Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:48

Jeans hebben een leren 'patch' aan de rand op de achterkant. Het is geen mega big deal, maar het stoort me wel.

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:15

Maar er worden zoveel dieren geslacht, dan is het toch goed dat alles gebruikt wordt inclusief huid? Ik vind het wat anders als dieren geslacht worden vanwege de huid. Oeps nu raak je me wel, want zonder nadenken dat het slecht zou zijn, loop ik al mijn hele leven in jeans daar ik met 1 broek jaren en jaren doe. Onverslijtbaar de levis jeans.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:23

Helaas gaan mijn jeans altijd super snel kapot aangezien ik veel overal heen fiets. Binnen een tot twee maanden zijn ze op het stuk van het zadel aan beide kanten compleet doorgescheurd.

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:31

De goedkope wel, maar de levis niet, zo is mijn ervaring. Het kost wathe maar dan heb je ook want. Ik doe er alles mee, werken, paardrijden etc.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:40

Ik heb c&a en only broeken net zo snel doorgesleten als levi's en de duurdere merken helaas.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 23:01

Maddoxx schreef:
Iemand hier ook bezig met vegan mode?

Ik ben op zoek naar jeans die niet meteen peperduur zijn.

Kijk eens naar lease a jeans :j

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:23

Oh jongens volgende week afdelingsuitje, het restaurant van de avond heeft 1 soep, 1 salade, 1 dessert en 1 snack op de kaart geschikt voor veganisten. Dat wordt patat halen op de terugweg _O-

mar_fay

Berichten: 2620
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:39

Kun je niet van tevoren even bellen en aangeven dat je veganistisch eet en daaraan niet voldoende hebt? Misschien kunnen ze er iets mee - al is het maar voor in de toekomst :+

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:41

Ja uit eten gaan is nog wel een uitdaging!

Damelza

Berichten: 4679
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:44

Jessix schreef:
Ja uit eten gaan is nog wel een uitdaging!


Het verbaast me altijd als ze niks hebben of kunnen maken eigenlijk....
soms staan er ook al geen vegetarische dingen op het menu

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:56

Ik zou ook gewoon even zelf naar het restaurant bellen om te vragen wat de mogelijkheden zijn voor een aangepast veganistisch menu. Ik neem het heft tegenwoordig ook zelf in handen bij van die feestjes van het werk, of vraag minstens een week of twee voor het etentje nog eens bij de organisator na of er ook aan een veganistisch menu gedacht is (ook al had ik dat bij aanmelding al gevraagd). Mensen vergeten dat gewoon, omdat het nog niet overal "ingeburgerd" is.

Ik vind het niet zo vreemd dat niet alle restaurants daar aan denken, ons is het ook pas opgevallen sinds we zelf veganistisch zijn, daarvoor keken we daar zelfs niet naar. Dus gewoon even vooraf vragen, en inderdaad, als ze vaak genoeg de vraag krijgen, gaan ze vanzelf wel nadenken :-)

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:58

pien_2010 schreef:
De goedkope wel, maar de levis niet, zo is mijn ervaring. Het kost wathe maar dan heb je ook want. Ik doe er alles mee, werken, paardrijden etc.


Ik heb juist hele andere ervaringen met Levis. Het is dat de pasvorm zo geniaal is, anders had ik het al opgegeven. Maar mijn bovenbenen komen net een klein stukje tegen elkaar aan met lopen en daar slijt het zo snel door dan -O-

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 11:04

Deze heb ik. Na jaren goedkope jeans gekocht te hebben ben ik nu weer eens voor het eggie gegaan (cadeautje van manlief) en ik vind het verschil echt heel groot. De broek is lekker hoog (past om het kleine buikje), het is stretch, de rits blijft goed (bij die anderen vloog de rits na 4x dragen open) en hij zit super goed.
Afbeelding

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 11:07

Damelza schreef:
Jessix schreef:
Ja uit eten gaan is nog wel een uitdaging!


Het verbaast me altijd als ze niks hebben of kunnen maken eigenlijk....
soms staan er ook al geen vegetarische dingen op het menu

Ja hier in de dorpen is er vaak maar één vegetarische maaltijd. De bekende "... iets met Geitenkaas". :')
Salades zijn bijvoorbeeld altijd met vis, vlees of kaas en ei. Sausjes ook niet veganistisch.

Ik heb wel eens aan een salade (sla, tomaat, uit) met olie & azijn gezeten en een droog broodje, want ook de kruidenboter was van roomboter gemaakt. :D

Ben blij dat er bij mijn werk een Bagels & Beans zit, kan ik daar tenminste lekker lunchen met mijn collega's.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 11:27

Waar ik altijd bang voor ben is dat de kaas niet vegetarisch gestremd is bij vega gerechten in een niet-vega restaurant met vega opties. Ik eet wel gewone kaas zolang hij vegetarisch is. Maar durf te wedden dat veel restaurants er niet bij stil staan.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 11:29

mar_fay schreef:
Kun je niet van tevoren even bellen en aangeven dat je veganistisch eet en daaraan niet voldoende hebt? Misschien kunnen ze er iets mee - al is het maar voor in de toekomst :+

Ja als ik tijd heb doe ik dat wel hoor. Maar had vooral even zoiets van "ugh gaan we weer" :+
Ze hebben ook wel echt een vleesrestaurant uitgezocht hoor :roll: als ik langer op deze afdeling blijf hoop ik dat het de volgende keer ook een onsje minder mag

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 11:40

chimello schreef:
Waar ik altijd bang voor ben is dat de kaas niet vegetarisch gestremd is bij vega gerechten in een niet-vega restaurant met vega opties. Ik eet wel gewone kaas zolang hij vegetarisch is. Maar durf te wedden dat veel restaurants er niet bij stil staan.

Ik vermoed dat ze daar niet op letten.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 12:23

Jessix schreef:
chimello schreef:
Waar ik altijd bang voor ben is dat de kaas niet vegetarisch gestremd is bij vega gerechten in een niet-vega restaurant met vega opties. Ik eet wel gewone kaas zolang hij vegetarisch is. Maar durf te wedden dat veel restaurants er niet bij stil staan.

Ik vermoed dat ze daar niet op letten.


In de keuken waarin ik werk letten we daar wel degelijk op, ook op evt. gelatine (of ansjovis in de ceasar dressing) in de sauzen, dressings, ijs, etc. Ik zou het gewoon vragen aan de bediening, dan kunnen ze het voor de zekerheid checken.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 12:37

Dan werk je in een goed restaurant! :j

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:09

Ik vraag het wel, maar krijg soms het gevoel dat ze gewoon ja zeggen :+

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:28

Magrathea schreef:
Oh jongens volgende week afdelingsuitje, het restaurant van de avond heeft 1 soep, 1 salade, 1 dessert en 1 snack op de kaart geschikt voor veganisten. Dat wordt patat halen op de terugweg _O-

Zo moet ik over twee weken uit eten met schoonouders en gezin etc
Daar moet ik nog even over bellen naar het restaurant

En aanstaande zondag lunchen. Na een fotoshoot met zelfde fam
Nu heeft schoonmoeder een vegetarische kroket geregeld
Heb nu ook besloten dat dit de laatste keer uitzondering is
Dus eerdaags even gesprekje aan gaan over dat soort dingen

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:37

Moeilijke gesprekjes Sonja. Schoonmoeder contact vind ik toch een delicaat iets. Sterkte en wijsheid daarmee.

Zoals jullie van een tijd geleden weten, had ik problemen met het mooi gerezen krijgen van mijn brood. Dus uit NL een bakblik mee laten brengen, mijn zwager om tips gevraagd en vandaag nog eens de stoute schoenen aangetrokken. Het ziet er super goed uit en ruikt zalig. Vanavond bij de barbecue gaan we het proberen.

Het is een brood van alle restjes die ik nog had staan biomeel→ volkoren, spelt, en gewoon meel.
Het resultaat is verbluffend goed en mooi geworden en ik denk dat het wel zal smaken.


Afbeelding

Denise_Tink
Berichten: 767
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: Verweg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:15

Ik wil even inbreken hier, ik ben niet zo bekend met vegan eten namelijk. Maar mijn schoonzusje is vegan en nu hebben we een surpriseparty morgen voor haar. Nu heb ik beloofd de quiche te maken, alles in huis maar nu is mijn vraag(heel stom!) kan ik deze vanavond al maken? Is hij morgen dan nog goed? Ivm het vele vocht natuurlijk?

Ik kan er online namelijk niks over vinden en haar ernaar vragen is geen optie..

Alvast bedankt!

mar_fay

Berichten: 2620
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:23

Wij eten vaak twee dagen achter elkaar quiche, is dus eigenlijk nooit een probleem. Als het goed is wordt je vulling stevig :)

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:26

Wat gebruiken jullie als ei-vervanger voor vegan quiche?