Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eefsel2109

Berichten: 1110
Geregistreerd: 24-04-15

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 22:06

Neuh tot nu toe mis ik het nog niet echt. En als ik op gewicht ben/verder ben wil ik koolhydraatbeperkt eten. Ik merk dat als ik de normale hoeveelheid koolhydraten eet ik niet af val/aankom (heb diverse diëtisten gezien)

En inderdaad hoog in eiwit en vetten.

Macro's voor vandaag:
Calorieën: 1373
Eiwitten: 74,1
Vetten: 106,3
Koolhydraten: 28

Marizi

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 08:33

Steenbok12 schreef:
Ik ben begonnen op 71.9, 3 weken terug en ben vandaag de 70 kilo aangetikt. Dus gestaag. Mijn doel is geen bekken en rug klachten meer, meer energie creëeren en mijn ideale wens terug naar 64 kilo.
Ben een peer vorm. Boven smal. Benen en billen vol. Zou vooral geen flabber benen meer willen enzo.

Herkenbaar de gezonde lunch. Ik probeer nu sowieso rauwkost mee te nemen en net als morgen neem ik mijn restje van m'n witlof salade mee voor bij de boterham. Dat scheelt.
Ik zat vandaag ook relatief laag, maar lig er vroeg in met die kleine steeds. Ga zo douchen en met m'n boek mijn bed in en nog geen honger. Zou nog zo'n 600 kcal mogen eten denk ik. (Heb mn garmin horloge nu om sinds een week). Maargoed heb daar echt geen trek in meer nu en met de warmte. Dus moet overdag dan eigenlijk wel een beetje erbij aanvullen met noten enzo denk ik.

En idd cheat moment moet zeker.. maar wel dat ik echt geniet. Niet zomaar stukken taart en koek op het werk even tussendoor maar dan echt lekker thuis een chipje, toastje, wijntje of blikje cola hmmm.
Dat was vooral m'n mindset doel afgelopen weken die er wel weer in zit!

Had het plan 2 x per week nog een les te doen maar merk al op werkdagen als ik 26km fiets dat ook sporten best wel wat vraagt. Dus denk dat ik toch meer ga proberen die op m'n vrije avonden te doen.

O: 40 gr muesli, 200 ml halfvolle yoghurt kaneel en 10 gr lijnzaad
L: 3 waldkorn brood met sandwich spread halve paprika en 1 tomaat
T: 1 cup a soup, appel en 100 gr witte druiven
!: Italiaanse bol met 200 gr pulled pork en zuivelspread. Witlof salade met witte kaas tomaat ui komkommer en yoghurt dressing
B: 2 x 40 minuten fietsen naar werk op mountainbike
10.000 stappen gelopen.


Super goed toch??? Mooi resultaat al! Slow is the way to go! Crashdieet moet je je lichaam niet aan willen doen. Slow but steady is veel beter!

Gisteren:

O: 2 vk bth met halvarine en kaas
T: 2 vk bth met halvarine en kaas (tsja op kantoor haha)
T: een heerlijke cappuccino van het Grand café
T: klein bakje zalmsalade (zo’n klein vierkant huzarensalade-achtig bakje als dat logisch klinkt whaha )
A: krieltjes, gemengde sla (ijsberg), half bakje vis cuisine)

D: koffie met koffiemelk, thee, water, glaasje cherry cola zero.

B: wandelen, huishoudelijke taken

Marizi

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 08:39

Eefsel2109 schreef:
Ik vind het ook wel gezellig om hier mee te komen kletsen. Na mijn HG zwangerschap heel veel kilo's kwijt, maar helaas is dat allemaal+extra er weer bij. Uiteindelijk wil ik totaal 25 kg afvallen, maar ik verdeel t in kleinere stukjes. We gaan eerst voor de 5 kilo eraf haha!

Ik eet wel KHA dus mijn lijstjes komen misschien wat gek over, maar blijf netjes binnen de waardes die ik berekend heb :)

O: 100 gr Griekse yoghurt + 50 gr rood fruit
T: eiermuffin
L: romainesla blaadjes met (zelfgemaakte)eiersalade en komkommer
T: 150 gram aardbeien
A: 'broodje'(lees romainesla) hamburger
T: stukje brie en een eiermuffin

Wil best de macro's erbij zetten voor degene die t interessant vind :)


Gezellig! Heftig dat je een HG zwangerschap hebt gehad zeg! Jij ook succes met je doelen! Zet hem op *\o/* Ik ben wel benieuwd hoe dat hele macro gebeuren werkt? Haha

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 12:31

Inderdaad heftig HG zwangerschap!
Gister:
O: 50 gr muesli, 200 ml yoghurt, 20 gr ongezouten amandelen, 10 gr gebroken lijnzaad
T: 100 gr druiven
L: 2 kleine harde broodjes met sandwich spread en witlof salade van dag ervoor met 2 volkoren crackers
T: appel
A: 1.5 kip worstje, wat aardappelen en rode kool
B: 2 x 13 km fietsen

Vandaag eten we thuis een frietje en avond een verjaardag. Eerste feestje sinds m'n nieuwe eetplan.
O: 40 gr muesli met 200 ml halfvolle yoghurt, 10 gr amandelen en 10 gr lijnzaad
T: 2 schaaltjes rauwkost met tonijn en yoghurt dressing
L: 4 sneetjes waldkorn brood met sandwich spread .
T: 100 gr druiven, eventueel een appel
A: 150 gr kreukel frietjes, komkommer en tomaat salade met 1 kaas soufflé of kroketje
T: op verjaardag iets?

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 07:50

Definitief lijstje van gisteren
O: 40 gr muesli met 200 ml halfvolle yoghurt, 10 gr amandelen en 10 gr lijnzaad
T: 2 schaaltjes rauwkost met tonijn en yoghurt dressing
L: 4 sneetjes waldkorn brood met sandwich spread .
T: 100 gr druiven, eventueel een appel
A: 150 gr kreukel frietjes(misschien nog iets meer haha). komkommer en tomaat salade met 1 kaas soufflé en ketchup mosterd en 2 glaasjes ice tea green
T: 2 glazen witte wijn en 3 handjes paprika chips (was weinig eten op tafel, taart afgeslagen dus verder was ik er wel blij mee met minder verleidingen haha).
B: 2 x 12 km mountainbike en 8500 stappen.

Nu lekker 4 dagen weekend. Man heeft late diensten en ik heb de kleine. Ik denk eens even kijken of ik nog 2 sport lesjes ik kan plannen komende 4 dagen want we zijn niet naar de camping.

Marizi

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 17:23

Vandaag:

O: 1 vk bth halvarine en 30+ kaas, 1 vk bth met halvarine en pure hagelslag, koffie met halfvolle koffiemelk
L: geitenkaas/honing/walnoot volkorentosti, fuzetea mango
T: proteïn breaker aardbei yoghurtje
A: uit eten dus nog ??

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 18:19

O: 20 gr muesli met 200 ml halfvolle yoghurt, 10 gr lijnzaad
L: 3.5e snee waldkorn brood met roomboter en kaas
T: rode paprika
A: 2 grote volkoren wraps, 150 surimi en 35 gr blauwe kaas met rauwkost en yoghurt dressing
T: ? Misschien nog wat yoghurt e.d. ik bad enorme honger dus avond eten was best veel en vroeg gegeten. Ben ook moe. Dus misschien ook gewoon op tijd erin.
B: halfuurtje BBB, zo'n 7500 stappen

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 20:53

Gekke dag, verjaardag en vaderdag barbeque. Vooral veel lekkere dingen gegeten maar zo verspreidt. Werkelijk geen idee van de kcal. Stiekem zijn het er wel meer dan ik zou denken door alle kaasjes enzo. Ik heb wel de taart en het ijs en frisdrank geskipt dus al met al wel genoten maar wel gesnackt :')

O: 20 gr muesli, 200 ml halfvolle yoghurt, 10 gr amandelen
Op verjaardag tussen 11.00 en 14.00: 2 handjes chips, wat rookvlees rolletjes met roomkaas, wat stokbroodjes met ei salade en zalm salade en stukjes brie

A: varkenshaas sate 1.5 en 1 hamburger van de bbq, wat stokbroodjes met camembert, salade met wat kant en klare ongezonde komkommer en wortel salade die er door husselt waren. Paar losse frietjes, Paar aardbeien met een toefje slagroom.

B: 4800 stappen

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 20:41

O: 20 gr muesli, 200 gr halfvolle yoghurt, stukje havermoutpannekoeken
L: 3 waldkorn boterhammen met 30 gr blauwe schimmelkaas en 30 gr gewone kaas met rauwkost. Flinke kom tomaat groente soep.
A: hamburger van 125 gr rundvlees, 1 flinke Italiaanse bol, ketchup en piccalilly en rauwkost.
B: 5000 stappen en half uur buik billen benen oefeningen. Rustig dagje thuis verder.

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 20:51

O: 20 gr muesli, 200 ml halfvolle yoghurt, 10 gr gebroken lijnzaad en 10 gr amandelen
L: kom tomaten groente soep, 2 waldkorn boterhammen met roomboter en 30 gr kaas met rauwkost
T: paprika en komkommer reepjes
A: 1 kippenbout, 2 afbak broodjes, harissa, rauwkost met witte kaasblokjes (zo'n 30 gr) en gekookt ei
B: 6000 stappen.

Morgenvroeg weegdag. Ben er een beetje bang voor. Voel me ook zo opgeblazen met het warme weer en 2 minder goede eet dagen gehad dus ben benieuwd morgen! :')

Marizi

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 22:47

Vandaag:

O: -
L: vk bth met halvarine, gekookt ei, likje mayo, vk bth met halvarine en pure hagelslag
T: proteinbar
A: nasi (v zilvervliesrijst), kip, saté, Bali kroepoek
T: protein puddingkje, appel

D: 2 x koffie met koffiemelk, water

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 20:48

Hm kip saté. Super lekker hihi
Morgen is m'n man ineens toch een late werken. Dus we skippen de frietjes en de wijntjes morgen want geen avondje de deur uit. Betekend een dag minder ongezond. Zaterdag lekkere cheat avond! Eigenlijk ook beter nu ik in een redelijk gezond ritme zit. :')

O: 40 gr muesli, 200 ml halfvolle yoghurt, 19 gr lijnzaad en 10 gr amandelen
L: 4 sneetjes vloerbrood, 1 pindapasta en 3 sandwich spread
A: spaghetti bolognese
T: 150 gr magere kwark
B: elektrische fiets 26 km( iets met veel verwachtte regen wat uiteindelijk echt meeviel haha) en 2 x 12 minuten kracht training en 8000 stappen.

Marizi

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:13

Steenbok12 schreef:
Hm kip saté. Super lekker hihi
Morgen is m'n man ineens toch een late werken. Dus we skippen de frietjes en de wijntjes morgen want geen avondje de deur uit. Betekend een dag minder ongezond. Zaterdag lekkere cheat avond! Eigenlijk ook beter nu ik in een redelijk gezond ritme zit. :')

O: 40 gr muesli, 200 ml halfvolle yoghurt, 19 gr lijnzaad en 10 gr amandelen
L: 4 sneetjes vloerbrood, 1 pindapasta en 3 sandwich spread
A: spaghetti bolognese
T: 150 gr magere kwark
B: elektrische fiets 26 km( iets met veel verwachtte regen wat uiteindelijk echt meeviel haha) en 2 x 12 minuten kracht training en 8000 stappen.


Hoe is het afgelopen met weegdag? Ik ga nu cm’s meten ipv wegen denk ik, maar moet even kijken waar ik zo’n ronde, slappe meetlint kan vinden.

Ah, maar spaghetti is ook lekker! En nu zaterdag wat lekkers in het vooruitzicht!

O: 1 vk bth met halvarine en 30 + kaas
L: idem (Jep weer op kantoor haha)
T: Cappuccino van het Grand café
T: appel
A: krieltjes, sla, snitzel
T: splitijsje (best lekker, 65 kcal)

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:10

300 gram eraf. Zit nu op 2.2 kilo dus opzich netjes. Met 1 avond friet en 1 dag snack dingen de hele dag ipv maaltijden.
Het gaat wel dus maar gestaag, maargoed vooralsnog dus wel iets en wil juist ook lekkere dingen omdat ik geen cravings wil.
Ook geen idee van m'n kcal verbruik en of m'n horloge een beetje betrouwbaar is als graad meter.

Ben wel echt aan het zoeken qua beweeg verdeling. Nu is t wo do vr veel en erna echt minder maargoed met kind en onregelmatig werkende man is t wel wat lastiger soms.

Plus op werkdagen heb ik nu rond 11.00 echt zin om te eten. Vandaag rond 11.00 al mn lunch op. Even zoeken qua ritme want we eten vroeger met de kleine dus denk daardoor door eet vermindering ook sneller op de dag meer honger. Vroeger at ik altijd rond 7/8 uur in de avond, at ik op het werk rond 9 uur sochtends als de spits voorbij was in de zorg en dan rond 1 uur pas weer lunch na de middag drukte. Dus denk echt een tussendoortje erbij of ontbijt meer vullen en lunch verkleinen.


Red jij het trouwens op 1 vk boterham per eet moment?

Marizi

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:37

Steenbok12 schreef:
300 gram eraf. Zit nu op 2.2 kilo dus opzich netjes. Met 1 avond friet en 1 dag snack dingen de hele dag ipv maaltijden.
Het gaat wel dus maar gestaag, maargoed vooralsnog dus wel iets en wil juist ook lekkere dingen omdat ik geen cravings wil.
Ook geen idee van m'n kcal verbruik en of m'n horloge een beetje betrouwbaar is als graad meter.

Ben wel echt aan het zoeken qua beweeg verdeling. Nu is t wo do vr veel en erna echt minder maargoed met kind en onregelmatig werkende man is t wel wat lastiger soms.

Plus op werkdagen heb ik nu rond 11.00 echt zin om te eten. Vandaag rond 11.00 al mn lunch op. Even zoeken qua ritme want we eten vroeger met de kleine dus denk daardoor door eet vermindering ook sneller op de dag meer honger. Vroeger at ik altijd rond 7/8 uur in de avond, at ik op het werk rond 9 uur sochtends als de spits voorbij was in de zorg en dan rond 1 uur pas weer lunch na de middag drukte. Dus denk echt een tussendoortje erbij of ontbijt meer vullen en lunch verkleinen.


Red jij het trouwens op 1 vk boterham per eet moment?


Mooi resultaat toch! Weer wat eraf *\o/*

Normaal red ik dat niet, is ook wel te weinig, maar druk druk druk want bijna vakantie dus veel dingen af te ronden voor die tijd en dan vergeet ik soms ook te eten en dan is het even snel een broodje pakken uit het boterhamzakje en door en thuis ontdekken dat je er maar eigenlijk maar twee hebt gepakt haha :j Maar morgen nog een dagje en dan drie weken lekker vrij *\%/*

Marizi

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 18:40

Vandaag:

O: 1 vk bth halvarine en 30+ kaas, 1 vk bth halvarine en pure hagelslag
T: protein puddingkje
L: 1 vk bth halvarine en pure hagelslag, 1 vk bth halvarine en 100% pindakaas
T: 1 appel
A: paar cheesepops, veggie pizza

B: wandelen, paard longeren, huishoudelijke klusjes

D: 2 x koffie met halfvolle koffiemelk, 2 glaasjes dubbelfris 1 kcal, water

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 20:30

Wat zijn cheesepops. Chips? Haha.

Lekker lijstje. Hm!

O: 40 gr muesli, 200 ml halfvolle yoghurt, 10 gr gebroken lijnzaad en 10 gr ongez. Amandelen
L: 3.5 sneetjes volkoren vloer brood met sandwich spread tomaat en komkommer en een cup a soup tomaat
T: 100 gr witte druiven, 2 perziken
T: 2.5e kleffe diepvries hamburger zonder broodje met een beetje ketchup:') ( zomerbarbeaue met cliënten op het werk. Kon t niet weerstaan terwijl achteraf het niet eens mega lekker was.
A: 1 volkoren wrap met 48+ kaas, rauwe ham en harissa uit tosti ijzer
B 2 x 13km fietsen, 10.000 stappen.

Marizi

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 21:41

Steenbok12 schreef:
Wat zijn cheesepops. Chips? Haha.

Lekker lijstje. Hm!

O: 40 gr muesli, 200 ml halfvolle yoghurt, 10 gr gebroken lijnzaad en 10 gr ongez. Amandelen
L: 3.5 sneetjes volkoren vloer brood met sandwich spread tomaat en komkommer en een cup a soup tomaat
T: 100 gr witte druiven, 2 perziken
T: 2.5e kleffe diepvries hamburger zonder broodje met een beetje ketchup:') ( zomerbarbeaue met cliënten op het werk. Kon t niet weerstaan terwijl achteraf het niet eens mega lekker was.
A: 1 volkoren wrap met 48+ kaas, rauwe ham en harissa uit tosti ijzer
B 2 x 13km fietsen, 10.000 stappen.


Lekker bewogen dus!

Haha, cheesepops zijn deegbolletjes gevuld met kaas. We hebben van Domino’s gegeten, die hebben ze daar als side-dish :')
Vandaag zal ik wel niet in een tekort hebben gezeten dankzij m’n avondeten :+

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 22:23

Ja, lang leve m'n fiets ritjes nu naar het werk en ik werk in de zorg. Komende dagen zal dat echt minder zijn. Morgen wil ik zonder kind even de tv aan zetten met de fitness lessen. Want ze zijn morgen naar de caravan terwijl ik de avond dan ga feesten.

Oh die klinken wel echt enorm lekker maar sowieso ben ik gek op kaas. Nee idd betere aanvullingen haha. Maar ook overdag extra brood. Vult ook meer dan hé.

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 08:00

Afgelopen weken waren vrij rommelig qua eten. Op zich helemaal niet erg, maar merk wel dat mijn energieniveaus ervan in de war raken. Nouja, komende tijd maar een beetje op ritme letten :=

Gisteren
O: Brinta met banaan, aardbei, blauwe bessen, melk en een blokje chocola als topping
T: Liga evergreen chocolade, plak bananenbrood, appel
L: broodje tonijnsalade van de Hema, klein croissantje
A: Domino's half-half hawaii/salami, komkommer uit eigen tuin, paar reepjes cinnamon bread
B: half uur fietsen, stalklusjes en de hele dag staan/lopen op werk
D: water, thee, 2x cappuccino

Vooral een hele lekkere dag qua eten :j

Marizi

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 17:09

Vandaag:

O: vk bth halvarine en 100% pindakaas, vk bth halvarine en pure hagelslag
L: geitenkaas salade met walnoot, ei en rode ui met honingdressing, twee kleine stukjes bruinbrood
T: 120 gram mango
A: biologische pompoensoep
T: op verjaardag dus mss stukje taart en wat hapjes

B: boswandeling, door de stad slenteren

D: 2 x koffie met koffiemelk, 1 x lipton icetea peach, water, thee

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 20:56

Gister
O: 200 ml yoghurt, 10 gr lijnzaad, 10 gr amandelen
L: 1 volkoren wrap met harissa, 20 gr 48+ kaas en rauwe ham, gebakken ei
T: 2 kiwi, druifjes en 400 gr gekookte asperges
A: sushi!
T: 4 desperados, 2 cola, stuk of 5 witte wijn/rosé bier
T: bitterbal hamkaas chips

Marizi

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 21:58

Vandaag:

O: vk bth met halvarine en pure hagel, vk bth met halvarine en oude kaas salade
T: 150 gr meloenmix (watermeloen, galia en cantaloupe) 2 x vk bth met halvarine en oude kaas salade
A: 3 gangen menu Balkan restaurant, hoofdgerecht was Noorse zalm met diverse groenten en steakfriet :Y) Heerlijk!

B: staldienst (paddock mesten, hooinetten vullen, vegen etc), wandelen met paardlief

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 01:10

Gister 3 uur geslapen, hitte was echt extreem in brabanthallen en zondag dus wel een lichte kater maar vooral i.c.m. de extreme hitte en zweten daar plus ook zondag zelf zo warm eigenlijk gekozen toch wat extra's minder gezond te eten. Voelde me een beetje flauw/blegh maar was ook bang te weinig zout/suiker met al dat zweet.

O: gestart met hamkaas chips :') en 2 glazen taksi (lekker zonder kind een keer opstaan haha)
T: 1 pistolet met ei kaas kipfilet
T: 1 snee bruin brood met pindakaas
T: paar handjes chips, stokbroodjes met vers gemaakte hummus en kruiden boter, 1 blikje coca cola en 1 ice tea green
A: 3 varkens saté stokjes met wat saté saus, stukje Spare rib van 2 botjes, wat rode kool salade en komkommertijd
B: van gisteren avond/vannacht 27.000 stappen :')

moonsparkle
Berichten: 21733
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 07:09

Gister

O:cruesli met noten
L:tosti ham/kaas
T:mini loempia, pindareep
A:Kentucky fried chicken onderweg, 1 crispy strip, 1 kipstukjes, 1hotwing en frietjes en een Sunday chocola :')