Tink89, jij beschrijft precies wat ik van gourmet vind. Het is lekker en ik doe het graag, daar niet van ... Maar het is toch altijd meer van hetzelfde. Vandaar de zoektocht naar iets anders en wat een ideeën al!
We hebben een fondueset (olie), al tijden niet meer gedaan. Het is lekker, maar iedere hap die je eet frituren is ... tja. Dan spreekt kaas (of chocolade!
) fondue me meer aan! Zeker wanneer je niet alleen brood eet. Moet goed lukken volgens mij ... zo goed als álles is nog lekkerder met kaas.
En daar sluit racletten ook goed op aan. Dat hebben we nu een aantal keer bij familie gedaan, erg leuk inderdaad! Ik vroeg me alleen af of je er een speciaal apparaat voor nodig hebt of dat een gourmetstel ook voldoet?
Mini-wokpannetjes heb ik wel eens in de winkel gezien, maar wat eet je daar nou uit? Moet ik dat voor me zien als wokken-bij-de-Chinees-maar-dan-thuis? Of zit ik in de verkeerde hoek? Van wat ik op internet zie is de wokpannetjesset ook het meest handig voor kleine pannenkoekjes? Dat lijkt me echt heel leuk en gezellig, zeker met kinderen erbij zal dat vast één groot feest zijn!
maaikemuis schreef:Aziatische steamboat. Een soort pan met bouillon waarin je vlees en groenten kunt koken. Het komt uit Zuid-Oost Azië (mijn schoonzus had een echte).super lekker en heel gezond.
O ja, hier heb ik een tijd terug wel eens van gehoord. Een soort fondue, maar dan een stuk gezonder. Klinkt ook erg lekker en volgens mij kan je er makkelijk mee variëren. Gaat op het lijstje!
Bedankt allemaal, ook de ideeën die ik nu niet benoem, ik kan er zeker wat mee!