Ik heb dus besloten wat gezonder te gaan eten.
Ik ben een moeilijke eter, lust veel dingen niet, en ben gek op chocola.
Hoe het er bij mij op een dag uitzag?
's Ochtends; 2 broodjes, met hagelslag/chocopasta/ vlokken oid, zo nu en dan een keer kaas ofzo but thats it.
Tussen de middag: ik haal wat op stage (broodje beenham, uitsmijter), of ja, een boterham met hagelslag.
Avond eten: varierend, van aardappels met groenten en een stukje vlees, tot nasi, van iets uit de oven tot sla..
Ik ontbijt rond 08.00, en lunch ergens tussen 12.30 en 14.00 (afhankelijk van drukte op stage). Avond eten is rond 18.00.
Tussendoor begint mijn maag natuurlijk te rommelen en heb ik een koekje. (simpel koekje dat kinderen mee naar school nemen)
Nu ik dit zo lees denk ik echt; oef wat slecht.
Gelukkig bedacht ik me van de week: We gaan wat veranderen!
We hadden een blender in huis, en gister was het zo ver: Lading fruit in huis gehaald zodat ik lekker zelf gezonde smoothies kan maken, crackers, slankie smeerkaas, vleeswaren die wat langer ongekoeld bewaard kunnen worden (voor op brood naar stage), we hebben snoep komkommertjes gehaald ipv de koekjes..
De fruit smoothies zijn lekker dik dus die vullen ook natuurlijk. Ik ben heel benieuwd of ik er wat van ga merken.
Ik ben niet dik, maar ook niet mooi slank (er zou best een kilo of 15 af mogen om te beginnen).
Uiteraard rij ik paard, maar daarnaast doe ik geen andere sport. Zou best willen, maar mijn stage is van 9.00 tot 18.30, ik werk achter een balie achter een computer, maar geloof het of niet: aan het einde van de dag ben ik kapot, en rond een uur of 22.00 / 22.30 ben ik kapot en vertrek ik richting bed.
De energie heb ik niet om nu na werk nog andere dingen te gaan doen. Mijn stage is net begonnen dus ik krijg nog veel informatie om te verwerken.
Nu mijn vraag:
Hebben jullie tips qua variatie?
Vandaag heb ik een smoothie met banaan, mango en sinasappel.
Voor morgen wil ik er een proberen met aardbeien en sinasappel, maar verder dan deze 2 variaties kom ik eigenlijk niet.
Mijn moeder heeft al aangeboden om me recepten uit het sonja bakker boek te geven, maar ik weet nu al dat ik dat niet volhoud. Ik kan niet leven op 2 crackers in de ochtend en 2 in de middag

Mijn intentie is ook niet meteen om af te vallen maar om gezonder te gaan eten. Ik mag tussendoor best wel eens lekker wat snoepen van mezelf. Een chippie eten of een stuk chocola. (wij eten 1x per week patat ivm paardrijden. Mijn vriend werkt ook gewoon dus wanneer wij dan zelf moeten koken red ik dit niet, dus ik wil ook gewoon 1x per week een patatje mogen eten)
De intentie is om in elk geval van de gewoonte af te komen om steeds maar ongezonde dingen te eten ipv eens wat gezonds te kiezen.
Nu is dat natuurlijk lastig als je niet weet hoe je hier lekker in kan varieren. Zoals ik al zei: ik ben een moeilijke eter, veel dingen lust ik absoluut niet en laten me kokhalzen

Daarom ben ik dus op zoek naar combinaties, en ideeen die bij anderen in elk geval al goed in de smaak vielen, zodat ik daar zelf weer lekker mee kan varieren en wat ideeen op doe.
Ik hoop eigenlijk dat jullie het feit van mijn omslag naar gezonder willen/leren eten interessanter vinden, dan mijn slechte eetgewoontes haha

Ik hoop op goede tips! Misschien dat er meerdere bokkers zijn die dit ook doen nu en we elkaar daarin kunnen helpen/ adviseren.