Ik werk in de horeca en dat betekent dat ik ook regelmatig tijdens werktijd moet eten, zowel lunch als avondeten. Tot gisteren heb ik eigenlijk altijd een broodje, maaltijd, o.i.d. op mijn werk gekocht en er nooit bij stilgestaan dat dit een aardig duur grapje wordt als je dit gemiddeld 4 dagen per week doet en dan ook gerust biefstuk neemt.
Toen ik ging berekenen wat dit eten mij de afgelopen maanden allemaal gekost heeft, ben ik best wel geschrokken en heb ik besloten om voortaan zelf eten mee te gaan nemen, zowel voor de lunch als diner en dan af en toe eens wat op mijn werk te "mogen" nemen, bijvoorbeeld in het weekend of als ik erg vroeg moet beginnen. Helaas is dat toch wat makkelijker gezegd dan gedaan als je nog de luxe hebt dat er thuis voor je gekookt wordt...Nu ben ik dus eigenlijk op zoek naar wat makkelijke, gezonde gerechten voor zowel lunch als het avondeten. Ik ben al niet zo'n brood-eter en zéker niet als mijn brood 's ochtends gesmeerd is en ik het dan een paar uur later op moet eten. Gelukkig was daar een collega die mij erop wees dat ik mijn brood ook "gewoon" op het werk kon smeren, dus dat gaan we maar eens proberen. Daarnaast moet ik natuurlijk ook een gezonde avondmaaltijd gaan bedenken. Ik ben gek op groenten, dus een lekkere maaltijdsalade gaat er altijd wel in. Het enige dat ik écht niet lust is vis.
Om een lang verhaal kort te maken: ik ben dus op zoek naar lekkere gerechten voor een avondmaaltijd, het liefst die niet opgewarmd hoeven te worden in een magnetron. Daarnaast zoek ik op wel wat goede tips voor broodbeleg zodat het brood eten voor mij een stuk aangenamer gaat worden.
Alvast bedankt voor het meedenken.