Gezonde tussendoortjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Gezonde tussendoortjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 23:34

Hallo

Ik wil graag een aantal kilo kwijt en weer wat strakker worden.

Wat zijn nou gezonde tussendoortjes en wat moet je echt laten staan.

Ik ben niet z'n held in koken dus het moet niet te ingewikkeld worden :))

Groetjes nienke

elenaMM77

Re: Gezonde tussendoortjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:37

er zijn aardig wat afvaltopics en topics over eten
ik zou gewoon bij een van die aanschuiven.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:45

Tussendoortjes vind ik ook lastig, fruit geeft buitenom bananen geen vol gevoel bij mij of nou ik hou gewoon honger. Verder eet ik regelmatig van die lu crackers daar zit in ieder geval geen suiker in en die zijn er in meerdere smaken. Ik lust ook niet heel veel dat maakt het ook lastig.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 00:33

ik doe fruit vaak door de yoghurt, dan heb je toch het zoetje van het fruit en de eiwitten in de zuivel zorgen voor het volle gevoel

momenteel ben ik verzot op de vezelrijke crackers van wasa.. ik kan ze rustig droog als koekje bij de koffie eten.. heb je je vezels sneller binnen, zit weinig in, en smaakt best lekker door een beetje zout wat er in zit (lijkt in de verte een beetje op de smaak van een rijstwafel, maar dan met meer voldoening)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 00:39

Snoeptomaatjes! Die mag je bijna onbeperkt eten en zijn heel erg gezond.
Stukje rode paprika of snoeppaprika
klein stukje extra bittere chocolade (85% cacao of meer)
gedroogde vijg

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 01:32

Komkommer
Snoeptomaatjes
Fruit
Yoghurt/kwark
Augurken
Knakworsten, zonder saus uiteraard
Gekookt eitje
Paprika
Ongezouten noten
Rijstewafels
Pure chocolade

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 08:35

eigenlijk hoef je niet veel te laten staan, alleen niet veel eten voor wat betreft calorierijk of ongezond.
als je het roer (te) snel omgooit en direct alleen nog maar zeer laag calorieën en/of puur gezond gaat eten, dan zul je uiteindelijk een grotere kans hebben om te falen, simpelweg omdat je èn trek èn oude behoeftes hebt.

wat ik op de avonden met 'trek/behoefte doe' is een groot bord pakken.. ik snij een halve komkommer in plakjes, lepeltje zilveruitjes, twee of drie augurken, 50 gram kaas (mag gewoon 40+ kaas zijn) in hele kleine blokjes gesneden en iets van vleeswaren 25-50 gram (ik kies meestal voor gerookte spekblokjes), verder nog wat reepjes paprika en alles wat verder aantrekkelijk lijkt met lage calo's uit de koelkast.

de kaas en vleeswaren leveren dan dat 'ahhh daar had ik nu echt trek in' en door het heel klein te snijden kun je daar 'veel' van pakken.. al het andere is vulling, die wel lekker is, maar niet de voldoening zou geven als je alleen maar dat zou eten.

ben je normaal een zoetekauw? dan kun je het bijvoorbeeld doen door een snoepzakje te mixen... Je hebt tegenwoordig van dat 'geperste' fruit flakes liggen in de supermarkt en natuurlijk suikervrij of low calorie.. gooi er daar 5 van in een zakje met 1 favoriet snoepje dat je normaal pakt.. Eet eerst een paar van je 'nieuwe' snoepjes en dan het snoepje dat je favoriet is..

zo wen je langzamer aan je nieuwe smaken, heb je toch nog je favo dingetjes, en is de kans op slagen voor de lange duur groter omdat je jezelf oude gewoonten niet compleet ontzegt, maar wel werkt naar een nieuwe gezondere levensstijl.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:06

Mensenwelzijn => Voedertijd (VT)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:09

Ik eet vaak als tussendoortje een eiwitreep of een eiwitshake om mijn honger te stillen en gelijk ook wat meer eiwitten binnen te krijgen :) Als ik laag in mijn kcal zit neem ik een handje nootjes oid :)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:12

Emmaa_ schreef:
Ik eet vaak als tussendoortje een eiwitreep of een eiwitshake om mijn honger te stillen en gelijk ook wat meer eiwitten binnen te krijgen :) Als ik laag in mijn kcal zit neem ik een handje nootjes oid :)

Dit dus of noten niet gezouten of gezoete. Fruit maar niet meer als 2 zitten okk suikers in.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:13

Ik eet vaak volkoren crackers met cottage cheese en een beetje bieslook :D Heerlijk en gezond!