Wie bepaalt bij jullie thuis het avond-eten, en wat als iemand het er niet mee eens is?

Mijn vriend en ik houden van hele verschillende dingen wat betreft avond-eten, dus bij ons is het vaak lastig te bepalen wat we nu gaan eten. Het komt er in het algemeen op neer dat ik bepaal en bij hem check of hij er zin in heeft of niet. Vaak is het niet, en moet ik verder zoeken/ raden tot iets waar hij wel zin in heeft. Best frustrerend meestal haha!
Als we er niet uitkomen dan kook ik enkel voor mij en ons kindje, en eet hij maar brood of wat anders. Helaas vind hij het ook niet een goed idee dat hij 2 dagen in de week het eten bepaald, en ik 2 dagen in de week, en dat dan de andere 3 dagen in overleg gaan.
Kindlief eet gewoon wat de pot schaft, soms mag zij ook kiezen wat we gaan eten (meestal is het dan patat/ pannekoeken of rijst. Maar soms heeft ze ook zin in brocoli o.i.d..).
Bij ons thuis vroeger was het ook meestal mn moeder die het avond-eten bepaalde, al ging dat meestal niet in overleg met mn vader. Die is zo moeilijk niet en eet gewoon wat de pot schaft. Uiteraard als hij wensen had voor het avondeten dan liet hij het wel weten en werd er wel rekening mee gehouden. Al ging het toen om wensen voor de dag erna.
Het lijkt wat dat betreft dus toch vaak wel de keuze van de (huis)vrouw (of de persoon die het huishouden op zich neemt) te zijn. Maar is het echt zo stereo-type bepaald wie beslist wat er 's avonds gegeten wordt?
maar soms ook degene die die avond boodschappen gedaan heeft
Als het hem niet bevalt dan mag ie zelf koken. 
dus dat zou hier sowieso echt niet gebeuren.
)
. en idd wie het eerste thuis is die begint met koken.