Recept voor alleen een koekenpan en steelpan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Recept voor alleen een koekenpan en steelpan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 13:23

Hoi!

Gister is onze kookpan gesneuveld en nu heb ik alleen nog maar een koekenpan en een steelpan over om in te koken :P Ik ga morgen dus een nieuwe kookpan halen maar ik wil vanavond dus nog wel een maaltijd kunnen koken met de overige 2 pannen die ik heb.

Ik ben dus helemaal geen keukenprinses maar ik wil dus wel een beetje creatief zijn en een lekker gerecht op tafel zetten :D

Weet iemand van jullie een lekker gerecht wat je met alleen een koekenpan en een steelpan kan maken?

Alvast bedankt :D

Daihyo

Re: Recept voor alleen een koekenpan en steelpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:26

Pasta. Pasta koken in de steelpan en de saus in de koekenpan maken.
Dat zou voor 1 of 2 personen prima moeten kunnen :D
Tenzij je de kleinste koekenpan hebt misschien :=

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:26

Pannenkoeken

Heb je nog een oven? Dan kun je een ovenschotel maken

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 13:28

Oeh dat klinkt lekker @Amanda! Ik hou heel erg van pasta :D En we hebben gelukkig een grote koekenpan!

@belle_boef ik wil een beetje gezond eten _O- Pannenkoeken zijn gelijk zo zoet :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:29

2 pannen, gebruik er nooit meer dan dat, grijns.
Pasta in het steelpannetje.
De gehakt rulen in de koeken pan, groenten en saus erbij en roeren maar, saus maken/of erbij en jummie.

1 pan.. stoofschotel!!!

En wat ook nog kan is iets in de oven klaarmaken, vlees in de oven, gepofte of gebakken aardappels in de oven etc.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:30

Nee joh, hartige pannenkoeken! Lekker tomaat en paprika meebakken. Uitje erdoor. Mjam!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:31

Zoek eens op one pot pasta

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:31

Een fruitige kerrie kool schotel :9
Heb je 1 pan voor nodig.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:33

Voor hoeveel personen?

Ik maak graag een couscousgerecht. In de steelpan groenteprut maken van alles wat je lekker vindt. Ik ga graag voor knolselderij, sperziebonen, paprika, courgette en tomaten. De couscous (tegenwoordig ook gewoon in de supermarkt te vinden, ik houd van de simpele soort zonder toevoegingen; de smaak komt uit je groente en vlees) overgieten met beetje kokend water en even laten staan, dan is het al gaar. In de koekenpan kipfiletje bakken en erbij geven. Maar ook blokjes kaas of feta zijn heerlijk. Eventueel wat kikkererwten uit blik erbij.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:38

Maureen95 schreef:
Oeh dat klinkt lekker @Amanda! Ik hou heel erg van pasta :D En we hebben gelukkig een grote koekenpan!

Geen spaghetti nemen, maar spaghettini of ander macaroni gaat prima.
En dan in de koekenpan gehakt rullen, groenten meebakken en saus erbij. Klaar!
Eet smakelijk :D

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:40

Serieus? Zo moeilijk is het toch niet :')

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:40

Ik gebruik nooit meer dan een koekenpan en/of een steelpan. :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:55

Ik gebruik wel vaak de wokpan, maar bijna nooit alleen een koekenpan.. maar in een grote koekenpan kun je ook prima wokken :D
Gisteren nog gedaan; een ui fruiten, en daar een bak pompoenblokjes, paprika, rode peper, champignons en avocado bij gooien. Flinke scheut sojasaus erdoor en dan lekker laten pruttelen :9 Eventueel nog een blikje bonen erbij en mee verwarmen, dan zit je echt goed vol!

Maar gewoon aardappelschijfjes zijn ook heerlijk uit de koekenpan :9 Die hoef je niet voor te koken, gewoon bakken in wat boter. En dan het tweede pannetje voor de groente.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 14:05

Orchid schreef:

Ik ben echt geen kookwonder. Krijg het zelfs voor elkaar om de aardappels aan te laten branden :))

Dankjewel allemaal voor de recepten! Ik ga denk ik de pasta maken die Amanda net had beschreven. Ik denk dat ik er dan penne bij doen :D

Dankjewel allemaal! De andere recepten ga ik ook even onthouden. Die kerrie kool schotel klinkt namelijk ook erg lekker!

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:10

De kerrie koolschotel is ook echt heel lekker. Mocht je het recept willen laat maar horen!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:11

Hier kun je toch bijna alles in maken? Meer pannen heb ik zelf ook niet, en nooit nodog. De te koken dingen gaan in de steelpan, en de te bakken/wokken dingen in de koekenpan.

Heel makkelijk en lui is vegetarische chili: ui fruiten, paprika erbij, zwarte bonen uit blik en mais uit blik, chilipoeder en klaar! Je kan het ook serveren met zilvervliesrijst.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 14:12

Tucktuck schreef:
De kerrie koolschotel is ook echt heel lekker. Mocht je het recept willen laat maar horen!

Graag!

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:21

Uit de losse pols is het ui en knoflook fruiten in de pan, gehakt rullen en geschilde appel toevoegen met kerriepoeder hoeveelheid naar smaak. Dit even laten staan. Dan de gesneden spitskool of wittekool ( ik doe ongeveer een halve kleine spitskool voor 1 persoon) en de prei ( voor 1 persoon een halve) erbij. Dit even flink op hoog vuur en door elkaar mengen. Als het meeste vocht uit de kool is verdwenen dan doe je er bouillon bij. Ik zorg dat er een klein laagje in de pan staat zodat het mengel een beetje ondergedompeld is.
Dit laat je hoog staan pruttelen. Als het vocht is verdwenen doe ik er banaan bij en bak die even aan damen met annanas. En klaar is het.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:33

Orchid schreef:

:')

musinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:35

roerbaknoodles! Evt. met knoflookgarnalen :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:40

8nnemiek schreef:
Ik gebruik wel vaak de wokpan, maar bijna nooit alleen een koekenpan.. maar in een grote koekenpan kun je ook prima wokken :D
Gisteren nog gedaan; een ui fruiten, en daar een bak pompoenblokjes, paprika, rode peper, champignons en avocado bij gooien. Flinke scheut sojasaus erdoor en dan lekker laten pruttelen :9 Eventueel nog een blikje bonen erbij en mee verwarmen, dan zit je echt goed vol!

Maar gewoon aardappelschijfjes zijn ook heerlijk uit de koekenpan :9 Die hoef je niet voor te koken, gewoon bakken in wat boter. En dan het tweede pannetje voor de groente.

Avocado warm? Dit is nieuw :wow: Is dat lekker?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:42

Heb je een magnetron? Rijst en aardappels kunnen bijvoorbeeld prima in de magnetron worden gekookt. :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:38

Magrathea schreef:
Avocado warm? Dit is nieuw :wow: Is dat lekker?

Ik had er ook niet eerder van gehoord, maar had nog een avocado liggen die op moest, even gegooled op avocado wokken, en het smaakte inderdaad prima :D
Ik maak er ook vaak warme pastasauzen mee, dan doe ik em met bv pesto en spinazie en ui in een blender mixen tot een gladde saus. Heerlijk romig :9

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:13

Pasta Carbonara, heerlijk. Ik heb daar altijd maar twee pannen en een soepkom voor nodig.

Recept is als volgt voor 2 personen:

250gr pasta (ik gebruik meestal tagliatelle)
Geraspte parmezaan naar smaak
4 eidooiers
250gr gerookte spekreepjes
100ml slag-/kookroom (ik maak meestal gewoon zo'n klein bakje leeg, daar zit 125ml in)
Peper
Bouillonblokje

Water met bouillonblokje aan de kook brengen en de pasta daarin koken.
Meng in de soepkom de 4 eidooiers met de slag-/kookroom en parmezaan naar smaak en draai wat verse peper in dat mengsel.
Bak de spekjes in de koekenpan.
Giet de pasta af en doe het vuur onder de steelpan uit. Meng de spekjes en het ei/room/parmezaanmengsel door de pasta et voìla: eten!

laurabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:56

Of maak een eenpansgerecht: Krieltjes met spekjes,ui en champignons uit een pan bijvoorbeeld.
Of frittata of zo.