Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik heb er wel wat op tegen om de volgende reden:
1 Een paard is een vluchtdier. Bij slachting zoals met koeien, varkens en schapen is dit voor een paard veel en veel meer stressvol. En een paard is veel meer een huisdier en in gebruik voor de sport als maatje van de mens.
2 Gaan we dan ook honden en katten eten? (ook huisdieren), niet dat is dan wel hypocriet want die worden in andere landen ook gegeten. Met het overschot aan honden en katten, mogelijk ook best lekker komen we dan een heel eind.
Jinks schreef:Ik heb er wel wat op tegen om de volgende reden:
1 Een paard is een vluchtdier. Bij slachting zoals met koeien, varkens en schapen is dit voor een paard veel en veel meer stressvol. En een paard is veel meer een huisdier en in gebruik voor de sport als maatje van de mens.
2 Gaan we dan ook honden en katten eten? (ook huisdieren), niet dat is dan wel hypocriet want die worden in andere landen ook gegeten. Met het overschot aan honden en katten, mogelijk ook best lekker komen we dan een heel eind.
Uiteindelijk is het voor ieder dier zielig, maar voor bepaalde soorten vind ik het toch "not done" en ik zal het ook nooit eten, wat overigens ook geldt voor honden en katten.
alex66 schreef:Mooi vlees met een beter leven dan een drie sterren beter leven kip/koe/varken, kan niet mooier toch?!
Maar als ik zie hoeveel er gedokterd word met een paard voordat de slager in beeld komt dan bedank ik beleefd.
Er zullen best DA's zijn die alles in het paspoort registreren maar er zijn er ook genoeg die dat niet doen en ik blief geen vlees met gratis buut.
Paardenvlees mag dan het het mooiste scharrelvlees zijn wat er is het is ook het minst gecontroleerde vlees en het beeld wat in DWDD wordt geschetst is in de praktijk gewoon niet waar.
Thioro schreef:Ik ben niet tegen paardenvlees en eet het dus ook gerust als ik het voorgeschoteld krijg. Hypocriet om wel schattig lam of lieve koe te eten en niet een mooi paard.
Ok I admit, m'n eigen merrie is wel uitgesloten van de slacht. Een dier dat ik door en door ken kan ik niet eten (en bovendien is er dan geen gedoe met medicatie), dan ben ik wel hypocriet.
Maar toch koop ik niet het vlees dat hier in de supermarkt ligt. Dat komt namelijk voornamelijk uit Argentinië of Italië en daar hoor ik teveel verhalen over erbarmelijke slachtomstandigheden of lange transporten.