Shakes mixen met ...?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Shakes mixen met ...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 09:51

Ik ben sinds kort begonnen met shakes drinken.
Om eens te kijken wat voor resultaat dit bij mij geeft.

Nu mix ik de shakes zoals deze op de verpakking staat, het poeder en 250 ml water.
Waar ik echter tegenaan loop is dat er iets van vezels in zitten die ontzettend blijven hangen waardoor ik niet kan wennen aan de shakes..

Ik heb al het e.e.a. gelezen over mixen met melk of drinkyoghurt. Ik krijg helaas buikpijn van melk, en ik lust het ook niet (misschien wel gemixt maar dan blijft de buikpijn nog over.

Drinkyoghurt is een optie maar met welke smaak? Daar zit naar mijn weten altijd een smaakje aan. Zelf denk ik dat dit voor mij beter werkt omdat drinkyoghurt zelf al wat dikker is.

Ik vroeg me af.. Misschien zijn er hier bokkers die ook gebruik maken van shakes en wat tips hebben voor mij. Op dit moment heb ik de smaken chocola en vanille.

Alvast bedankt:)

Anoniem

Re: Shakes mixen met ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:53

Vind je sinaasappelsap lekker? Je hebt bepaalde smaken die daarin heel fijn zijn. :j

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:53

Mijn moeder mixte haar shakes (vanille) altijd met jus d'orange. Gewoon de simpele flesjes van de Lidl, dus geen verse jus.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 09:55

Ik ben er niet gek op, lust het wel. Moeilijke eter, lust weinig haha.
Lijkt me een hele gekke combi, jus d' Orange met vanille, maar is wel het proberen waard. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:56

Heb je van die shakes niet de Tropical smaak? Die is dat wel door te doen. :j
Anders zou je vanille ook door vanille vla kunnen doen, maar of dat goed is qua dieet... misschien met mate?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:57

Als je buikpijn krijgt van melk zou ik ook geen drinkyoghurt pakken.
Je zou wel eens kunnen kijken of dingen als amandelmelk je liggen, vond ik in shakes echt prima te drinken en je hebt het ook met bijvoorbeeld chocolade.

IncelloAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:59

wat je ook kunt doen is soja melk met een smaakje! Dan heb je veel variatie en het is echt veel lekkerder als met water :D

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 10:01

Ik deed altijd de shakes met koud water en dan ijsklontjes erbij, hoe kouder hoe minder smerig. Ik mixte het altijd met de staafmixer of blender trouwens, zodat je zeker weten geen klontjes krijgt. Want klontjes.... brr....
Het probleem met mengen met iets anders dan water is dat je daarmee ook weer voeding toevoegt (suikers, calorieen etc). Dus dan is je shake 'rijker' dan hij bedoeld is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 10:01

Ik doe ze met soya melk en diepvriesfruit. Heerlijk!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 10:04

Ik mix vanille met fruitsap en heel veel ijsklontjes. Vanmorgen waren de ijsklontjes nog niet klaar en dan moet ik m'n neus dichthouden om het binnen te houden. Koud gaat dat veel beter.

Chocolade is goed te doen met amandel- of sojamelk inderdaad, krijg je een soort chocolademelk.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 10:05

Kbk, Van deze niet, wel aardbei, banaan, cocos, vanille en chocola.
Maar voor een volgende ronde kan ik natuurlijk iets anders bestellen dan vanille of chocola, en uit een ander 'programma' ik wilde het eerst graag eens proberen.

Jullie bedoelen iets van die alpro soja melk? Daar zat ik zelf ook aan te denken. :j

Ik krijg alleen last van melk melk :+, melk producten als drink yoghurt, boter, vla etc heb ik geen buikpijn van.. Zelf drink ik altijd yoki in de ochtend omdat ik dus geen melk lust.. :+

BarbaravdW, op internet gaven ze de tip als je het liever met iets anders wilde mixen een deel water en een deel bijvoorbeeld drink yoghurt te gebruiken zodat dat toch gehalveerd werd.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 10:07

Het ligt er aan wat je wil bereiken met de shakes natuurlijk. Wil je een tijdje vaste voeding mijden ivm een darm-gebeuren? Dan maakt t misschien niet zoveel uit waarmee je mengt. Maar wil je afvallen, wil je je bloedsuiker op een bepaald niveau krijgen, dan kan het een flink verschil maken. Maarre, misschien dat t met koude kruidenthee lekkerder is (bijvoorbeeld koude muntthee of zoethout). Dan heb je toch een smaakje zonder de calorieen!

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 10:07

Mixen met amandel-/soja-/rijstemelk én water. Ik deed altijd de aanbevolen hoeveelheid water, dus 250 mL in jouw geval, en dan extra amandelmelk erbij. Dus met meer vocht dan aanbeloven, vond ik lekkerder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 10:08

Ik heb altijd Alpro soya light gebruikt, maar sinds kort gebruik ik gewone soya melk van de lidl. Daar zijn er natuurlijk geen smaakjes in, maar goed. De Alpro met smaakjes loopt dan ook gewoon zijn doel voorbij want dat is dan weer een bom suikers :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 10:13

Dit zou een 10 dagen dieet zijn om idd wat kilo's kwijt te raken. Ik vond dit een mooie kans om het in elk geval 10 dagen te proberen.. maar tegen de tijd dat ik een shake op heb zit ik eigenlijk al aan de volgende maaltijd :+

Toch denk ik dat ik echt wel wat kan met deze tips. Ik hoef gelukkig niet in 10 dagen 10 kilo kwijt bij wijze van spreken, het is gewoon even zoeken naar iets wat ik weg krijg en wat ik vol kan houden. Als het daardoor iets langer duurt heb ik er geen probleem mee. Een ander dieet houd ik gewoon niet vol.. niet streng genoeg voor mezelf. Te veel verleiding om me heen. Dus we proberen lekker verder tot ik iets heb dat bij me past! :j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 13:02

Ik verplaats dit naar voedertijd :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 13:50

Top! Sorry, niet aan gedacht!

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:02

Hmmmm ik heb mijn bedenkingen zo tegen de standaard vorm om shakes te maken. Waarom moet het altijd in waterige vloeistof zijn? Ik meng mijn poedertjes, lijnzaad en haver altijd met ongezoete dikke boerenyoghurt. Op die manier heb ik meer dan 2 uur geen trek en er zitten nauwelijks suikers in. Dat in tegenstelling tot de meeste drinkyoghurts, sojamelk varianten en fruitsappen.

Het gaat er in een dieet juist om dat je minder suikers binnen krijgt. Dat beetje vet in dikke boerenyoghurt zorgt er alleen maar voor dat je niet zo snel weer trek krijgt maar je wordt er echt niet dikker van.

Tip; probeer naast het dieet ook om voor je gaat slapen een minuutje te planken en op te bouwen naar 30 buikspieroefeningen. Op die manier wordt hetgeen je overdag binnen krijgt nog net iets sneller verbrand.
Laatst bijgewerkt door Taucha op 16-05-17 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:02

Mijn lievelings shake is met vanille eiwitpoeder, diepvries aardbeien, 200 gram magere kwark, flinke scheut water erbij en vanille flavdrops ( https://nl.myprotein.com/sports-nutriti ... 30471.html ). Echt super lekker!

Diepvries Frambozen of bosvruchten is ook altijd lekker. De flavdrops maken het nog net zoeter. Ik heb ze in 3 smaken. Vanille, witte chocolade en toffee :9

Of schep vanille poeder, 2 koppen koffie en handvol ijsblokjes. Gezonde ijskoffie!

Met chocolade kun je er een banaan, kwark en water bij gooien. Lekker en vult prima.
Of

Wil je afvallen is het niet zo'n slim idee om je shake vol te gooien met suikerhoudende dranken. Kwark met water werkt prima! En veel eiwitten, en dat is altijd goed.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:24

Soja melk of diepvriesfruit. Of gewoon een banaan erdoor.

Welk merk shakes heb je en waar gebruik je het? Welk doel wil je bereiken?
Drinkyoghurt zou ik niet zomaar doen ivm de suikers.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:27

Hoe ga je op sojamelk? Mijn vriend neemt die van Alpro Soja, je hebt allerlei smaken. Momenteel neemt hij kokos, maar je hebt ook de gewone soja light bijvoorbeeld. :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:31

Ik lust de shakes niet met melk. Ik gebruik het liefst (verse) sinaasappelsap of appelsap. Is ook maar een klein beetje voor nodig.

Mijn favoriet is (Sinaas)appelsap met: Banaan, annanas, aardbei en wortel. En dan nog de poeder van JP er bij in.

Als je melk niet zo goed kan verdragen, zou ik yoghurt ook een beetje vermijden. Of krijg je daar geen klachten van? Dan zou yoghurt, met blauwe bessen en een banaan namelijk ook erg lekker zijn.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:32

Als het is om af te vallen, neem dan ongezoete sojamelk. Dan heb je de minste suiker binnen. Zeker geen sapjes dan

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:35

The_Cat schreef:
Als het is om af te vallen, neem dan ongezoete sojamelk. Dan heb je de minste suiker binnen. Zeker geen sapjes dan

Suiker is niet slecht hoor. Een teveel wel. Als je een keer sap neemt ipv water of melk/ yoghurt word je daar niet dik(ker) van. Suiker heb je ook nodig. Voor de afwisseling kun je dus prima een keer een sapje nemen!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:44

Leffroi schreef:
The_Cat schreef:

Suiker is niet slecht hoor. Een teveel wel. Als je een keer sap neemt ipv water of melk/ yoghurt word je daar niet dik(ker) van. Suiker heb je ook nodig. Voor de afwisseling kun je dus prima een keer een sapje nemen!

Nee, maar je wil afvallen. De richtlijn is om maar 25gr suiker per dag te eten. Als ze perongeluk nog een yoghurt met fruitsmaakje eet zit ze al bijna aan de helft van die 25gr (want in yoghurt met smaak zit pakweg iets van een 12, afhankelijk van het merk). Waarom dan met gezond proberen te doen alsnog te mengen met ongezonde dingen? Beter dat ze zelf dan een stuk fruit eet ipv gekochte sapjes