

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben, dus daarom hier een topic (ik kon nog geen ander topic vinden) voor gezond eten voor extreem luie mensen. Note: 'Alleen even snijden, kruiden en opbakken' blijkt voor mij zelfs nog teveel moeite :')

Je kan natuurlijk wel een onderscheid maken in:

meteen pakken
- fruit
- HELP ME HIER!

little effort
- brinta (met sojamelk!)
- vegaburger opbakken (ik ben vega)
- afbakpizza :') maar dit is niet zo gezond
- kikkererwten met baharatkruiden
- boterham of crackers met iets erop

Veel meer moet het niet worden
- couscous met rode biet, avocado en feta
- - pasta pesto met olijven

Deel je luie maar gezonde tips!

Edit: gaat dus vooral om eten overdag, niet zozeer om avondeten :)
Laatst bijgewerkt door Sheran op 07-06-20 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:46

Kipstukjes (voor jou vega), roerbakgroente (zak) en woksaus met rijst.
Laatst bijgewerkt door onpaard op 07-06-20 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:47

Wok! Je kiest een soort vlees(vervanger), gooit het samen met wat groenten in een pan en bakt het op. Je kan er een woksaus overheen gooien of je maakt het zelf van sojasaus met kruiden en specerijen. Staat echt in een handomdraai op tafel en is niet heel ongezond :)

Wat je ook kan proberen is zoete aardappel uit de oven. Of gestoomde groentes.

iirrssjjee

Re: Gezond eten voor luie mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:50

Je kan altijd soep maken! Gooi bouillon in een pan, gooi er groenten in die je wilt. Even koken en dan even pureren met een staafmixer!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:51

Roerbaksensatie van iglo :')

Uitje snijden en bakken, spinazie a la crème erbij, evt iets van vleesvervangers (ik doe altijd kip) en dan met pasta :9

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 14:51

onpaard schreef:

Dit maak ik inderdaad vaak, maar vind ik dus al echt teveel werk om overdag te doen. Als avondeten, ok, maar dan ook meteen voor 4 dagen :') Maar als ik overdag trek heb, dan heb ik hier geen geduld voor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:52

Als je pasta maakt.. doe geen moeite de pasta apart te koken. Gewoon bij de saus inmikken en laten pruttelen. Scheelt een pan en dus gedoe. Gebruik je voorgesneden groenten en een pot saus, is het enkel kwestie van alles in een wok mikken.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:53

Ik ben precies zoals jou haha. Wat ik nu vaak doe is een eenpansgerecht maken. Dus bijvoorbeeld losse rosti, met pangasiusfilet en wokgroenten. Alles in 1 pan en klaar. Scheelt ook weer afwas! :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:54

Sheran schreef:
onpaard schreef:

Dit maak ik inderdaad vaak, maar vind ik dus al echt teveel werk om overdag te doen. Als avondeten, ok, maar dan ook meteen voor 4 dagen :') Maar als ik overdag trek heb, dan heb ik hier geen geduld voor :P

Geen geduld? Het kost minder dan 15 minuten om te maken := Als dat al te veel moeite is, kun je beter kijken naar gezonde afhaal.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:54

Heel herkenbaar dit :Y)
Oosters vind ik niet lekker.
Momenteel hangen wij een beetje vast op AVG waarvan de V vleesvervanger is en de groente uit pot komt :=

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:55

maaltijdsalades. Vallen in de categorie "meteen pakken"

Kimsel94

Ik heb hetzelfde probleem...
Snoepgroente/komkommer/puntpaprika vind ik erg lekker en zijn super makkelijk :)
Verder pak ik ook vaak maiswafels als tussendoortje.

Het wordt wel wat eenzijdig(fruit, groente, maiswafels) maarja daar heb ik ook maar mee leren leven omdat ik dus ook geen zin heb om een hele tijd bezig te zijn om iets te maken..

lor1_1984

Ik heb een vergelijkbaar apparaat als de nicer dicer, ideaal. :D
Stukken groenten erin, deksel erop, ff doordrukken en je hebt perfecte blokjes groenten/fruit.
Het enige wat ik nog zelf moet snijden is zacht spul als feta en ei.
Ik gebruik hem bij zo'n beetje alle groenten en fruit die gesneden moeten worden, enige wat er niet mee kan is schillen.
Deze heb ik:
https://nl.aliexpress.com/item/40009102 ... web201603_
Schoonmaken van dat groene ding met die blokjes erop is soms wel ff k*t maar met een mes en goed warm stromend water erop is het ook zo gebeurd. :)

Verder zou je kunnen kijken naar meal preppen en een slowcooker; eens in de week/maand snij en verpak je alle groenten en evt vlees/vleesvervanger per gerecht, dat vries je in en 's morgens haal je zo'n zak/bak uit de vriezer, doet dit in een slowcooker (of je kookt gewoon 's avonds) en je voegt de saus/water/room/oid toe en evt pasta/rijst/aardappelen. :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 14:55

@destination: Haha ja misschien niet helemaal duidelijk, het ging dus vooral om dingetjes tussendoor. Voor avondeten is het inderdaad prima :). Maar overdag, als je iets wil eten, dan wil ik niet eerst 15 minuten koken, dan wil ik gewoon iets kunnen pakken of heel erg snel klaar zijn :j

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:56

iirrssjjee schreef:
Je kan altijd soep maken! Gooi bouillon in een pan, gooi er groenten in die je wilt. Even koken en dan even pureren met een staafmixer!

Precies dit!
Super easy en je kan ook een grote pan maken dan kun je er meerdere (mid)dagen van eten. Lekker met Spinazie en courgette.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:57

Tosti <3

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:57

Sheran schreef:
@destination: Haha ja misschien niet helemaal duidelijk, het ging dus vooral om dingetjes tussendoor. Voor avondeten is het inderdaad prima :). Maar overdag, als je iets wil eten, dan wil ik niet eerst 15 minuten koken, dan wil ik gewoon iets kunnen pakken of heel erg snel klaar zijn :j

Das voor mij gewoon een snee brood.
Of een avocado,
een plakje ontbijtkoek.

Maar meestal gewoon basic een snee brood, meestal bruin brood met smeerkaas of kaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:00

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:00

Soep, maar meestal heb ik geen zin om s' middags eerst nog groenten te staan schillen en snijden.

Ik probeer altijd wel extra tomaat, komkommer oid in huis te hebben, die ik dan erbij kan eten.
Als we geluk hebben, is er nog voor één van ons twee eten over van de dag ervoor :')

Voor de rest eten we s'middags altijd gewoon brood met kaas (uit de broodrooster of een tosti), heel slecht eigenlijk.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:02

Sheran schreef:

Daarvoor heb ik standaard in huis:
brood
eieren (koken/bakken en op brood met kaas :9)
knackebrod volkoren
brinta
melk
yoghurt (met banaan en kaneel is mijn favoriet momenteel :9)
instantnoodles/pasta
cup a soup
diverse belegjes
wraps (lekker met komkommer, kipfilet/zalm (voor jou vega), rucola en bieslookroomkaas :9 of dubbelgeklapt met kaas ertussen en ff in de oven/koekenpan)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:02

Schemerdier schreef:
Soep, maar meestal heb ik geen zin om s' middags eerst nog groenten te staan schillen en snijden.

Ik probeer altijd wel extra tomaat, komkommer oid in huis te hebben, die ik dan erbij kan eten.
Als we geluk hebben, is er nog voor één van ons twee eten over van de dag ervoor :')

Voor de rest eten we s'middags altijd gewoon brood met kaas (uit de broodrooster of een tosti), heel slecht eigenlijk.

Waarom is dat slecht?

Voor mij is de basis, heel ouderwets, nog altijd twee maal per dag brood en 1 maal per dag avondeten.

plus een keer iets van fruit, koekje, yoghurt tussendoor.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:10

Ik vind het te eenzijdig, en te veel zuivel elke dag.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:10

Dit heb ik dus maar dan met avondeten....

Verschrikkelijk saai om te koken en kook (als ik niet bestel of afbakpizza bak) dus maar idd AVG met groente uit een potje en een vleesvervanger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:11

Overdag pak je toch gewoon een stuk fruit, mueslireep of tussen de middag boterhammen/crackers of desnoods yoghurt met muesli. Dat kost toch amper moeite?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:12

Tosti, cracker met humus, enige moeite is het smeren, eitje in de pan gooien en op een boterham mikken, smoothie met een aantal lepels havermout- dat is erin gooien en mixen maar, Bruine punt met pindakaas en plakjes banaan (staat bij mijn dieet dus geheel ongezond zal het niet zijn), yoghurt met noten, iets van fruit erbij.
Avond ervoor yoghurt mengen met havermout en banaan met een snufje kaneel en dan heb je overnight oats.
Mijn lunch mag niet meer dan 10 min bereidingstijd hebben en bovenstaand vult allemaal meer dan genoeg

Oh ja, en soep maken en invriezen. Heb je zo ontdooid!