Jouw favoriete restaurant?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:06

watchthesky schreef:
Die Pieterman ben ik pas geweest, waardeloos!
Ik kan ook een “onbeperkt” menu voor een “scherpe prijs” reserveren als ik mensen iedere keer bijna een uur laat wachten tussen twee microscopisch kleine gangen -O-
Ze gingen al dicht en toen had ik nog honger. Voor mij nooit meer! Dan is het Zusje een stuk beter.


Pieterman vond ik indd ook niet spetterend, dan liever restaurant de koekfabriek in zaandam, zelfde concept maar eten komt sneller achter elkaar

Ooit bij restaurant Mario in neck gegeten, was ook erg lekker

Merell123

Berichten: 1026
Geregistreerd: 03-02-07
Woonplaats: De Rijp

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:18

Restaurant Sinne in Amsterdam, hebben een michelinster maar ik vind het nog erg goed betaalbaar! Heerlijk eten, super fijne medewerkers, veel kennis.

Pesca, visrestaurant in Amsterdam met súper leuk concept, echt een aanrader!

En dan nog LemonLeaf in Purmerend echt een geweldige Thai!

Mettee

Berichten: 3094
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:53

‘T Zusje! Ondanks dat ik er werk ga ik er graag heen. Het is niet pers het beste qua eten maar gewoon prima en een gezellige sfeer! :)

s1993

Berichten: 2124
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 08:35

Ik begrijp niet dat mensen hier la cubanita noemen.... Dat is voor mij 'goedkoop veel eten' maar echt lekker kan ik t niet noemen. Als ik tapas wil liever ergens anders (ramblas of zusje)

Ik vind zelf La Niche en De Heerlijckheyt Het Loo (beide in Apeldoorn) erg lekker.

En de Leest in Vaassen maar die valt niet binnen budget

Mijn favoriet was de vier seizoenen in twello maar die is afgebrand en weet niet of/wanneer die weer opent

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:14

ChantalSmook schreef:
Shenavallie schreef:
Weet niet of het al genoemd is, TS, maar ik vind La Cubanita erg fijn. Voor ieder wat wils en je kunt zoveel proberen als je wilt. Gezellige, ongedwongen sfeer. :j


Welke vestiging ben jij fan van? Ik vond eindhoven tegen vallen en tiel was ook erg teleurstellend. Mijn vriend was altijd positief over den Bosch dus bij voordeel van twijfel naar tiel gegaan maar die vond ik nog slechter dan eindhoven. en ook mijn vriend was teleurgesteld

Ik vond Purmerend en Zaandam indertijd erg prettig. Ben nog niet bij andere geweest. Zou wel een keer naar die in Zwolle willen.

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:16

s1993 schreef:
Ik begrijp niet dat mensen hier la cubanita noemen.... Dat is voor mij 'goedkoop veel eten' maar echt lekker kan ik t niet noemen. Als ik tapas wil liever ergens anders (ramblas of zusje)

Ik vind zelf La Niche en De Heerlijckheyt Het Loo (beide in Apeldoorn) erg lekker.

En de Leest in Vaassen maar die valt niet binnen budget

Mijn favoriet was de vier seizoenen in twello maar die is afgebrand en weet niet of/wanneer die weer opent

De vraag is toch ook 'Jouw favoriete restaurant' en niet 'Welk restaurant vind je niks'? ;)

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:22

Wie heeft tip omgeving Kaatsheuvel? Daar ga ik met mijn vriend volgende week vrijdag heen en daar in de buurt slapen we dan ook een nachtje dus we zoeken nog een plekje voor een diner!

(niet te duur en beetje "normaal".. We zijn geen viseters en geen rare speciale dingen :+ )

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:25

Absoluut JOELIA* in Rotterdam
Of Pure C* in Cadzand.

Heb ook bij resto's met meer sterren gegeten (twee of drie) maar haalt het niet bij deze twee. Echt aanraders!

Moon in de Adam-tower (Amsterdam) vond ik ook erg leuk. En Andaz Amsterdam natuurlijk, maar daar voor de cocktails!

Verder ga ik liever uit eten in Belgie (Truffe Noir, Belgaqueen, Villa in the Sky).

Anoniem

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:49

Voor Italiaans in Rotterdam trouwens, Napoli :9

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:52

Als je goede tapas wil, is ‘t Zusje die 10€ extra die je betaald echt waard tegenover La Cubanita. Je krijgt goed kwaliteitsvol eten en het is echt lekker. En bij Cubanita krijg je alles niet tegelijk op tafel.

Zusje is echt mijn favo restaurant en avondvullend programma!

Anoniem

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:53

Cubanita heeft ook heel veel prefab. De gefrituurde mosselen die zijn bijv gewoon de kant en klaartjes van de makro. Niet vers zoals je ze bijvoorbeeld bij een Olivo wel krijgt. Zelfde geldt voor meer.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:13

astridastrid schreef:
Verder ga ik liever uit eten in Belgie (Truffe Noir, Belgaqueen, Villa in the Sky).


Belgaqueen is ermee gestopt denk ik. Was erg klassiek en duur vond ikzelf.

Foaly

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:19

Iemand nog tips voor Den Haag? :D

yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:19

Foaly schreef:
Iemand nog tips voor Den Haag? :D


Wox! Fusion, heel lekker.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:20

DanielleB schreef:
Wie heeft tip omgeving Kaatsheuvel? Daar ga ik met mijn vriend volgende week vrijdag heen en daar in de buurt slapen we dan ook een nachtje dus we zoeken nog een plekje voor een diner!

(niet te duur en beetje "normaal".. We zijn geen viseters en geen rare speciale dingen :+ )

Heel normaal en vreselijk voordelig want alle hoofdgerechten 12,95: 't Trefpunt in 's-Gravenmoer (wel reserveren zit in het weekend vaak vol, vraag dan een tafel in het cafédeel)
Als je van Aziatisch all you can eat buffet houdt: Amber in Waspik, in het weekend rond de 30 euro p.p. incl. drankjes. Natuurlijk zijn er veel meer in de buurt maar dit is de enige waar ik geen buikpijn aan overhoud ;).
De Roestelberg in Kaatsheuvel heeft ook erg lekker en 'normaal' eten.
Top grieks restaurant is Mykonos in Kaatsheuvel.
Als je het iets specialer wilt: De Proeverij in Sprang-Capelle.
Verder zitten er in Kaatsheuvel heel erg veel restaurants die we al geprobeerd hebben maar hard voorbij lopen voortaan ;).

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:37

poes schreef:
astridastrid schreef:
Verder ga ik liever uit eten in Belgie (Truffe Noir, Belgaqueen, Villa in the Sky).


Belgaqueen is ermee gestopt denk ik. Was erg klassiek en duur vond ikzelf.

In Brussel zit hij nog! Fantastisch! Eronder een super luxe bar ook. Inderdaad wel duur enzo, maar je krijgt wel een hele belevenis.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:42

A die in Gent vond ik geen aanrader dus die is precies wel anders dan!

maaikemuis
Berichten: 5290
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:55

eva1969 schreef:
DanielleB schreef:
Wie heeft tip omgeving Kaatsheuvel? Daar ga ik met mijn vriend volgende week vrijdag heen en daar in de buurt slapen we dan ook een nachtje dus we zoeken nog een plekje voor een diner!

(niet te duur en beetje "normaal".. We zijn geen viseters en geen rare speciale dingen :+ )

Heel normaal en vreselijk voordelig want alle hoofdgerechten 12,95: 't Trefpunt in 's-Gravenmoer (wel reserveren zit in het weekend vaak vol, vraag dan een tafel in het cafédeel)
Als je van Aziatisch all you can eat buffet houdt: Amber in Waspik, in het weekend rond de 30 euro p.p. incl. drankjes. Natuurlijk zijn er veel meer in de buurt maar dit is de enige waar ik geen buikpijn aan overhoud ;).
De Roestelberg in Kaatsheuvel heeft ook erg lekker en 'normaal' eten.
Top grieks restaurant is Mykonos in Kaatsheuvel.
Als je het iets specialer wilt: De Proeverij in Sprang-Capelle.
Verder zitten er in Kaatsheuvel heel erg veel restaurants die we al geprobeerd hebben maar hard voorbij lopen voortaan ;).


Merlin in Oosterhout. Een soort voortzetting van de Efteling. Het eten is er goed, maar voor mij als noorderling is het vooral een attractie. Wel reserveren, want hij zit altijd vol.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:20

Waarom zo lelijk doen over mensen die een andere smaak hebben of gewoon wel ergens een goede ervaring hadden?

Ik kan enorm genieten van sjiek en duur (ster) uit eten gaan (al laat mijn portemonnee dat tegenwoordig niet meer toe, dus vandaar het middensegment dat Umami voor mij is als we een feestje hebben) maar dat neemt niet weg dat soms na een drukke dag ik het ook wel lekker vindt om even naar de KFC te gaan om daar simpel gefrituurde kip met patat en een halve maiskolf te eten. Dat is alleen niet echt uit eten gaan te noemen. :Y)
Bij uit eten gaan wil ik verzorgd worden en het gevoel hebben een beetje in de watten gelegd te worden en dat gevoel is ook heel afhankelijk van de bediening, daarbij gewoon lekker kunnen eten en niet stijl achterover hoeven slaan van de kosten vind ik ook belangrijk. En dat is nou weer zo persoonlijk allemaal... Eigenlijk best lastig dus om een ander te adviseren.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:31

Klopt. Ik hou van luxe met alles erop en eraan en ga niet graag naar brasserie of middenklasse restaurants. Ik noem ketens ook nooit restaurants en ik zie het ook helemaal niet als uit eten gaan. Maar dat is idd gewoon echt persoonlijk.

Wel vind ik het jammer dat er aan duurder uit eten vaak zo’n vooroordelen hangen die helemaal niet kloppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:33

poes schreef:
Klopt. Ik hou van luxe met alles erop en eraan en ga niet graag naar brasserie of middenklasse restaurants. Ik noem ketens ook nooit restaurants en ik zie het ook helemaal niet als uit eten gaan. Maar dat is idd gewoon echt persoonlijk.

Wel vind ik het jammer dat er aan duurder uit eten vaak zo’n vooroordelen hangen die helemaal niet kloppen.

Precies. Ik spaar liever en ga dan eens in de zo veel tijd naar een luxe restaurant, dan dat ik elke maand in een brasserie oid zit. Dat is gewoon persoonlijke voorkeur.

Het vervelendste vooroordeel vind ik dat je niet vol kan zitten van een menu met kleinere gerechten. Bij een goed restaurant loop je echt wel prima vol naar buiten. Voor mij ideaal zelfs want ik heb nogal de neiging om te overeten bij bijvoorbeeld brasserieën (voorgerecht en vaak hebben ze hele grote hoofdgerechten met veel bijgerechten) en dat vind ik juist weer niet prettig.

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:36

Mochten mensen nog eens op zoek willen naar een luxer en duurder restaurant op een mooie locatie, dan raad ik "Kaatje bij de Sluis" aan in Blokzijl.
Als je iets goedkopers wilt, is "het Prins Mauritshuis" ook in Blokzijl ook een aanrader! Daar kijk je uit over de haven van het stadje.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:07

Wie heeft tip omgeving Kaatsheuvel?

Merlin in Oosterhout. Een soort voortzetting van de Efteling. Het eten is er goed, maar voor mij als noorderling is het vooral een attractie. Wel reserveren, want hij zit altijd vol.


Merlijn:-)

Of D’n Bal in Oosterhout: http://www.denbal.nl

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:25

Zinnia (sushi) in Utrecht
Samesame (Thai) in Breukelen
Leaf vegetarian in Rotterdam

:9

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:46

Foaly schreef:
Iemand nog tips voor Den Haag? :D


Pastanini op de Frederik Hendriklaan! Leuke, smakelijke Italiaan. :j