Kant en klare / gemakkelijke ontbijtshakes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kant en klare / gemakkelijke ontbijtshakes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 02:16

Heel lui maar ik zet soms een (dik) rietje in een pak yoghurt :')

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Kant en klare / gemakkelijke ontbijtshakes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 07:54

De shake van Orange fit https://www.orangefit.nl/maaltijdshakes

Ik zou het overigens niet aanraden, het eten van vezels is zo belangrijk. De bananenbroden die ik bak kruimelen zo goed als niet, zijn ietsje plakkerig, kun je makkelijk onderweg eten en bevat gezonde en belangrijke voedingstoffen en vezels

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 08:49

Duhelo schreef:
Corinec: Wat is een breaker?
.

Een zakje met draaidopmet yoghurt en bijvoorbeeld zonnebloempitten.

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:16

Ik maak vaker wel zelf een shake alleen weet ik de verhoudingen niet helemaal, doe ik vaak op gevoel. Wat er wel altijd inzit:
- 1 banaan
- 30 Gr havermout
- vers vruchtensap naar keus. Ik haal ze bij de AH
- melk —> amandel, soja, gewone

In een fles van 500ml, alles bij elkaar, blenden en klaar!

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kant en klare / gemakkelijke ontbijtshakes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:02

Ik dacht dat ze liever niet wilde blenden? Maar een shake wilde? Of heb ik andere terminologie? Als blenden wel kan dan is magere yoghurt met avocado lekker, of net aardbei en munt. Dat kan gewoon in bv een dopper en dat kun je dan opdrinken. Met diepvriesfruit is het extra simpel. Voor de vezels kan er Brinta doorheen.

Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 15:01

haha

Voor de duidelijkheid:
-op dagen dat ik tijd heb is blenden zeker een optie! (blenden de avond ervoor zou nog beter zijn, dan maak ik dat prakje, giet het in een shaker en kan ik 's morgens gewoon uit de koelkast meenemen.)
- de kant en klare drankjes of shakes zijn voor op die dagen dat ik toch niet op tijd uit bed raakte, of als hondlief (zoals vanmorgen) weigert te plassen en ik zo een hoop tijd verlies...

ik hou op zich niet echt rekening met voedingswaarde of vezels. Ik heb om 12.30 gedaan, dus tegen 13.30 eet ik dan gewoon mijn lunch (boterhammen, restje warm eten van dag ervoor, ...).
Tussendoor passeren de nodige koekjes en fruit, en 's avonds eet ik gewoon warm.

Maar,als je het wil delen, wil ik wel graag het receptje van je bananenbrood anne_bento?

Imre

Berichten: 14209
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kant en klare / gemakkelijke ontbijtshakes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:30


idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Kant en klare / gemakkelijke ontbijtshakes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:54

Drinkontbijt bij de AH vandaan. Zit in een fles en is dus makkelijk mee te nemen en op te drinken bij je buro

Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Kant en klare / gemakkelijke ontbijtshakes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 16:10


antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Kant en klare / gemakkelijke ontbijtshakes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 16:13


Marie111
Berichten: 4675
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 16:51

Anoniem schreef:
Marie111 schreef:
Hoe ga je naar je werk?
Ik eet bijvoorbeeld mijn yoghurt met muesli in de auto.

Hoe dan? Daar heb je toch twee handen voor nodig?


Nee hoor. Een hand aan het stuur, bakje op schoot en met de andere hand eten.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Kant en klare / gemakkelijke ontbijtshakes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 16:58

Als je van zoet houdt:

- 2 bevroren bananen
- eetlepel pindakaas
- 200 ml melk naar keuze
- scheutje warm water

Heerlijk en super vullend.

Hoeveel tijd heb je? Je zou de avond vtv chiazaden met melk en vruchten etc. naar keuze kunnen klaarzetten. Dan heb je de volgende ochtend een goed vullende pudding.

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 17:09

Duhelo schreef:
deze: https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... arijn-kiwi?
die zien er goed uit! en zijn supergoedkoop ook! (sommige shakes of kant en klare dingen zijn 2-4 euro voor 1 portie, vind ik wel behoorlijk duur. )


Die bedoelde ik niet, maar kan ook goed. Misschien dat ze er inmiddels anders uitzien, want het is alweer een paar jaar geleden dat ik ze gebruikte

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 23:45

antje_vip schreef:
https://xxlnutrition.com/nl/nld/xxl-nut ... -breakfast

Ik ben zelf niet zo fan van Body&Fit, gezien alle waarschuwingen en boetes zij al hebben gekregen vanwege verkeerde productinformatie :7

'Alle waarschuwingen en boetes'. Ik ben benieuwd waar je die kan vinden. :j
Kan via google welgeteld 2 klachten vinden en die zijn beide oud.
Body en fit heeft overigens ook andere merken dan alleen hun eigen merk.


Die ontbijt drink van de AH is wel lekker, wel een suikerbom. :j

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Kant en klare / gemakkelijke ontbijtshakes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 07:29

Ondanks dat je aangeeft met de lunch wel weer goed te eten en je je ontbijt niet zo belangrijk vindt, zou ik als ik jou was als je toch iets nieuws zoekt, dan meteen ‘zoeken’ naar een gezonde optie in plaats van de bende die ik nu voorbij zie komen. Maar dit is natuurlijk je eigen keus!

Ik gebruik dit recept voor bananenbrood: https://chickslovefood.com/recept/healthy-banana-bread/

Ik gebruik zelf spelt meel (stuk goedkoper en ook lekker), en voeg toe waar ik zin in heb, soms noten en soms niet, vaak een schep cacaopoeder, of fruit.

lizy29

Berichten: 6242
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Kant en klare / gemakkelijke ontbijtshakes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 08:13

Anne bento: ik val even in mbt het bananenbrood. Waar moet ik aan denken qua smaak en consistentie? Gaat het een beetje de kruidcake kant op?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 08:30

Kruidcake zou ik zo niet weten.. maar het is cake achtig, en dan niet zo’n droge cake maar ietsje kleffer (afhankelijk van hoe lang hij de oven in gaat natuurlijk). Gewoon eens proberen!

Smaak hangt ook af van wat je toevoegt. Cacao is overheersend, ik voeg ook veel kaneel en koek kruiden toe, ook erg lekker. Doe je er zacht fruit doorheen en mix je die mee dan een fruit smaak, je kunt er eigenlijk van alles van maken. Gebruik je amandelmeel dan is ie wat zoeter en minder zwaar.

lizy29

Berichten: 6242
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Kant en klare / gemakkelijke ontbijtshakes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 08:38

Dank je. Ik ga binnenkort eens wat proberen. Als de bananensmaak maar niet overheerst.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Kant en klare / gemakkelijke ontbijtshakes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:30

Nee zeker niet, ik hou daar namelijk ook niet van! Dat valt echt heel erg mee. Gooi er lekker kruiden, noten enz doorheen en hij is heerlijk. Wees vooral ook niet te zuinig met bijvoorbeeld kaneel, enorm gezond en lekkere smaak.

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:59

Nikass schreef:
NikkiDeKerf schreef:
Plenny Shake van Jimmy Joy :) Ik vind ze zelf echt heel erg lekker (maak ze wel met 50% water, 50% sojamelk ipv 100% water), zou ze het liefst de hele dag door drinken haha. En het zijn shakes die ook echt maaltijdvervangend bedoeld zijn, precies voor situaties zoals jij die noemt, en niet per se om af te vallen oid. https://jimmyjoy.com/


Lijkt me vooral moeilijk om daar niet van aan te komen? Of je moet verder niks meer eten... En ik vind al die toevoegingen niet prettig. Je kunt het veel gezonder en goedkoper zelf maken.


Totaal niet juist, ze zijn tenslotte bedoeld als maaltijdvervanger en niet om aan te komen- en je hebt zelf in de hand hoeveel je gebruikt (hoeveel schepjes poeder op hoeveel ml water), dus hoeveel kcal (etc) je maaltijd bevat. Je kunt ze dus eventueel wél gebruiken om aan te komen (of af te vallen) maar bij gewoon gebruik hoeft dat niet. Mijn ontbijt met zo'n shake bevat ongeveer 400kcal, wat een prima hoeveelheid voor een ontbijt is, maar je kunt zelf meer/minder gebruiken door meer poeder te gebruiken of meer aan te mengen met melk i.p.v. water. Ik zit er ook prettig vol genoeg van tot de lunch, maar eet tussendoor nog wel een stuk fruit of wat groente.

Het is ook helemaal niet duur toch? Omgerekend €1,04 per maaltijd, dat vind ik in elk geval niet erg duur, zeker als je kijkt wat er in zit. Naar mijn standaard / idee van gezond of ongezond is dit namelijk juist erg uitgebalanceerd qua vezels, mineralen en vitamines. Er zitten juist alle toevoegingen in die je nodig hebt, wat ik van veel zelfgemaakte dingen die ik vaak langs zie komen, toch niet kan zeggen. Maar ik heb dan persoonlijk ook geen afkeer van prefab of toegevoegde vitamines (etc).

Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Kant en klare / gemakkelijke ontbijtshakes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 15:06

Nikki: nee, deze van jouw link vallen goed mee van prijs. ik heb er wel al zien passeren van 2-3 euro voor 200 of 250 ml drankje.

Ik heb nu die van de AH gehaald, het eerste flesje is al op (500 ml). Lekker van smaak, vult ook wel redelijk met die graantjes erin, maar volgens de verpakking zouden het 2.5 porties zijn, de 500 ml is in de voormiddag echter vlotjes opgegaan (ik ben een slokjes / hapjes eter/drinker. ik neem om de zoveel tijd een slokje of een hapje.)
Ik heb ook wat drinkyoghurt enzo mee, dus kan daar wel al iets mee beginnen.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:19

anne_bento schreef:
Ondanks dat je aangeeft met de lunch wel weer goed te eten en je je ontbijt niet zo belangrijk vindt, zou ik als ik jou was als je toch iets nieuws zoekt, dan meteen ‘zoeken’ naar een gezonde optie in plaats van de bende die ik nu voorbij zie komen. Maar dit is natuurlijk je eigen keus!


Ik ontbijt al eeuwen met shakes omdat ik in de ochtend slecht kan eten.
Zelden ziek.
Zou er niet zo zwaar aan tillen.

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Kant en klare / gemakkelijke ontbijtshakes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:21

Jimmy Joy.
Lekker en lekker snel een voedzaam ontbijtje.

Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 15:25

Needje schreef:
anne_bento schreef:
Ondanks dat je aangeeft met de lunch wel weer goed te eten en je je ontbijt niet zo belangrijk vindt, zou ik als ik jou was als je toch iets nieuws zoekt, dan meteen ‘zoeken’ naar een gezonde optie in plaats van de bende die ik nu voorbij zie komen. Maar dit is natuurlijk je eigen keus!


Ik ontbijt al eeuwen met shakes omdat ik in de ochtend slecht kan eten.
Zelden ziek.
Zou er niet zo zwaar aan tillen.

Mijn eetschema is sowieso niet je van het. Ik eet vooral wanneer ik zin heb en waar ik zin in heb, ik snoep eigenlijk iets te veel, maar ik probeer wel veel met verse groenten en dergelijke te koken en eet regelmatig soep en fruit.
Daarnaast beweeg ik voldoende (weliswaar een kantoorjob, maar 3 paarden op doe het zelf stalling en een hond waar ik gemiddeld 3-5 km per dag mee wandel (wekelijks 30-45 km, afhankelijk of we wandeltochten doen of niet. En don't worry, vriend gaat ook nog met hond gaan wandelen, dus die tikt gemakkelijk 50-60 km per week aan :). En ze gaat tussendoor mee naar de paarden.) ).
Vandaar mijn opmerking dat het mij niet zoveel uitmaakt wat er in zit en hoeveel calorieën het bevat.
Natuurlijk is het mooi meegenomen als het én gezond, én lekker (en vullend ) en betaalbaar is. Maar als ik wat diepvriesreceptjes heb zodat ik kan preppen en voordien kan blenden, dan heffen de gezonde en niet zo gezonde dagen elkaar wel op :D

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:41

Ik ben ook geen ochtendmens en elke ochtend een race om alles gedaan te krijgen. Net als jij heb ik pas laat zin in eten. Ik maak mij smooties elke ochtend vers. Even goed doorschudden voordat je ze opdrinkt en ze smaken nog prima. Standaard zit er bij mij in: yoghurt , 1 banaan, sinaasappelsap en honing en dan vul ik dat nog met een andere fruitsoort aan, dat verschilt naar waar ik zin in heb, soms is dat fruit uit de vriezer en soms is dat vers. Alles in de blender mikken en laat die maar het werk doen. Is met 2 minuten klaar.