Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:42

Foaly schreef:
Magrathea schreef:
Ik hoorde laatst in het café waar ik werk een vrouw trots tegen haar vriendin vertellen dat ze thuis een keer vegaburgers had geserveerd (aan man en zoon geloof ik) zonder dat iemand het door had. En achteraf had ze ook niks gezegd. := Een lol dat ze hadden haha


Oef, dat vind ik dan weer niet kunnen := Er zal er maar 1 allergisch zijn voor soja oid :=

Ja het was haar eigen gezin :j Dus ik neem aan dat ze dan wel weet waar de allergieën zitten haha.

Sowieso, wist je dat veel van de goedkope hamburgers (die uit de vriezer enzo) vaak worden aangemaakt met hetzelfde basismengsel (van tarwe en soja) waar ook veel vegaburgers van gemaakt worden? Dus als een soja-allergisch persoon die goedkope burgers kan eten kan hij/zij ook een vegaburger eten :Y)

Tiwi, wat stom zeg. En dan zeggen ze dat veganisten beperkt zijn in hun eten :o Ik vind eerder vleeseters beperkt hoor, als je geen groentengerecht wil eten... :=

Edit: zie dit artikel
https://www.volkskrant.nl/economie/hoe- ... ~bb16be16/
Het product van deze man bespaart jaarlijks 3 miljoen kilo vlees :j Door vleesvervangers maar ook via dus vleesburgers die vermengd worden met dit product.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:01

Tips gezocht, ik wil cake of taart bakken voor mijn verjaardag maar ik wil eigenlijk niet teveel moeite doen of teveel geld uitgeven :=
Iets anders zoets om te trakteren is ook welkom. :)

Avis

Berichten: 1217
Geregistreerd: 11-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:31

Magrathea schreef:
Tips gezocht, ik wil cake of taart bakken voor mijn verjaardag maar ik wil eigenlijk niet teveel moeite doen of teveel geld uitgeven :=
Iets anders zoets om te trakteren is ook welkom. :)

De boerencakemix van Koopmans is vegan (als je de eieren en zo dan ook vervangt natuurlijk), maar dat is wel heel simpel misschien :')

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:43

Avis schreef:
Magrathea schreef:
Tips gezocht, ik wil cake of taart bakken voor mijn verjaardag maar ik wil eigenlijk niet teveel moeite doen of teveel geld uitgeven :=
Iets anders zoets om te trakteren is ook welkom. :)

De boerencakemix van Koopmans is vegan (als je de eieren en zo dan ook vervangt natuurlijk), maar dat is wel heel simpel misschien :')

O nee dat is prima eigenlijk. :j Ga dan eens de blog van 8nnemiek erop naslaan want die had daar volgens mij mee geëxperimenteerd :Y)
Misschien dat ik er nog wat jam doorheen meng, of 1/2 met cacao voor marmercake.

Die dag heb ik een overdrachtsdag voor het nieuwe bestuur van mijn studentenvereniging en er gaan dus vrij veel mensen zijn, dus ik wil wel iets meenemen maar geen tientallen euro's uitgeven voor mensen die mij op mijn verjaardag op laten draven _O-

Miesemuisje

Berichten: 3095
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:47

Vast ook lekker met wat appel en kaneel er door :9

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:54

Of beiden, 2 cakes! :~ Ik heb laatst een oerdegelijk cakeblik gescoord bij de kringloop, zo'n grote, dus die kan ik even goed misbruiken :Y)

Sjofel

Berichten: 315
Geregistreerd: 15-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:56

Magrathea schreef:
Tips gezocht, ik wil cake of taart bakken voor mijn verjaardag maar ik wil eigenlijk niet teveel moeite doen of teveel geld uitgeven :=
Iets anders zoets om te trakteren is ook welkom. :)


Cheesecakemix van dokter Oetker is vegan en zoooo lekker! (Ei vervangen door maizena, kwark door Alpro Go On)

Of de appelstrudel van dokter Oetker. Nu in de aanbieding.g bij de AH.

Avis

Berichten: 1217
Geregistreerd: 11-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:58

Ooh wat een goede ideeën! En stiekem jaloers op je cakeblik :))

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:00

*\%/* kringloopwinkel rulez *\%/* (het is echt zo'n oma cakeblik, ook geschikt voor krentenbrood :~ )

Zoveel goeie ideeën, straks sta ik alsnog een hele middag in de keuken _O-

8nnemiek

Berichten: 43473
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-18 11:15

Als eivervanger in de cake heb ik het meeste succes met baking soda en azijn. De azijn mix je er op het allerlaatste moment heel snel en kort doorheen, snel in het blik en dan de oven in. Zo krijg je een heerlijk luchtige chocoladecake <3
Ik weet alleen de hoeveelheden niet meer helaas, maar dat is wel op internet te vinden.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:23

Klinkt goed! Ik heb deze week weer de bosbessencake van de veganchallenge gemaakt, die is ook heerlijk <3 (En bosbessen zijn nu in het seizoen aan de winkels en markt te zien dus ik neem het ervan :D )

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:08

Ik maak altijd de fijne cake (of de boeren, ik weet het niet zeker) van Koopmans en vervang de ei met banaan. Zo lekker! Wel wat langer in de oven, maar dat moet je even goed in de gaten houden.

Voor mijn verjaardag de mandarijnentaart van de Avant Garde Vegan gemaakt (https://www.youtube.com/watch?v=YY3XyrXPCl4). Vond hem zelf met mandarijn iets te bitter, dus later met banaan gemaakt en dat was heeeeeerlijk. Echt een aanrader.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:01

De kwark taart mix van de Jumbo is ook vegan. Alpro go erin en je bent klaar. Ik bak ook vaak appeltaart of simpele brownies. Dat is ook allebei de moeite niet. Je kunt ook kleine appelflappen maken van bladerdeeg en appel/peer/rozijn en kaneel.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:28

:~ Dat komt wel goed denk ik. Bedankt allemaal!

Heb net gedeeltelijke burrito samosas gemaakt van Bosh!
https://www.facebook.com/bosh.tv/videos ... 848916041/
Ik was wel halverwege het recept toen ik ineens zag dat er eigenlijk aardappelen in moeten :o? Dus die heb ik er niet in zitten haha. Maar mijn vriend heeft ze goedgekeurd. Ik heb er 2 afgebakken die dus lekker zijn, ik ga nu de andere 3 afbakken en die zijn voor morgen :)
Edit: ik zou wel oppassen met 15 minuten op 200 graden, bij mij waren ze na 12 minuten al flink gaar :oo Ik hou bij deze lading 10 minuten aan

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:45

Bij mij kwam er eten voor 20 man uit dat recept :’)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:50

20!? :') Dan heb je wel een factor 4 erover gegooid of niet? Ik heb er 5 grote driehoekjes uit gemaakt

Sjofel

Berichten: 315
Geregistreerd: 15-10-16

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 17:20

Dat recept heb ik gelijk opgeslagen!

Wij zijn vandaag naar een amazing oriental winkels geweest. Een hele moderne Aziatische supermarkt. Wat een geweldige winkel, en al helemaal voor vega's en vegans! Ook heel veel vleesvervangers (gedroogd, koel, diepvries), rijstcakes, allerlei lekkers om te stomen en frituren. Vriezer zit vol :=

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 00:05

Ik heb er toen over gepost. Kwamen echt zeker 12 grote burritos uit!

Malenka

Berichten: 7618
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 00:17

Vandaag een aangename verrassing in de Ikea. Ze schenken in de koffiehoek ook Oatly!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 00:43

poes schreef:
Ik heb er toen over gepost. Kwamen echt zeker 12 grote burritos uit!

O ja nu je het zegt... Nou misschien had ik gewoon kleine uitjes gepakt. Oja en die aardappel die ik was vergeten...

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 00:59

Ja dat vult wel :D wel heerlijk party recept. Goedkoop en zo lekker en veel.

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:53

poes schreef:
Bij mij kwam er eten voor 20 man uit dat recept :’)


Echt een recept voor mij dan. Laatste tijd regelmatig aanhang van de kinderen aan tafel en mijn gezin heeft sowieso flinke eetlust :D . Zaterdag was mijn reuze wok zelfs te klein om de chili in klaar te maken :') .

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:42

Ok ik heb een vraag waar jullie misschien wel antwoord op weten: hoe kook je nou rijst zonder dat je het af hoeft te gieten? Want rijst afgieten gaat hier nooit goed, dan landt de helft in de gootsteen (ok niet de helft maar wel zoveel dat ik het zonde vindt).

Amber_anne

Berichten: 6957
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:46

Ik giet rijst nooit af maar laat het droogkoken

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 18:00

En als ie wel afgegoten moet worden
Gewoon in een vergiet mikken