Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSwanHeart

Berichten: 4428
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:58

Ik heb vandaag alvast twee potten meegenomen *\o/*
Drie keer raden wat wij vanavond eten :')

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:02

Geen eens drie? :D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:05

O oliebol :oo Eindelijk niet meer naar die klote gele winkel

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 23:17

Ik was zo in de war bij de Coop deze week. Ik praatte even met de cassière over de dingen die ik kocht (Vivera *\o/*) en ze vroeg wat het was. Dus ik uitleggen, nou dit lijkt op kip als je het kookt, hartstikke lekker, en dit zijn speckjes, maar ik vind het eigenlijk niet zo daarop lijken... Daarna wilde ik zeggen "ik vind het meer lijken op ham" en toen zei zij al "Ik ook niet, ik vind het lijken op kattenvoer". Eh :') Die speckjes zien er toch niet heel raar uit ofzo? Eigenlijk net als hamblokjes _O- Ik vraag me af of ze dat er óók uit vindt zien als kattenvoer.
Toen vroeg ze waar ik dat in deed en ik zei "Oh, stamppot enzo, of pasta." Eigenlijk doe ik het alleen in de vegan kaassaus voor vegan ham & mac & cheese maar ik denk dat ze dan van haar stoel was gevallen van verbazing _O- Dus dat heb ik maar gelaten.

lies_sparkle

Berichten: 6135
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 07:43

Magrathea schreef:
Ik was zo in de war bij de Coop deze week. Ik praatte even met de cassière over de dingen die ik kocht (Vivera *\o/*) en ze vroeg wat het was. Dus ik uitleggen, nou dit lijkt op kip als je het kookt, hartstikke lekker, en dit zijn speckjes, maar ik vind het eigenlijk niet zo daarop lijken... Daarna wilde ik zeggen "ik vind het meer lijken op ham" en toen zei zij al "Ik ook niet, ik vind het lijken op kattenvoer". Eh :') Die speckjes zien er toch niet heel raar uit ofzo? Eigenlijk net als hamblokjes _O- Ik vraag me af of ze dat er óók uit vindt zien als kattenvoer.
Toen vroeg ze waar ik dat in deed en ik zei "Oh, stamppot enzo, of pasta." Eigenlijk doe ik het alleen in de vegan kaassaus voor vegan ham & mac & cheese maar ik denk dat ze dan van haar stoel was gevallen van verbazing _O- Dus dat heb ik maar gelaten.


:') :')

lies_sparkle

Berichten: 6135
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:41

Hello, ik heb een (moeilijke) vraag :)

Mijn opa viert bijna zijn verjaardag en ik heb beloofd om taart te maken :)
Nu wilde mijn opa een taart met peer, appel en noten, dat moet wel lukken. Het ei in het deeg is heel makkelijk te vervangen en dit gaat ook altijd goed.

Nu komt de challenge :+
De mokkataart. Mijn opa wil dus een mokkataart maar hoe ga ik dit maken zonder dat ik dierlijke producten moet gebruiken zonder concessies te doen aan de smaak? :')
Het gehele recept bestaat zo ongeveer uit ei en melk :P

Uhm help? :Y)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:46

Al op veganchallenge.nl gekeken?
Wat is het recept?

lies_sparkle

Berichten: 6135
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:50


henst

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Tielt Belgie

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:06

Ik volg ben ook vegetariër.

Ladyingreen

Berichten: 241
Geregistreerd: 03-06-16

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:35

Hebben jullie tips voor lekker vega gehakt? Of iets anders waarmee ik het kan vervangen voor op Turkse pizza’s (recept van Jamie Oliver)?

Yentaah

Berichten: 1138
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 11:02

Er is ook van Lekker&Anders een kant-en-klare Turkse pizza bodem. Een vervanger zou ik zo gauw niet weten

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 13:16

De aldi heeft in de vriezer heel goed vega gehakt vind ik.

marinke182

Berichten: 304
Geregistreerd: 03-05-12
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 15:09

liespower94 schreef:
Magrathea schreef:
Al op veganchallenge.nl gekeken?
Wat is het recept?


Oh thanks, toen ik dit googlede kwam ik hierop uit:
https://vegetus.nl/hemelse-chocolade-vanilletaart-met-mokkacreme/

Dit lijkt er best wel op denk ik :)
Anders kom je in zulke recepten:
https://www.koopmans.com/recept/mokkataart/

http://www.smulweb.nl/recepten/1403082/Ouderwets-mokkataart-recept


Bij bijzondere vegan recepten zoek ik altijd in het Engels. Dan is er vaak toch meer keuze. Even in Google translate en je kan aan de gang. Let wel op dat er soms een beetje gekke vertalingen uitkomen, die zoek ik zelf daarna nog even op.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 15:25

Ladyingreen schreef:
Hebben jullie tips voor lekker vega gehakt? Of iets anders waarmee ik het kan vervangen voor op Turkse pizza’s (recept van Jamie Oliver)?

Vivera gehakt vind ik zelf heel lekker :) Mijn ouders en vriend trouwens ook

Leuk: ik kijk niet zoveel TV maar zag net een reclame van Hak met daarin Herman den Blijker die een "gezonde voedzame en lekkere" (zegt ie er dan bij) wrap klaarmaakt met bonen, kruiden en groenten :) Geen vlees dus! Zegt ie er dan niet bij, maar dat vond ik juist leuk. Dat hij gewoon casually een heerlijk gerecht neerzet zonder vlees zonder dat dat een big deal is.

Ik heb trouwens bij Vers Hilversum gegeten gisteren, was echt heerlijk! En ook heerlijke vegan cheesecake op <3 En een stekje meegenomen van een graslelie haha. Als iemand daar nog wel eens in de buurt is; ze heeft ook een pannekoekenplant staan met een baby die iemand mee mag nemen als je wil :j
Het was enigszins aan de prijs maar je krijgt wel echt waar voor je geld dus dat is het wel waard. Ik had de iron bowl met extra tempeh <3
Het is overigens geen vegan restaurant/afhaal maar het leuke is dat de meeste salades standaard vegan zijn en dat je extra moet betalen als je daar nog kip of kaas bij wil ofzoiets. Vind ik erg tof.

xSwanHeart

Berichten: 4428
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:58

Vers is idd een topzaakje! Woonde er praktisch naast, maar helaas verhuisd naar Bussum.
Wel beter voor de portemonnee :Y)

lies_sparkle

Berichten: 6135
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:32

marinke182 schreef:
liespower94 schreef:

Oh thanks, toen ik dit googlede kwam ik hierop uit:
https://vegetus.nl/hemelse-chocolade-vanilletaart-met-mokkacreme/

Dit lijkt er best wel op denk ik :)
Anders kom je in zulke recepten:
https://www.koopmans.com/recept/mokkataart/

http://www.smulweb.nl/recepten/1403082/Ouderwets-mokkataart-recept


Bij bijzondere vegan recepten zoek ik altijd in het Engels. Dan is er vaak toch meer keuze. Even in Google translate en je kan aan de gang. Let wel op dat er soms een beetje gekke vertalingen uitkomen, die zoek ik zelf daarna nog even op.


Slim! Dankjewel voor de tip :)

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:36

Puur en Eerlijk gehakt van de AH vind ik ook lekker:)

Heeft iemand nog een leuke uitbreiding van mijn menu voor iemands verjaardag? We gaan even heel kort eten, dus niet al te duur, maar iets uitgebreider leek me wel lekker. Ik wil als voorgerecht mosterdsoep OF als hoofdgerecht couscous met kikkererwten en kool. Maar volgens mij past dit niet lekker samen :P Tips en aanvullingen?

8nnemiek

Berichten: 43466
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 21:47

Ik houd eigenlijk helemaal niet zo van al dat gehakt := Ik vond vleesgehakt vroeger al niks, maar vega gehakt vind ik net zo taai en smakeloos :=
Op de pizza doe ik hooguit wat plakjes gerookte ham van AH/Tivall. Die zijn dan wel erg lekker vind ik :j

Misschien iets met asperges bij de mosterdsoep? Is nu het seizoen en hier staan ze overal voor 2 euro per kilo te koop.

Ik heb vandaag éindelijk eens een slow juicer besteld *\o/* Ik heb het er al jarenlang over, en nu dat we zo veel groente en fruit uit eigen tuin gaan krijgen en de action sapcentrifuge de hoeveelheden niet meer aan kan hebben we em toch eindelijk besteld. En nu kan ik ook binnenkort super makkelijk eigen notenmelk en sojamelk maken.
Hopelijk zelfs van sojabonen uit eigen tuin :D

Mariett

Berichten: 4443
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 22:14

Ik at ooit iets met een vega gehakt met een soort laagje ‘bloem’ erop. Dit zorgde voor een laagje op mijn gehemelte, heel naar.
Achteraf denk ik dat het door mijn vaders kookkunsten kwam, maar ik durf het al niet meer te eten :+

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 02:25

Ik vind het ook niet noodzakelijk, vegagehakt, maar het is wel lekkere vulling voor sommige gerechten. En zoals ik zei, vriend vindt het erg lekker, nou dan ben ik ook niet te beroerd om het af en toe te halen. :D
We eten het ook wel eens in een broodje, gehakt gaat dan wel in een tomatensausje met pepers ofzo. Los vind ik het ook niet top.

xSwanHeart

Berichten: 4428
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 12:40

Ik lees iets over een vega saucijzenbroodje bij Hema. Weet iemand hier of die ook vegan is? *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:31

Hey volgens mij heb ik eerder in dit topic of iets soortgelijks gezeten, maar ben het kwijt geraakt, dus ik meld me maar weer :) Hier mijn avondeten:

Afbeelding

Iglo spinazie met Alpro, een beetje knoflooksaus, ‘spekjes’ en roerbak mie. Super snel en makkelijk en heel erg lekker. Daarna nog een cordon bleu van vegafit. Alle vega burgers doe ik trouwens gewoon op het tosti apparaat. Ideaal, je hoeft er geen olie of iets bij te doen en niet om te draaien, dikke prima!

8nnemiek

Berichten: 43466
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 18:41

Ziet er lekker uit!

En inderdaad, burgers doe ik ook altijd in de grill :j Stukje bakpapier ertussen, burgers erop en that’s it.
Ze passen hier nooit met twee in een pan :+

Heeft iemand hier goede recepten met okara?
Ik kwam deze tegen die ik wil proberen (met tuinkruidenbouillon natuurlijk)
http://theokaracookbook.blogspot.nl/201 ... s.html?m=1
En ik wil eens frikandellen proberen te maken ermee :D
Maar meer ideeën zijn welkom!

marinke182

Berichten: 304
Geregistreerd: 03-05-12
Woonplaats: Breda

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:10

Wat een goed idee van dat tostiaparaat! Ik vind die burgers in de pan vaak zo sompig worden. Is dat dan gewoon de burger tussen de ijzers doen en even wachten?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:11

Ik gooi ze meestal in de oven en dan is het op een gegeven moment wel goed :+