Aankomen en afvallen tegelijk in 1 huishouden, hoe?!

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95

Spelt

Aankomen en afvallen tegelijk in 1 huishouden, hoe?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-19 00:58

Help :')

Situatie schets: Ik heb mijn hele leven al ondergewicht, niet extreem maar wel genoeg dat ik het zat ben en op een gezonde manier wil proberen er wat kilo's bij te krijgen. Nou ben ik al niet erg goed in het regelmatig eten, maar het lukt me steeds beter heb ik het idee. Mijn partner zou graag wat kilo's kwijt willen en is bezig met Sonja Bakker.

Tot dusverre gaat dit prima overdag of als we aan het werk zijn, maar toen: Hoe moet ik dit doen met avond eten?! Ik zie het niet zitten om 2 aparte maaltijden te gaan maken..

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Misschien dat jullie handige tips voor me hebben?

Heb er aan gedacht om een maaltijd te maken en daarbij voor mezelf nog wat calorieën aan toe te voegen, maar hoe en wat? Ik heb geen flauw idee -O-

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 01:07

Misschien iets van een poeder er aan toevoegen? Volgens mij kan je die bij de drogist halen. Kan je ook prima in je vla doen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 01:17

Oh das mijn huishouden.

Ik kook normaal. En zo gezond mogelijk.

En mijn man eet gewoon minder. En sport meer.

Ik ga niet apart koken.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 13-01-19 01:25, in het totaal 1 keer bewerkt

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 01:21

Als je overdag aan je extra calorieën komt kan je in de avond toch gewoon mee eten ‘met Sonja’ ( :+ )? Kan je je porties niet wat groter maken? Of een zuivel toetje na het eten.

Voor overdag moet er genoeg te bedenken zijn:
Boter op je brood, crackertje extra tijdens de lunch als je het lust, niet te zuinig met beleg, noten eten, melk of andere zuivelproducten drinken, meer fruit want dat stimuleert ook je eetlust.

heb vertrouwen, houd moed

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 01:23

Wellicht een optie om eens voor beiden te berekenen hoeveel calorieën een ieder van jullie nodig heeft om zo te zien hoe ver dit bij elkaar vandaan ligt. Als dit niet te ver is kan je het waarschijnlijk al opvangen door de maaltijden die jullie apart eten en tussendoortjes. Dan kan je de gezamenlijke maaltijd gewoon hetzelfde eten.

daantjuhhh

Re: Aankomen en afvallen tegelijk in 1 huishouden, hoe?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 01:39

Een man heeft meer nodig dan een vrouw.
Als jij nou eens zijn normale dagelijkse inname gaat eten en hij jouw normale dagelijkse inname zou je in theorie aan moeten komen en je man af moeten vallen.

Maar wie weet denk ik te makkelijk ? _O-

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 07:46

Ik ben heel blij dat we niet zelf zijn gaaan modderen maar met behulp van een coach. Ik moest vooral veel vaker en meer eten om af te vallen.. ☺ nu is het gewoon en voelt het ook niet als een dieet, het is gewoon een gewijzigde leefstijl

Cranio sacraal therapeut
Tante rikie : dressur L1 springen 120 +13 cross L +1
Siem : L1+1

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 07:54

Bij ons is het andersom. Mijn vriend moet echt veel eten om wat aan te komen. Hij sport fanatiek. We eten gewoon gezond en ik eet met hem mee. Alleen hij eet grotere porties en pakt s avonds of na het sporten het avondeten wat over was. Hij eet overdag ook op momenten dat hij eigenlijk niet perse honger heeft.

Hij drinkt ook sportshakes om aan te komen. Want als hij alles uit voeding moet halen wordt het een duur grapje als je 4000 calorieën op een dag moet halen en het niet in vette hap wil gaan zoeken. Hij drinkt bijvoorbeeld een weightgainer. Hij heeft ook een voedingsschema gekregen bij de sportschool. Ik kan straks wel kijken wat erop staat. Zijn net wat dingen die je kan toevoegen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 07:58

Jij schept 2 x op en je man schept een halve portie op. :Y)

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 08:46

Wie zegt dat TS een man heeft? :D

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 09:05

Goed punt. :D

Antwoord blijft echter hetzelfde. TS schept 2 x op vriendin 1 x.

Alleen weet ik uit ervaring dat dat niet helemaal werk. Op een goed moment zit je vol en heb je nog niet genoeg callorieen binnen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 09:23

NatasjavE schreef:
Oh das mijn huishouden.

Ik ga niet apart koken.

Hier ga ik in mee.
Normaal koken en normaal eten.
Partner zal als die te veel eet meer moeten verbranden dmv sporten. Een wandeling voor of na het eten is al mogelijk.

Jij kan er ook voor kiezen een toetje te nemen en je partner niet (of partner een appel/mandarijn).

Iemand zei iets over sportshakes (ik ga er vanuit dat dat proteïnen zijn), die moet je niet nemen om aan te komen. Zijn eiwitten, zorgt voor spierherstel en dat je lichaam na het sporten niet je spierweefsel gaat verbranden.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 09:32

Lizz schreef:
NatasjavE schreef:
Oh das mijn huishouden.

Ik ga niet apart koken.

Hier ga ik in mee.
Partner zal als die te veel eet meer moeten verbranden dmv sporten. Een wandeling voor of na het eten is al mogelijk.

Jij kan er ook voor kiezen een toetje te nemen en je partner niet (of partner een appel/mandarijn).

Iemand zei iets over sportshakes (ik ga er vanuit dat dat proteïnen zijn), die moet je niet nemen om aan te komen. Zijn eiwitten, zorgt voor spierherstel en dat je lichaam na het sporten niet je spierweefsel gaat verbranden.

Je hebt verschillende soorten shakes. Eiwitshakes voor spieropbouw, maar ook weightgainers om aan te komen.

https://www.bodyenfitshop.nl/pvl-nutrie ... 9&236=2545

Deze heeft mn vriend. 1060 calorieën per dag

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 09:35

En die shakes vind ik echt TE smerig. Niet te hachelen. :n

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-19 09:35

Jeetje wat een hoop reacties al! Shakes en poeders ben ik indd niet zo van, heb dat een tijdje gedaan maar kreeg niet het idee dat het wat hielp. Ben wel begonnen met het maken van smoothies zodat ik iig wel zuivel naar binnen krijg (nam ik normaal nooit)

MyChoice schreef:
Wie zegt dat TS een man heeft? :D
Vergeten te melden, ik heb een vriendin. Maakt het qua eten maken misschien iets makkelijker wat betreft calorieën :D

Ik schep meestal al een of twee eetlepels avond eten meer op dan mijn vriendin, maar het aankomen schiet evengoed niet op lijkt het wel. Moet ook erg snel eten aangezien ik snel het gevoel heb al vol te zitten, en omdat ik dan toch mijn bord leeg wil eten zet ik er wel vaart achter.

Zat eraan te denken als we bijvoorbeeld salade eten, daar nog wat extra dressing en walnoten voor mezelf aan toe te voegen voor wat extra calorieën.

lizy29 schreef:
Wellicht een optie om eens voor beiden te berekenen hoeveel calorieën een ieder van jullie nodig heeft om zo te zien hoe ver dit bij elkaar vandaan ligt. Als dit niet te ver is kan je het waarschijnlijk al opvangen door de maaltijden die jullie apart eten en tussendoortjes. Dan kan je de gezamenlijke maaltijd gewoon hetzelfde eten.

Klinkt misschien heel stom, maar hoe kan ik het beste calorieën tellen? Bestaat er een soort overzicht hoeveel calorieën er in bepaald eten zit? Heb nog nooit mijn calorie inname bijgehouden, dus ben daar nogal een leek in :o

Bedankt voor de vele reacties al!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 09:38

Je hebt apps als my fitnesspall. Je kunt streepjescodes scannen om producten toe te voegen.

Overigens weet ik niet wat een weightgainer doet als je niet sport. Daar zou ik eerst advies voor inwinnen mocht het je wat lijken. Maar je hebt ook andere drankjes om aan te komen bij de apotheek. Dan kun je daar wellicht ook advies over inwinnen. Sowieso is een gesprek met een voedingsdeskunde wel leerzaam.

In shakes zit veel verschil. Sommige krijg ik echt niet weg. Maar nu hebben we wel een paar lekkere die ik gebruik tijdens het sporten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 09:46

capopjekop schreef:
In shakes zit veel verschil. Sommige krijg ik echt niet weg. Maar nu hebben we wel een paar lekkere die ik gebruik tijdens het sporten.

Het zijn vrijwel allemaal van die zoete smaakjes.

Banaan, aarbei, cocos, chocolade. brrrrr....

Heb er ook heel veel geprobeert. :j

Tegenwoordig ben ik blij als ik exact in het gezonde BMI gebied zit.(altijd onderkant) *\o/*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:06

Voor het tellen van calorieën kun je een app gebruiken. Ik heb zelf de Food app. Daar kun je producten invoeren of de streepjescode scannen. En hij rekent uit voor je hoeveel kcal je moet eten om.af te vallen of aan te komen. Ik zou gewoon met Sonja mee eten (grotere portie) en dan om de avondmaaltijd heen zorgen dat je extra inneemt. Tussendoor blokjes kaas, slagroomvla toe, roomboter in plaats van halvarine, noten etc.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:12

capopjekop schreef:
Lizz schreef:
Hier ga ik in mee.

Je hebt verschillende soorten shakes. Eiwitshakes voor spieropbouw, maar ook weightgainers om aan te komen.

https://www.bodyenfitshop.nl/pvl-nutrie ... 9&236=2545

Deze heeft mn vriend. 1060 calorieën per dag

Ah die ken ik ook, maar meestal bedoelt men met sportshakes de whey shakes. Daarom zette ik het er achter :)

Ik zelf was ook nooit van de shakes, vind ze ook vies := maar ik gooi mijn whey door de kwark en dat vind ik lekker :)

Ts sport je veel? Want dit kan ook het aankomen bevorderen, mits op een goede manier natuurlijk.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-19 22:32

NatasjavE schreef:
Het zijn vrijwel allemaal van die zoete smaakjes.

Banaan, aarbei, cocos, chocolade. brrrrr....

Heb er ook heel veel geprobeert. :j

Tegenwoordig ben ik blij als ik exact in het gezonde BMI gebied zit.(altijd onderkant) *\o/*

Ja vind het altijd ee beetje chemisch smaken, chocolade ging nog maar aardbei kreeg ik echt niet weg. Ik zit nogsteeds net onder mijn minimale bmi en dat vind ik echt enorm frustrerend :(

Ik zal eens kijken naar de apps die jullie genoemd hebben, is wel fijn om een beetje inzicht te krijgen in het aantal calorieën wat ik binnen krijg op een dag :o Heb er nu echt totaal geen weet van..

@Lizz, ik loop ongveer 3 keer in de week een half uur hard samen met mijn vriendin. Verder loop ik op het werk ook heel veel, tussen de 8 en 10 km ongeveer.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:45

Het klinkt misschien stom, maar misschien dat een topping over je eten al werkt?
Bij rijst bijvoorbeeld een eitje bakken om er door heen te doen, bij aardappelen wat extra jus, bij de salade wat extra noten en dressing, bij de pasta extra veel kaas erover gooien.
Dan kan je vriendin het gewoon eten zoals zij het wilt eten en kun je apart bij jou bord iets erover heen doen.

Weet niet of je dat allemaal lust :P Maar dingen zoals noten, kaas en ei zijn in ieder geval calorie rijk :)

JM :#

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-19 23:39

Shaggy09 schreef:
Het klinkt misschien stom, maar misschien dat een topping over je eten al werkt?
Bij rijst bijvoorbeeld een eitje bakken om er door heen te doen, bij aardappelen wat extra jus, bij de salade wat extra noten en dressing, bij de pasta extra veel kaas erover gooien.
Dan kan je vriendin het gewoon eten zoals zij het wilt eten en kun je apart bij jou bord iets erover heen doen.

Weet niet of je dat allemaal lust :P Maar dingen zoals noten, kaas en ei zijn in ieder geval calorie rijk :)

Ooh dat is echt een goeie! Thanks!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:44

Er zijn ook speciale caloriekoekjes bij de Jumbo, weet zo de naam niet. En eventueel tijdelijk drankjes bij de apotheek halen. Zitten in 200 ml pakjes en leveren 2000 calorieën , neem ik ook zodra mijn gewicht te laag word. Verder wel gezond en dan denk ik aan de schildklier .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:58

Op insta is een pagina 'How to count calories' waar ze met dezelfde ingrediënten een afval/aankom maaltijd maken. Supertof!

quera. Voor altijd en langer

Me. An empath.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:00

Ik volg even mee.
Door ziekte (luchtweginfectie + verkoudheid erna en 3 weken blijven hoesten) 5kg afgevallen waardoor ik nu op mijn minimale gewicht zit en dat merk ik ook aan minder energie hebben dan ervoor. Ideale gewicht is 5kg erbij zei de Ha. Dus wil ik wel graag 4-5kg terug bijkomen. Helaas makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik eet al serieus meer dan een doorsnee vrouw, snoep geregeld, maar beweeg ook veel op het werk en op manege. Thuis zit ik wel meer stil en snoep tegelijk. Maar bijkomen zit er niet in.