Roomboter vergeten in de koelkast te doen..

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Annet_Dottie

Roomboter vergeten in de koelkast te doen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 08:20

Goed, een beetje een raar onderwerp om een topic over te openen misschien maar aangezien ik zo echt moet gaan bakken heb ik redelijk snel antwoord nodig :+

Ik heb vorige week Zondag boodschappen gedaan alvast voor mijn verjaardag, het daarna in de tas laten zitten denkend dat er niks in zat wat perse in de koelkast moest. 2 dagen later besefte ik me ineens dat ik roomboter in de aanbieding had gekocht en dit dus ook nog in die tas zat (het zat overigens nog in de tas omdat ik de kast nog schoon wou maken eerst).

Dit was natuurlijk helemaal zacht dus ik heb het gelijk in de koelkast gelegd. Nu zit ik alleen nog een beetje met de twijfel of ik de boter nou gewoon nog wel kan gebruiken.
Misschien voor sommige mensen een domme vraag maar ik twijfel echt of je het dan gewoon nog kan gebruiken.

ierusju

Re: Roomboter vergeten in de koelkast te doen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:22

Als wij roomboter hebben open gemaakt, staat hij juist buiten de koelkast, omdat het dan zachter blijft en beter te smeren is. Maar gebruik je neus. Ruikt het zuur? Of ruik je niks en ruikt het nog gewoon naar roomboter?

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:23

als de tas op een koele plek stond is het geen probleem

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 08:23

Snap ik, maar deze was dus hard toen ie van de winkel kwam heeft toen 2 dagen in de boodschappen tas gelegen en daarna in de koelkast beland. Ik zal even ruiken inderdaad.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:24

Dat blijft bij 21 graden wel een week goed hoor. Vet bederft niet zo snel. Bij ons thuis stond de roomboter nooit in de koelkast.
Laatst bijgewerkt door maaikemuis op 22-06-18 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Amado7

Bij 9 van de 10 mensen staat roomboter altijd buiten de koelkast.

Be kind to yourself
Ik hou nu al van Wakkerdam

~Enjoy the moment Fotografie @enjoythemomentfotografie

Hilli

Roomboter gaat, als we het al in huis hebben, hier thuis nooit de koelkast in zodat het smeerbaar blijft. Je kunt het echt gewoon nog eten, en al helemaal als je er je eten in gaat bakken.

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

xJitskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:25

Roomboter kun je prima buiten de koelkast bewaren hoor, is nog gewoon te gebruiken. Het is op kamertemperatuur alleen wat minder lang houdbaar dan wanneer je het in de koelkast bewaard. Maar na een week is het zeker nog te gebruiken hoor, niets mis mee. :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:26

Natuurlijk kan je dat nog gebruiken!
Het kan makkelijk een paar weken buiten de koelkast blijven, als er maar een papiertje ofzo omheen zit..

<3 Mel, mijn stoere OTTB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:27

De meeste mensen die ik ken bewaren roomboter als hij open is juist inderdaad in de kast en niet in de koelkast. Ik denk dus dat het wel goed gaat!

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:29

Hier staat de roomboter die we gebruiken juist buiten de koelkast anders is hij niet smeerbaar. Na paar dagen uit de koelkast kan je hem nog prima gebruiken.

9-4-2011 verliefd - 5-5-2012 verloofd - 7-6-2013 getrouwd...
11-4-2014 trotse moeder geworden van Feline
9-7-2016 trotse moeder geworden van Fenna

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 08:30

Ik snap volledig wat jullie zeggen met het buiten de koelkast bewaren hoor, dat deed mijn moeder vroeger ook maar ik bedoel meer dat het daarna dus wel alsnog in de koelkast weer hard word, en ik het dus nu weer deels moet smelten en het deels door het beslag gaat van de andere taart dus dat het opnieuw zacht word. Dat is puur wat ik me afvraag of dat wel goed is / kan.

Het ruikt (voor zover ik iets ruik, verkouden enzo) gewoon naar roomboter, niet zuur.
Bedankt voor alle reacties al! :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:32

Ook dat kan geen kwaad. Vet kan je behoorlijk mishandelen

...

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 08:40

thanks!

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:50

Als het door een taartenbeslag moet, dan wil je de boter juist zacht :j. Als je boter al op kamertemperatuur is voordat je begint met bakken, is het veel makkelijker om het beslag luchtig te krijgen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie