Zoals de titel aangeeft ben ik opzoek naar goede, fijne en lekkere alternatieven voor zuivelproducten. Aangezien ik een vrij heftige lactose intolerantie heb kan ik (zelfs met pillen) bijna geen zuivel meer hebben. Nu vond ik het vroeger heerlijk om tussendoor yoghurt te eten met vers fruit. Ook tijdens het koken gebruikte ik vaak room, melk en creme fraiche.
Momenteel heb ik enkele producten van verschillende merken geprobeerd, maar helaas zonder succes. De meeste soja producten vind ik een gigantische melige (na)smaak hebben. Alsof ik water met meel heb
Andere producten zoals noten/rijst/kokos ben ik bang dat het te zoet is.Smaken verschillen natuurlijk, maar voordat ik alle producten ga kopen dacht ik 'vraag het Bokt'. Welke producten zijn niet zoet, niet melig en toch echt lactose vrij? Wat is jullie ervaring met de verschillende producten? Welke komen het "dichtste" bij de echte zuivel?
Alvast bedankt

ps. Lactose-vrije producten die wel van echte zuivel gemaakt zijn zoals AH Lactose vrije melk/yoghurt/etc. kan ik ook niet tegen... Blijkbaar zit daar nog te veel lactose in