Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amber_anne

Berichten: 6939
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:12

Net de burger gehad van de MacDonalds en het was net echt maar heel lekker. Weet niet hoe ik me erbij moet voelen, vertrouw het niet helemaal ...

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:16

Ik vind het ook een raar concept dat ze enkel veggie geven dat op vlees lijkt...
ik als semi-vegetariër kan daarmee leven (wil hem echt eens gaan proberen na de examens), maar ik kan me wel voorstellen dat je na jaren geen vlees de structuur ervan ook echt niet meer in je mond wil hebben.

Gek, MacDonalds denkt normaal gezien beter na over zo'n dingen :+



Ik ga de curry met bloemkool ook een keer maken! Weet niet meer wie hem gedeeld had, maar dankjewel! Alle recepten met bloemkool zijn welkom, ik kan me daar dood van eten.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:28

Mijn huisgenootje vroeger maakte wel eens bloemkoolburgers. Zal eens vragen of ze nog weet hoe dat ging

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:32

Magrathea schreef:
Mijn huisgenootje vroeger maakte wel eens bloemkoolburgers. Zal eens vragen of ze nog weet hoe dat ging


oeh ja, graag! thanks :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:38

Liefde voor bloemkool :)

J0anieke

Berichten: 4916
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:52

Amber_anne schreef:
Net de burger gehad van de MacDonalds en het was net echt maar heel lekker. Weet niet hoe ik me erbij moet voelen, vertrouw het niet helemaal ...

Ik snap precies je gevoel, ik had dus het zelfde :oo

Avis

Berichten: 1217
Geregistreerd: 11-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:12

Haai :D ik ben volgende week met school vier dagen in Berlijn en vroeg me af of jullie nog vegan tips hebben. Dingen die ik absoluut moet doen, meemaken, meenemen, van genieten? Ik eet veganistisch, ben bezig met de rest van m'n leefstijl ook (grotendeels) veganistisch te maken :)

Amber_anne

Berichten: 6939
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:32

SinneJ schreef:
Ik vind het ook een raar concept dat ze enkel veggie geven dat op vlees lijkt...
ik als semi-vegetariër kan daarmee leven (wil hem echt eens gaan proberen na de examens), maar ik kan me wel voorstellen dat je na jaren geen vlees de structuur ervan ook echt niet meer in je mond wil hebben.

Gek, MacDonalds denkt normaal gezien beter na over zo'n dingen :+


Ergens vidn ik het wel goed, zo stimuleren ze mensen die echte vleeseters zijn wel om de kip te eten, je proeft het verschil niet.

Ik hou ook wel van kip maar kan het niet eten zonder me schuldig te voelen dus dit is wel de oplossing

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:39

Amber_anne schreef:
SinneJ schreef:
Ik vind het ook een raar concept dat ze enkel veggie geven dat op vlees lijkt...
ik als semi-vegetariër kan daarmee leven (wil hem echt eens gaan proberen na de examens), maar ik kan me wel voorstellen dat je na jaren geen vlees de structuur ervan ook echt niet meer in je mond wil hebben.

Gek, MacDonalds denkt normaal gezien beter na over zo'n dingen :+


Ergens vidn ik het wel goed, zo stimuleren ze mensen die echte vleeseters zijn wel om de kip te eten, je proeft het verschil niet.

Ik hou ook wel van kip maar kan het niet eten zonder me schuldig te voelen dus dit is wel de oplossing


Uiteraard is er wel een doelpubliek, maar de vraag is; welk doelpubliek is het grootst? De vleeseters met schuldgevoel of de vegetariërs (woordgrapje he ;) ) ? Ik denk de tweede groep. In ieder geval lijkt het me slimmer toch nog een veggie optie te hebben die niet op vlees lijkt.

Maar hoe dan ook, ik ben er ook blij mee hoor :+ denk gewoon dat wij een heel kleine groep zijn.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:44

Sowieso jammer als Er nu idd geen vegan optie meer is

lies_sparkle

Berichten: 6133
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 21:37

Avis schreef:
Haai :D ik ben volgende week met school vier dagen in Berlijn en vroeg me af of jullie nog vegan tips hebben. Dingen die ik absoluut moet doen, meemaken, meenemen, van genieten? Ik eet veganistisch, ben bezig met de rest van m'n leefstijl ook (grotendeels) veganistisch te maken :)


Oooh Berlijn <3
Ik was er een paar weken geleden en het was zooo leuk eten! Ik moet alleen even namen zoeken, wordt vervolgd :+

Edit: the bowl, nabij warschauerstrasse en als je dan ongeveer een km doorloopt richting nuts&co zit rechts een super ontbijt ding <3

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 21:54

Avis schreef:
Haai :D ik ben volgende week met school vier dagen in Berlijn en vroeg me af of jullie nog vegan tips hebben. Dingen die ik absoluut moet doen, meemaken, meenemen, van genieten? Ik eet veganistisch, ben bezig met de rest van m'n leefstijl ook (grotendeels) veganistisch te maken :)

Check even de Groene meisjes, die zijn vaak in Berlijn geweest en hebben hotspot-blogs erover geschreven

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:07

SinneJ schreef:
Magrathea schreef:
Mijn huisgenootje vroeger maakte wel eens bloemkoolburgers. Zal eens vragen of ze nog weet hoe dat ging


oeh ja, graag! thanks :D

Ok dit is het ongeveer:
- Bloemkool koken tot gaar
- Pureren (met stamper of machine)
- Meel erdoor om er deeg van te maken en kruiden naar keuze. Voor de binding gebruik je havermout of ei.
- Afbakken en klaar :)

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:19

:):)

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:56

Ik vind de groenteburger van de mac juist bleh omdat ik gewoon een big mac smaak/idee wil ipv een klef groenteding. Maar goed, die kon ik ook al niet meer eten want niet vegan en de nieuwe zijn vast niet vegan of wel?

Gisteren voor het eerst vegan lasagne gemaakt. Het was heerlijk!

Zelf een vegan beschamelsaus gemaakt. Dacht tijdens het maken em tussendoor proeven, dat gaat niet goed. Smaakte zo melig. Maar langer doorkoken, sojamelk erbij en het verdween. Was heerlijk juist. Lekkerder dan de tomatensaus. Omdat we geen kaas hadden was dat het romige element. Beetje edelgist erover. Nom.

Vegan gehakt erbij, courgette, prei, ui, champignons en punt paprika.

Ik had in principe voor 2 dagen gekookt maar alles is gisteren bijna op gegaan haha.

Er kwam een vleeseter eten en die had eerst zoiets van anders eet ik wel ergens anders toen hij hoorde dat het vegan werd. Maar hij kwam toch. Heeft vervolgens twee x opgeschept en als ik het weer ging maken moest ik het zeggen, dan kwam hij ook haha.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 31-08-18 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:00

Oeh lekker zeg. Ik maak ook wel eens lasagne met zo'n groentenpakket van de AH (als er een 35% sticker op zit), gewoon de melk vervangen voor sojamelk oid en vegagehakt of champignons ipv rundergehakt. Lekker *\o/*

8nnemiek

Berichten: 43438
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 09:05

De oude groenteburgers waren wel vegan dacht ik :j De nieuwe helaas niet.

Heb je het recept nog van de beschamelsaus? Klinkt goed! Maak je die met edelgist?

Koken voor twee dagen, dat is mij nog nooit gelukt :+ Hier woont zo'n bodemloze put die gewoon door blijft schuiven haha..

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:11

Hier is het ook lastig := Maar voor 2 mensen avondeten en voor 1 mens lunch voor de dag erop lukt meestal wel :j

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:32

Haha Annemiek dat is hier ook zo. Of ik nu voor 2 personen of een weeshuis kook, m'n vriend eet altijd de pan leeg.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:43

De kip kerrie van de vegetarische slager is kei lekker :Y)

Avis

Berichten: 1217
Geregistreerd: 11-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:53

liespower94 schreef:
Oooh Berlijn <3
Ik was er een paar weken geleden en het was zooo leuk eten! Ik moet alleen even namen zoeken, wordt vervolgd :+

Edit: the bowl, nabij warschauerstrasse en als je dan ongeveer een km doorloopt richting nuts&co zit rechts een super ontbijt ding <3


Magrathea schreef:
Check even de Groene meisjes, die zijn vaak in Berlijn geweest en hebben hotspot-blogs erover geschreven


Yes, fijn. Dank jullie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:05

Ik kom me er hier ook weer mee bemoeien :') Topic helemaal uit het oog verloren.

Ben kortgeleden verhuisd meer richting de randstad en het is echt een walhalla in de supermarkt.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:22

In België is het echt nog lang niet zo...

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:52

Ik heb via internet de recepten van de groene meisjes bestudeerd, maar ik ben nog niet zo enthousiast. Ik vind het niet zulke volwaardige maaltijden, maar dat zal wel komen door mijn referentiekader :D

Mijn vriend en ik vinden het altijd lastig om te beslissen wat we gaan eten :roll: Hij wil wel vlees of vis en geen paddestoelen of kaas of peulvruchten, ik eet in elk geval vegetarisch en ben gek op peulvruchten en bonen.

Ik heb nu bedacht dat ik vanavond vegan ga koken en heb hiervoor op de allerhande site aardappelen met paprika uit de oven gevonden. Dan ga ik voor mijn vriend op zoek naar iets van de vegetarische slager (hij staat er voor open om dit te proberen) en ik doe er nog wat sla bij. Volgens mij kom ik dan een heel eind ;)
Voor mezelf kan ik iets van (soja) bonen aan de sla toevoegen.

Nu ga ik nog even verder met het bestuderen van de rest van de vegan recepten van allerhande ;)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:54

Ik kook ook weinig van de groene meisjes, vind het ook vaak te karig.