Slowcooker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Slowcooker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 22:43

Ben benieuwd of hier mensen zijn met een slowcooker?

Mijn zusje heeft enkel een soupmaker, ik heb geen idee of dat hetzelfde is eigenlijk. Maar ik heb begrepen dat je in een slowcooker ook soep kan maken. En dat is toch wel vrij geslaagd altijd.
Dus ik was al enige tijd over na aan het denken, en kom nu net op Pinterest wat crockpot gerechten tegen. En dat lijkt me echt suuuuperhandig.
Ik kook graag, ik eet graag gezond. Maar ik heb niet enorm veel tijd (druk leven en tijd voor mezelf vind ik belangrijk en vind ik niet in het koken haha).

Het klinkt dus als een ideale uitkomst... Maar ik ken mezelf en zet veel dingen ook vrij eenvoudig weer aan de kant.

Dus ik ben benieuwd of hier meer gebruikers/eigenaren zitten. Welke heb je? En hoevaak gebruik je 'm?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 08:07

Ik heb er een! Gebruik m in sommige periodes vaak, en soms ineens veel minder. Ik zoek vaak recepten op Pinterest, maar ga niks aanbranden of vooraf nog veel werk verrichten. Snijden, in de pot en aanzetten, meer werk wil ik er niet van hebben want ik gebruik het ding juist voor het gemak.

Mijne is een Crockpot voor 2 personen, volgens mij deze: https://www.bol.com/nl/p/crockpot-cr502 ... 038617416/

Qua gezond eten heb ik wel altijd moeite om recepten te vinden met veel groenten, het is toch vooral een vlees/soep ding. Wat ik er vaak in maak is bijvoorbeeld pastasaus (verse pasta hoeft maar 4 minuten te koken dus die doe ik apart en is zo klaar), runderstoof, chicken teriyaki of iets anders met kip. Soep eet ik niet vaak, vind ik makkelijker/sneller in de pan. Is vast lekkerder in de SC wel!

Topic met recepten en ervaringen: [VT] crockpot

Qerty

Re: Slowcooker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 08:14

Ik heb er eentje van de Lidl. Denk dat ik hem sinds oktober heb, maar pas 2x gebruikt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 08:27

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 08:28

Ik heb sinds eind vorig jaar een crockpot van 5,7 liter, heel blij mee :)
Maak er stoofvlees (goulash, konijn in het zuur, wild in een wijnsaus, bedenk het maar zo gek als je wil), soepen, vegetarische curry's ed mee.

Brand niet aan, je zet het in de morgen op, gaat de hele dag iets anders doen, en in de avond is je eten klaar! Waar bijv. een erwtensoep of linzensoep zou aanbranden, daar moet je af en toe toch echt in roeren, hoeft dat met een crockpot niet.
Je gooit alles erin en klaar...

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 09:48

Ik heb er ook een!

Echt zo gemakkelijk :D Ik doe er kippebilletjes in, ribbetjes, stoofvlees, gebraad. Soms ook gewoon worteltjes om wortelpuree te maken. Dan kan ik zodra ik thuis ben al beginnen met de puree te maken aangezien wij van die zakjes oplost puree gebruiken.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 10:32

Ik heb er 1 en gebruik hem minstens 2x per week. Hier zijn de recepten van Ashley Willems zwaar favoriet

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 10:52

Ik heb er ook eentje, een hele simpele gekocht om het uit te proberen. (Russel Hobs geloof ik.)
Vind het zelf wel wat tegenvallen dat er nog best wel wat werk aan zit.
Vlees eerst aanbraden, sommige groenten eerst voorkoken anders worden ze niet gaar, en aardappels worden er zwart in dus die moet ik alsnog apart koken.
Mijn man vindt stoofvlees uit de braadpan lekkerder.
Gevolg; hij staat nu achterin de kast geparkeerd. :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:04

Kanzi schreef:
Ik heb er ook eentje, een hele simpele gekocht om het uit te proberen. (Russel Hobs geloof ik.)
Vind het zelf wel wat tegenvallen dat er nog best wel wat werk aan zit.
Vlees eerst aanbraden, sommige groenten eerst voorkoken anders worden ze niet gaar, en aardappels worden er zwart in dus die moet ik alsnog apart koken.
Mijn man vindt stoofvlees uit de braadpan lekkerder.
Gevolg; hij staat nu achterin de kast geparkeerd. :D

Voorkoken? Ik doe sommige groenten er juist later bij, anders vind ik ze wat zacht. Welke stand gebruik je dan en hoe lang?
Aanbraden doe ik overigens ook niet aan hoor, kan prima zonder.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:12

Omdat er al een dergelijk topic loopt en actief is, hier een slotje

[VT] crockpot