Itialiaanse tiramisu

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Itialiaanse tiramisu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 14:01

Ik wil graag tiramisu maken, maar de recepten verschillen overal een beetje. De ene is met slagroom, zonder eiwit. De ander is juist weer zonder slagroom en met eiwit.
Nu wil ik dus échte tiramisu maken zoals je die eet in een echt italiaans restaurant.
Zijn hier mensen die hun (italiaanse) recept willen delen?
Ik ben je heel dankbaar :D

Century

Berichten: 5970
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Itialiaanse tiramisu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:02

Volgens mij hoort er geen slagroom in tiramisu en hoort het met eiwit gemaakt te worden. Maar aan een echt Italiaans recept kan ik je helaas niet helpen. Succes :)

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:06

Een echt recept heb ik niet, maar ik maakte dit altijd met mascarpone, koekjes in rum gedrenkt en cacaopoeder.
Niks geen slagroom of eiwit. :+

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:21

In echte tiramisu komt geen slagroom voor.

Dit is een recept wat erg dicht in de buurt komt van het traditionele recept en erg lekker is.
https://www.smulweb.nl/recepten/1064124/Tiramisu
Het traditionele heb ik ergens in een verhuisdoos liggen maar deze doet er zeker niet voor onder en word door de hele familie gewaardeerd.

Heb hem ook wel eens gemaakt met slagroom ipv rauw ei ivm zwangerschap maar het haalt er niet bij. Mist de luchtigheid van het geheel.

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:32

Ik maak altijd de tiramisu van rudolph :D die valt heel goed in de smaak, gebruik dan als drank disaronno en ipv de kleine hoeveelheid in t recept ongeveer 1 3e drank en 2 3e espresso koffie _O-

Staat in t recept minimaal 3 uur opstijven maar maak m t liefst dag of 2 of zelfs 3 van tevoren, wordt ie alleen maar lekkerder van *D

https://www.24kitchen.nl/recepten/tiram ... gredienten

De link :D
Zie nu dat ik zelf ook 4 eieren en 500 gram mascarpone pak vanwege de hoeveelheid mascarpone in zo'n pakje zeg maar, maar gebruik wel maar 150 gram suiker 8)7 en door de ovenschaal die ik gebruik gebruik ik ongeveer anderhalf pak van de goedkoopste lange vingers
Laatst bijgewerkt door Maddy_Paola op 29-12-18 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:33

Bij de AH in de koeling vind je gepasteuriseerd eiwit in een flesje, voor als je voor veilig wilt gaan.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 17:08

lizy29 schreef:
In echte tiramisu komt geen slagroom voor.

Dit is een recept wat erg dicht in de buurt komt van het traditionele recept en erg lekker is.
https://www.smulweb.nl/recepten/1064124/Tiramisu
Het traditionele heb ik ergens in een verhuisdoos liggen maar deze doet er zeker niet voor onder en word door de hele familie gewaardeerd.

Heb hem ook wel eens gemaakt met slagroom ipv rauw ei ivm zwangerschap maar het haalt er niet bij. Mist de luchtigheid van het geheel.


Ik heb dit recept gevolgd en nu hopen dat hij nét zo lekker is als bij de Italiaan :)
Anders ligt het aan mij denk ik :=

Bedankt voor alle antwoorden :D

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:21

Smakelijk ! :9
Nu wil ik ook graag tiramisu :Y)