Bokt's keukenprinsessen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:42

NatasjavE schreef:
Wat een geniaal mens :') :')


Spicy spicy *\o/*


En kaas kan je nooit genoeg in een gerecht doen naar mijn idee _/-\o_

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:43

Ik kom me ook melden! Ik vind het heel leuk om te koken. Niet altijd even luxe want ja student :'). Verder ben ik m'n eetpatroon een beetje aan het veranderen dus maak ik vooral gezonde recepten.

lor1_1984

Berichten: 12054
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:47

Bloodymary schreef:
Ik zou het wel prettig vinden als dit topic over keukenprinsessen of - prinsen gaat en over lekker eten, dat dan niet steeds het woord "gezond" tevoorschijn komt. Daar zijn al genoeg andere topics over. Gewoon heerlijk culinair eten.
Met veel kaas.

Ben ik het wel mee eens ja.
Gezondere gerechten zijn wat mij betreft ook welkom maar niet zoals in de meeste topics dat de nadruk nogal op gezond ligt en minder gezonde gerechten of met pakjes/zakjes/blikjes of bijv room en kaas etc gelijk worden afgeserveerd als niet gezond (genoeg).

Ik ben overigens een wat makkelijkere koker, ik kook met pakjes en zakjes omdat ik dat makkelijker vind dan alle kruiden zelf mengen/boemboe's maken etcetc.

Overigens heb ik een heerlijke pasta ontdekt, idee komt een beetje weg van de Alfredo maar is het geloof ik niet.

Pasta naar keuze
pakje slagroom (ongeklopt)
kuipje boursin (mag ook van ander merk, ik pak de goedkoopste)
spekreepjes
kaas, geraspt
sperziebonen
broccoli
champignons
ui
kruiden (peper, zout, Italiaanse, paprikapoeder, chilipoeder)

bak de spekjes, gooi er een gesnipperd uitje doorheen en de champignons in kwarten.
Wanneer de ui glazig is en de champignons wat zachter is doe je de slagroom en de boursin erop, even roeren.
Dan doe je en halve zak sperziebonen en een halve broccoli in roosjes erdoor, kruid het naar smaak en doe de kaas erdoor, evt hou je een deel vd kaas voor bij het serveren apart.
De saus laten inkoken tot hij dik is, de broccoli en boontjes zijn dan ook minimaal beetgaar.
In de tussentijd kook je de pasta volgens de verpakking, naar keuze doe je die apart op de borden of je schept het door je saus heen.
Ik haal hier 3 royale porties uit. :)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:49

Mjam dat klinkt heeerlijk, danku heb gelijk honger nu :P

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:51

Absoluut eens met het kaas verhaal

Kaas erover er door en onder. Kaas door een gerecht maar ook als nagerecht.
En dan graag:

blauwe kaas
oude kaas
jonge kaas
stink kaas
een loopkaasje
geraspte kaas
kaas van een buffel
schaap
of geit

Kaas!!! :~ :~ :~

ook met het gezond verhaal eens. Lekker en gezond hoeft elkaar niet te bijten

Maar ik heb echt niet altijd zin om daar op te letten.

Soms moet het alleen maar lekker zijn.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 28-06-18 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:51

xxwienekexx schreef:
NatasjavE schreef:
Wat een geniaal mens :') :')


Spicy spicy *\o/*


En kaas kan je nooit genoeg in een gerecht doen naar mijn idee _/-\o_


Maangchi is zo leuk :)) oh al je het niet te heet wil dan zou ik minder peperflakes gebruiken :P of minder pasta. En ik voeg altijd nog augurkjes toe. Ik geloof dat het zaterdag maar weer op het menu komt :Y)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:53

NatasjavE schreef:
Absoluut eens met het kaas verhaal

Kaas erover er door en onder. Kaas door een gerecht maar ook als nagerecht.
En dan graag:

blauwe kaas
oude kaas
jonge kaas
stink kaas
een loopkaasje
geraspte kaas
kaas van een buffel
schaap
of geit

Kaas!!! :~ :~ :~


Oh mozzarella, hele stukken tegelijk a.u.b. ook zonder iets erbij prima te eten :Y)


Jans schreef:
Maangchi is zo leuk :)) oh al je het niet te heet wil dan zou ik minder peperflakes gebruiken :P of minder pasta. En ik voeg altijd nog augurkjes toe. Ik geloof dat het zaterdag maar weer op het menu komt :Y)


T ziet er onwijs enthousiast uit en daardoor ook zin om t te maken :P Vriendlief vind een korreltje peper al teveel maar ik ben wel iemand die het liefst zo pittig mogelijk heeft. Wellicht om te maken als ik even alleen thuis ben _/-\o_

lor1_1984

Berichten: 12054
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:54

Als we overal kaas in gaan gooien ben ik zeker van de partij. *\o/*

Voor mij zijn kaas en vierseizoenenpeper vaak onmisbaar, snufje grofgemalen zeezout ook. :9

Anoniem

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:55

Ik heb denk ik 50 tot 60 verschillende kruiden in huis altijd, als het er niet meer zijn en alles wordt gebruikt :D

lor1_1984

Berichten: 12054
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:56

Zo ver ga ik niet, ik kom niet verder dan een stuk of 20 verschillende potjes kruiden en mixen maar ik gebruik zo'n beetje alles wel.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:58

Jans schreef:
Ik heb denk ik 50 tot 60 verschillende kruiden in huis altijd, als het er niet meer zijn en alles wordt gebruikt :D


Ohhh das wel veel.

Nooit geteld maar 50 haal ik niet.

Maar meer dan 20 zeker wel.

Anoniem

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:58

Ik heb alleen al vijf soorten kerrie en meer dan 6 soorten paprikapoeder :P

lor1_1984

Berichten: 12054
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:00

Ik vind het al heel wat dat ik 3 soorten zout en 3 soorten peper heb. _O-

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:01

Leuk topic, hier meld zich een keukenprinses in wording O:) gelukkig ook samenwonend met een keukenprins, wel zijn we allebei goed in andere types gerechten klaar maken dus dat vult elkaar lekker aan.
Hebben niet elke dag de tijd of financiële middelen om super uitgebreid, vers en culinair te koken maar we doen ons best.

Zelf maak ik graag pastagerechten, mijn bolognese variatie doet het hier erg goed. Zet 'm heel vaak voor als we gasten hebben en iedereen is er gek op. Wortelen (400g), bleekselderij (1 hele), 2 flinke uien, een grote bak champignons, halve kilo rundergehakt. Saus zelf maken van tomaten (1+kg) en een blikje tomatenpuree. Op smaak brengen met een aantal flinke tenen knoflook (meestal 5/6 hier), verse basilicum (25 g), verse rozemarijn (20 g), laurier en oregano. Peper en zout naar smaak. Eerst de groenten eventjes in de pan, dan de saus en kruiden erbij en dan het liefst een uur of 3 lekker laten pruttelen en af en toe doorroeren. Vrij simpel maar zooooo lekker <3 Wil nu nog ook een keer helemaal zelf de spaghetti maken want die koop ik nog altijd braaf uit een pakje, in de vakantie maar eens voor gaan zitten.

Ander makkelijk maar geliefd recept: lente ui (paar bossen), snijbonen (halve kg), halve kilo goede kwaliteit rundvlees in reepjes. Dat even in de wokpan tot het gaar is en dan een stuk of 5/6 tenen knoflook, 2 flinke eetlepels bruine suiker, en oestersaus + sojasaus (en natuurlijk peper/zout) naar smaak (en hier is dat een flinke hoeveelheid :') ) toevoegen. Eiernoedels bij koken, geheel mengen en serveren. In 15 minuten klaar maar ook weer heel makkelijk en lekker.

En dan voor wie wil door de pasta ook altijd strooikaas. Want kaas <3 Knoflook als smaakmaker is hier ook echt favoriet. Zo'n beetje alles waar dat in kan gaat het er ook in en niet te zuinig :))

Momenteel ben ik op zoek naar een interessant taartrecept. Ben bijna jarig en wil lekker zelf gaan bakken. Een goeie Red Velvet vind ik heeeeel lekker maar die maak ik al regelmatig en nu wil ik eens iets nieuws neerzetten. Valt nog niet mee om iets echt leuks te verzinnen :=

"Gezond" doen we hier eigenlijk alleen maar door gewoon minder in hoeveelheid te eten of desnoods een beetje minder vette saus of pasta/aardappels/etc op te scheppen. Ga niet helemaal op vetten en suikers en weet ik het wat meer zitten letten, houden veel te veel van lekker eten hier :+

Oh en hier ook 4 seizoenen peper altijd ipv gewone zwarte, echt veel smaakvoller, en idd alleen maar zeezout :j Ik denk dat wij tot de 20 potjes kruiden komen :D Maar haal ook heel vaak verse varianten in huis.

lor1_1984

Berichten: 12054
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:08

Memories schreef:
"Gezond" doen we hier eigenlijk alleen maar door gewoon minder in hoeveelheid te eten of desnoods een beetje minder vette saus of pasta/aardappels/etc op te scheppen. Ga niet helemaal op vetten en suikers en weet ik het wat meer zitten letten, houden veel te veel van lekker eten hier :+

Ik doe 'gezonder' door veel meer groenten in de gerechten te douwen dan op het recept staat.
Dan vult het vaak wat beter ook en aangezien ik een enorm slechte groente-eter ben omdat ik veel dingen niet lust of de structuur me tegenstaat compenseer ik zo weer voor andere dagen. :)

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:15

Natuurlijk hoort kaas erbij. En vergeet de bacon enz. niet. Elk gerecht wordt beter van bacon (oke niet letterlijk hahahah)

Gamba's met bacon jummie. Helaas geen bacon in huis anders had ik eetplannen omgegooid.

Ik ga nu rijst met groente maken en met oosterse gehakt balletjes...

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:17

Bacon!!!

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:18

Oh ja koken met extra groentes erbij was ik vergeten, dat proberen wij ook regelmatig te doen :j En proberen ook aan te vullen door in de lunches op brood wat extra groentes erbij te doen. Verschillende soorten sla, tomaat, komkommer en avocado voornamelijk. Lekkere aanvulling op bijv een simpel plakje vlees of kaas en vult idd ook gelijk een stuk beter. En luncht ook gelijk een stuk luxer gevoelsmatig :D

lor1_1984

Berichten: 12054
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:20

Ik maak vaak teveel salade dus dan eet ik 2x salade als avondeten, evt soepje/broodje/visje oid ernaast en de rest vd salade eet ik bij de lunch. :9

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:21

Ik heb even geteld, wij hebben ook rond de 50 kruiden liggen. :+ En ook nog allerlei smaakmakers waaronder 7 soorten sambal. We houden wel van pittig eten. :D

Door bolognese doe ik vaak 'n beetje Worcestershiresaus, dat is daar heel lekker bij! En veel knoflook inderdaad, dat gaat hier ook bijna overal doorheen. :j

Bloodymary
Berichten: 4542
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:25

xxwienekexx schreef:
NatasjavE schreef:
Absoluut eens met het kaas verhaal

Kaas erover er door en onder. Kaas door een gerecht maar ook als nagerecht.
En dan graag:

blauwe kaas
oude kaas
jonge kaas
stink kaas
een loopkaasje
geraspte kaas
kaas van een buffel
schaap
of geit

Kaas!!! :~ :~ :~


Oh mozzarella, hele stukken tegelijk a.u.b. ook zonder iets erbij prima te eten :Y)


Jans schreef:
Maangchi is zo leuk :)) oh al je het niet te heet wil dan zou ik minder peperflakes gebruiken :P of minder pasta. En ik voeg altijd nog augurkjes toe. Ik geloof dat het zaterdag maar weer op het menu komt :Y)


T ziet er onwijs enthousiast uit en daardoor ook zin om t te maken :P Vriendlief vind een korreltje peper al teveel maar ik ben wel iemand die het liefst zo pittig mogelijk heeft. Wellicht om te maken als ik even alleen thuis ben _/-\o_


Ben je wel eens in de streek geweest waar de mozzarella vandaan komt? Dat is onder Napels. Vorig jaar waren we daar in Paestum. Daar hebben we een mozzarelllabuffelboerderij bezocht. De waterbufffels staan in open stallen, zodat het niet te warm is, alleen een groot afdak dus. Ventilatoren zijn aanwezig. Ze worden gewekt met muziek van mozart, omdat onderzocht is dat ze dan het meeste melk geven. Verder staan er allemaal apparaten waarmee ze zich kunnen krabben, douchen en ze kunnen zelf de melkmachine in lopen, staan daar ook netjes voor in de rij te wachten.
Je kon er zien hoe de mozzarella gemaakt werd en een kakelvers bolletje proeven. Je weet niet wat je dan proeft zo lekker! Verder hadden ze er cappuccino met die melk gemaakt en heerlijk ijs.
Ook als je in die streek uit eten gaat krijg je een heerlijke bal mozzarella (met hele goede prosciutto (ham) er bij). Als je daar in snijdt, komt er melk uit, zo mooi en vers is die dan.
Ah zo lekker, heeft denk ik toch met versheid te maken, zoals die daar is heb ik hem nog nooit geproefd.

lindar1985

Berichten: 573
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: enschede

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:33

Leuk! Ik lees ook mee, hou enorm van koken! Maar t liefst wel n beetje makkelijk en snel (vooral door de week)

Grappig van die mozzarella buffels!
Voor de mozzarella lovers onderons: wel ns buratta geprobeerd? Da's nog lekkerder. (Vind ik)
Hier een leuk en makkelijk receptje ermee, het kruidenmengsel is niet overal te koop volgens mij, maar ik fabriceer ook vaak zelf wat:
https://www.ah.nl/r/1189149

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:38

Ik meld me ook!
Ik woon momenteel nog bij mn ouders die lekker boers veel vlees eten. Eens in de week ongeveer kook ik eens en is t een uitdaging om een gezonde maaltijd te maken die het liefst vegetarisch is om de rest van de week te compenseren :P

Laatst een lekkere indiase curry met zelfgemaakt naanbrood gebakken, best simpel alleen t naanbrood is een hele frustratie :o

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:43

Oh Bloodymary, ik weet waar ik volgend jaar naar toe wil op vakantie _/-\o_

Ik ben ook dol op kaas en voornamelijk goede feta , heerlijk!
Knoflook is meestal ook onmisbaar! Ik doe er altijd een beetje extra in! Rauw/gebakken/ gepoft, allemaal lekker en weer anders.

Ik kook uit allerlei keukens, een tijdje terug indonesisch gekookt voor gasten. Ook een keuken naar mijn hart, ook veel knoflook en ui :P
Ik heb een vriendin uit Indonesië en ga binnenkort ook een keer een dagje koken, ga ik zien of ik het echt kan *D
Zij kan zich er enorm aan irriteren dat wij Nederlanders zo gek zijn op satésaus, ze snapt niet wat er zo bijzonder aan is en waarom we het zelfs over de friet doen

lor1_1984

Berichten: 12054
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:45

Annenas schreef:
Ik meld me ook!
Ik woon momenteel nog bij mn ouders die lekker boers veel vlees eten. Eens in de week ongeveer kook ik eens en is t een uitdaging om een gezonde maaltijd te maken die het liefst vegetarisch is om de rest van de week te compenseren :P

Laatst een lekkere indiase curry met zelfgemaakt naanbrood gebakken, best simpel alleen t naanbrood is een hele frustratie :o

Er is ook een vegetariërs en veganistentopic, mss dat je daar ook wat inspiratie kunt vinden voor je vega-dagen. :)